نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

آشنایی با نوآوری های برتر صنایع دوچرخه در سال 2016

یک سال دیگر گذشت و ما باز هم شاهد معرفی دستگاه‌ها و فناوری های جدیدی بودیم که شاید پیشتر تحقق آنها را غیر ممکن می‌دانستیم. حالا نیز قصد داریم نگاهی به نوآوری های برتر صنایع دوچرخه در 12 ماه اخیر داشته باشیم. هرچند شاید برخی از مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، به این زودی‌ها در خیابان‌ها دیده نشود. درواقع معیار اصلی ما برای انتخاب بهترین‌ها، آنهایی بودند که می‌توانند تجربه لذت‌بخش‌تر و بهتری از دوچرخه سواری را در اختیار کاربران قرار دهند.

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه در سال 2016

سیستم تعویض دنده الکترونیکی ایکس شیفتر

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

احتمالا بسیاری از شما هم با سیستم های تعویض دنده الکترونیکی آشنا باشید. شرکت ژاپنی شیمانو (Shimano) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات دوچرخه‌هاست که پیشتر سیستم تعویض دنده Di2 را برای دوچرخه سواران حرفه‌ای معرفی کرده بود. کاربران برای استفاده از Di2 مجبور به تعویض بسیاری از بخش‌های دوچرخه هستند و همین موضوع باعث شد تا شاهد معرفی سیستم تعویض دنده الکترونیکی ایکس شیفتر (XShifter) باشیم.

این سیستم شامل یک کنترل دستی و دو ماژول الکترونیکی می‌شود که با قرارگیری روی شانژمان‌های مکانیکی دوچرخه، تجربه‌ای بسیار خوب از سیستم تعویض دنده الکترونیکی برای کاربران رقم می‌خورد. یکی از نقاط قوت این سیستم هم مهم نبودن سازنده شانژمان‌های دوچرخه است.

قیمت: 199 دلار

یک دوچرخه واقعا کامل

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

شاید این امکان برای بسیاری از کاربران وجود داشته باشد که با خرید یک دوچرخه و نصب ابزارهای مختلف، آن را به یک چاقوی همه‌کاره سوئیسی تبدیل کنند. اما شاید بهتر باشد پیش از انجام این کار، نگاهی به دوچرخه هوشمند ولاتا (Volata) داشته باشید. این دوچرخه هوشمند محصولی تمام‌عیار است که با تاریک شدن هوا، چراغ‌های جلویی و عقبی آن به صورت خودکار روشن شده و کامپیوتر دوچرخه، بوق و سیستم تعویض دنده الکترونیکی آن تجربه بسیار خوبی از دوچرخه سواری را برای شما به همراه خواهد داشت. به‌علاوه یک ماژول جی پی اس برای جلوگیری از سرقت خودرو در آن تعبیه شده که امنیت ولاتا را تضمین می‌کند.

کاربران می‌توانند از طریق کنسول و نمایشگر تعبیه شده روی این دوچرخه به تمام موارد ذکرشده دسترسی داشته باشند. همچنین باتری و دینامی که در بخش جلویی قرار گرفته نیز قدرت‌بخش دوچرخه شما خواهند بود. تمام این موارد باعث شده‌اند تا ولاتا را بتوان یکی از نوآوری های برتر صنایع دوچرخه در سال 2016 میلادی در نظر گرفت.

قیمت: 3 هزار و 499 دلار

تجربه سفر به قطب جنوب

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

شاید تاکنون هیچ‌کدام از شما خوانندگان گجت نیوز برای سفر به قطب جنوب و دوچرخه سواری در این منطقه برنامه‌ریزی نکرده باشید، اما کیت لیمینگ (Kate Leeming) استرالیایی قصد انجام چنین کاری را دارد و اگر کمپین او در وب‌سایت Indiegogo موفق باشد، احتمالا شما هم بتوانید صاحب یکی از دوچرخه‌های بزرگ و مخصوص کوهستان کیت شوید.

این دوچرخه جدید و قدرتمند که توسط شرکت Christini bicycles طراحی و ساخته شده، به سیستم محرک تمام چرخ‌ها (All-Wheel Drive) تجهیز و می‌تواند نیروی تولید شده توسط موتور را از چرخ‌ عقلی به جلویی انتقال دهد.

قیمت پایه: 2 هزار و 955 دلار

مراقب من باشید!

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

تاکنون کلاه‌های دوچرخه سواری زیادی همراه با چراغ‌های الکترونیکی در اطراف آن ساخته شده و شاید معرفی نمونه‌ای جدید از آن، چندان عجیب نباشد. اما کلاه دوچرخه سواری Classon علاوه بر داشتن چراغ‌های الکترونیکی، به سیستمی هوشمند برای اخطار ترمز دوچرخه، نشانگرهای حرکتی الکترونیکی برای پیچیدن و حتی سیستم دوربین دوگانه نیز مجهز شده است!

این سیستم نه‌تنها توانایی ضبط ویدیوها را دارد، بلکه می‌تواند به رانندگان و دیگر افرادی که متوجه حضور دوچرخه نیستند هم هشدار دهد. به‌نظر شما این کلاه می‌تواند در لیست نوآوری های برتر صنایع دوچرخه سال 2016 باشد؟

قیمت: 299 دلار

پدال‌های مغناطیسی برای حرفه‌ای‌ها

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

بسیاری از دوچرخه سواران حرفه‌ای هنگامی تمرین در کوه‌ها و صخره‌ها، نمی‌خواهند که پای آنها دائما به صورت مکانیکی روی پدال‌ها باشد و از طرفی به‌دنبال سیستمی برای حفظ تعادل و موقعیت پای خود نیز هستند. همین موضوع باعث شد تا سازندگان به فکر طراحی پدال مگ‌لاک (Maglock) بیفتند. سیستمی که به سادگی‌ می‌تواند موقعیت پای شما روی پدال را از طریق سیستم آهنربایی و جذب فلز نصب‌شده در قسمت پایینی کفش، حفظ کند. به‌علاوه خبری از اتصالات ناگهانی نخواهد بود و همه‌چیز به نرمی انجام می‌شود.

نسخه اصلی از این پدال وزن بسیاری داشت که اخیرا سازندگان با معرفی مدل جدیدتر Vault، وزن آن را به شکل قاب توجهی کاهش دادند.

قیمت: 110 دلار

نمایش سرعت به روش قدیمی‌ها

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

به‌گفته استارتاپ فنلاندی اوماتا (Omata)، خواندن سرعت دوچرخه از روی سرعت‌سنج‌های عقربه‌ای قدیمی راحتتر از سرعت‌سنج‌های دیجیتالی است. به‌دنبال همین موضوع نیز شاهد معرفی سرعت‌سنج عقربه‌ای وان (One) از سوی اوماتا بودیم.

استفاده از این سرعت‌سنج زیبا با ظاهری قدیمی می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. هرچند برای ساخت آن از جدیدترین و بهترین قطعات استفاده شده است. این دستگاه با استفاده از ماژول جی پی اس قادر به تشخیص سرعت، مسافت طی‌شده، صعود عمودی و زمان سپری‌شده خواهد بود. در نهایت باید بگوییم این سرعت‌سنج برخلاف ظاهر ساده‌اش، قیمت بالایی دارد!

قیمت: 599 دلار

سنجش قدرت با گجت پوشیدنی Zone DPMX

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

قدرت سنج‌ها ابزار بسیار خوبی هستند و اهمیتی ندارد که از آنها به عنوان یک وسیله جانبی استفاده کنیم یا مستقیما آن را روی دوچرخه خود قرار دهیم. هرچند، این موضوع می‌تواند کار برای تعویض قدرت سنج و قرار دادن آن روی دوچرخه های دیگر را سخت کند. اما شرکت بریم برادرز (Brim Brothers) تلاش کرده تا با معرفی گجت پوشیدنی Zone DPMX، این مشکل را حل کند.

کار کردن با این گجت بسیار آسان است و کاربران تنها باید آن را به کفش خود متصل کنند. هرچند برای استفاده کامل از این گجت به پدال‌های Speedplay Zero و ماژول Luck Potentiometer نیاز خواهید داشت. به‌علاوه این سیستم تنها با برخی از کفش‌های مخصوص دوچرخه سواری شرکت لاک (Luck) سازگار است. در نهایت سیستم هوشمندانه این گجت باعث شد تا ما آن را جزو نوآوری های برتر صنایع دوچرخه سال 2016 در نظر بگیریم.

قیمت: 440 دلار

وسیله‌ای آسان برای حمل دوچرخه

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

بدون شک حمل دوچرخه و بردن آن به مناطق کوهستانی یا سخت است یا حتی گاهی نشدنی است و بسیاری از ورزشکاران هم برای انجام این کار مشکل دارند. به‌علاوه بر روی هر خودرویی نمی‌توان دوچرخه را قرار داد. اینجاست که جای خالی وسیله‌ای همچون آپ‌ساید رک (Upside Rack) احساس می‌شود. کاربران می‌توانند با نصب این وسیله روی تقریبا هر خودرویی، دوچرخه خود را (همانند تصویر بالا) به صورت برعکس روی سقف اتومبیل قرار دهند.

قیمت: 220 دلار

حفظ مقاومت معناطیسی دوچرخه

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

استک زیرو (STAC Zero) را می‌توان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین نوآوری های برتر صنایع دوچرخه در سال 2016 در نظر گرفت؛ چرا که این وسیله جدید می‌تواند دوچرخه معمولی شما را به یک دوچرخه ثابت مغناطیسی تبدیل کند. درواقع کاربران با قرار دادن این وسیله زیر چرخ عقبی، امکان استفاده آن از جریان گردابی -جریانی الکتریکی که در یک رسانا و در اثر یک میدان مغناطیسی متغیر ایجاد می‌شود- را فراهم کرده و می‌توانند از آن در آپارتمان‌ها و مناطق بسته استفاده کنند.

قیمت: 399 دلار

هوش مصنوعی این‌بار در دوچرخه سواری

نوآوری های برتر صنایع دوچرخه

اگرچه پیش از این هم شاهد معرفی عینک های هوشمند برای دوچرخه سواران بوده‌ایم، اما شرکت هوافضای رژیم صهیونیستی یعنی البیت سیستمز (Elbit Systems) با معرفی عینک های هوشمند و مخصوص دوچرخه سواری اوری‌سایت رپترز (Everysight Raptors)، تلاش کرده تا تکنولوژی خلبان‌های نظامی را به به دوچرخه ها بیاورد.

این عینک توانایی نمایش زمان، سرعت، فاصله، آب و هوا، نرخ ضربان قلب، سیستم ناوبری و غیره را داشته که می‌تواند انقلابی در این صنعت محسوب شود. هنوز کار توسعه این عینک هوشمند به پایان نرسیده است.

قیمت: هنوز اعلام نشده

امروز سعی کردیم تا با معرفی 10 مورد از نوآوری های برتر صنایع دوچرخه در سال 2016، شما را با بهترین ابزاری که برای راحتتر شدن این ورزش در سال جاری ساخته شده آشنا کنیم. تصور می‌کنید گجت دیگری هم می‌تواند در این لیست جای بگیرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*