درگاه USB نوع C

اینتل درگاه USB نوع C را جایگزین جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد کرد

آن گونه که به نظر می‌رسد کمپانی اینتل قصد داد تا درگاه‌ USB نوع C را جایگزین جک‌های آنالوگ 3.5 میلی‌متری مخصوص صوت کنند. این درگاه‌های مدرن علاوه بر ارائه کیفیتی بهتر، از پهنای باند بسیار زیادی برای انتقال داده‌ها نیز برخوردار هستند. هرچند خود اینتل این قضیه را تا به حال تأیید نکرده است.

به نظر می‌رسد که اپل خودش را برای عرضه یک تکنولوژی جدید به بازار آماده می‌کند. سال گذشته شایعاتی مبنی بر استفاده از یک صفحه نمایش حساس به فشار بر روی دو گوشی هوشمند آیفون 6 اس و 6 اس پلاس شنیده می‌شد که این قضیه محقق شد. البته هواوی هم خیلی زود یک گوشی هوشمند با این قابلیت روانه بازار کرد. در سال جاری نیز چندین شایعه پیرامون نسل آینده آیفون به گوش می‌رسد که مهم‌ترین آن‌ها حذف جم هدفون و استفاده از درگاه‌های دیگر به جای آن است. این بار خیلی زودتر از اپل کمپانی چینی LeEco بود که این تکنولوژی را همراه با گوشی‌های جدید خودش روانه بازار کرد تا بار دیگر اپل به متمایز شدن محصولش با چنین ویژگی‌هایی ناکام بماند.

اخیراً در یک تالار گفتمان مخصوص توسعه دهندگان موضوعی مطرح است که بیان می‌کند کمپانی اینتل، علاقه مند است تا بر روی تراشه‌های خود به جای جک‌های 3.5 میلی‌متری  از درگاه‌های دیگری مانند USB نوع C استفاده کند.

درگاه USB نوع C درگاه USB نوع C

هدفون USB C ساخت JBL

در حالی که هیچ مشکلی جز ضخامت در استفاده از جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود ندارد، به نظر می‌رسد که اینتل قصد دارد تا با گام‌های بلندتر به آینده‌ی دنیای تکنولوژی قدم بردارد. در حال حاضر استاندارد اتصالات صوتی آنالوگ است اما تعویض آن به پورت مردنی مانند درگاه  USB نوع C اجازه می‌دهد که به کیفیت بالاتری از صداها و همچنین وضوحی بیشتر دست یابیم. علاوه بر آن ورودی های مدرنی مانند درگاه USB نوع C می‌توانند به هدفون‌ها این اجازه را دهند که داده‌های مختلف مربوط به بدن شما مانند حرارت بدن و غیره در اختیار اپلیکیشن‌های سلامت قرار گیرد.

البته هنوز مشخص نیست که چنین چیزی تنها یک ایده باقی خواهد ماند و یا آنکه اینتل با پشتیبانی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به استفاده از چنین تکنولوژی مهاجرت خواهد کرد. در حال حاضر علاقه‌مندان به اتصالات آنالوگ بسیار زیاد است و استفاده مردم از درگاه‌های مدرنی مانند درگاه USB نوع C می‌تواند نیازمند زمان باشد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*