هواوی پی 10 / هواوی پی 10 پلاس

رونمایی از هواوی پی 10 / هواوی پی 10 پلاس : سلام به دوربین سلفی لایکا

هواوی با حضور در نمایشگاه MWC بارسلونا از تازه‌ترین پرچمدار گوشی های هوشمند خود، دو گوشی هواوی پی 10 (Huawei P10) و هواوی پی 10 پلاس (Huawei P10 Plus) که چند ماهیست شایعات زیادی را در خصوص آن‌ها می‌شنویم رونمایی کرد. این پرچمداران جدید در طراحی، نمایشگر، چیپست و از همه مهم‌تر دوربین‌های ساخت لایکا خود با بهبودهایی نسبت به نسل پیشین خود همراه هستند.

Huawei P10 – هواوی پی 10

هواوی پی 10 / هواوی پی 10 پلاس

هواوی پی 10 نسبت به نسل پیش خود بازطراحی شده است و حاوی یک شیشه 2.5D خمیده، محافظ گوریلا گلس 5 و بدنه‌ای تمام فلزی با برش‌هایی از الماس است. خطوط آنتن این گوشی نظیر آیفون 7 در قسمت پشتی به چشم می‌خورد و نکته جذاب‌تر، اضافه شدن یک مدل جذاب مشکی گرافیتی به رنگ‌های قابل عرضه در گذشته است. پی 10 بدون شک از ظاهری منحصر به فرد برخوردار است که حضور لوگو شرکت لایکا بر روی دوربین‌های پشتی آن نیز به اعتبارش افزوده است.

یک نمایشگر 5.1 اینچی فول اچ دی IPS بر روی قاب جلویی این گوشی قرار گرفته که کمی از نمایشگر هواوی پی 9 با اندازه 5.2 اینچ کوچکتر است. این گوشی همچنین از چیپست کایرین 960 همراه با رم 4 گیگابایتی بهره میبرد. پیشتر شاهد استفاده از این چیپ در گوشی میت 9 (Huawei Mate 9) نیز بودیم. همچنین برند لایکا که نامی آشنا برای علاقه‌مندان حوزه عکاسی است، در هواوی پی 10 نیز همچنان همکاری خود را با شرکت وهواوی ادامه داده است. سنسورهای دوربین این گوشی که بهبودیافته‌تر از نسل پیشین این گوشی هستند شامل یک لنز 12 مگاپیکسلی رنگی و یک لنز 20 مگاپیکسلی مونوکروم هستند. هر دو این لنزها دارای گشادگی f/2.2 هستند، اما OIS تنها بر روی لنز رنگی به کار رفته است.

حالا هواوی یک حالت جدید به نام Portrait Mode را نیز به این دوربین آورده است که می‌تواند تصاویری با سوژه‌ی شفاف و پس زمینه‌ی تار (افکت بوکه) را به ارمغان بیاورد. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشادگی f/1.9 نیز بر روی قاب جلویی نقش بسته است. نکته قابل تعمل در ارتباط با آن، تولید آن توسط شرکت لایکا درست همانند دوربین دوگانه پشتی است که می‌تواند به نوعی افکت بوکه را به تصاویر سلفی شما بیاورد. البته نباید انتظار داشته باشید قدرت این کار درست همانند دوربین‌های اصلی باشد.

هواوی پی 10 / هواوی پی 10 پلاس

اسکنر اثر انگشت بر خلاف مدل‌های پیشین آن به قسمت جلوی گوشی و زیر نمایشگر، همراه با کلید فیزیکی هوم آمده است. به لطف رابط کاربری EMUI 5.1 شما می‌توانید از این کلید هوم به عنوان یک ابزار چند قابلیتی (یک ضربه برای بازگشت، نگه داشتن برای رفتن به صفحه اصلی و همچنین حرکت روی آن به عنوان جابجایی اپلیکیشن‌ها) استفاده کنید. ما پیشتر چنین قابلیتی را بر روی گوشی هواوی میت 9 پرو (Huawei Mate 9 Pro) دیده بودیم. از دیگر قابلیت‌های این گوشی باید به حضور یک باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع، اندروید 7 نوقا و رابط کاربری EMUI 5.1 اشاره کرد. لازم به ذکر است که هواوی پرچمدار کوچک خود را از فروردین ماه در رنگ‌های سبز، آبی، رزگلد، سفید سرامیکی، مشکی گرافیتی، نقره‌ای و همچنین طلایی و با قیمت 649 یورو به فروش خواهد رساند.

Huawei P10 Plus – هواوی پی 10 پلاس

هواوی پی 10 / هواوی پی 10 پلاس

هواوی درست همانند پی 9، گوشی پی 10 خود را نیز در دو نسخه پی 10 و پی 10 پلاس عرضه خواهد کرد. این گوشی از یک نمایشگر 5.5 اینچی IPS با وضوح Quad HD بهره می‌برد، اما از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسخه اصلی هواوی پی 10 نخواهد داشت.

این گوشی نیز درست نظیر برادر کوچکتر خود مجهز به چیپست کایرین 960 خواهد بود، اما شما می‌توانید آن را در دو نسخه متفاوت حاوی رم 4 گیگابایت – حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 6 گیگابایت – حافظه داخلی 128 گیگابایت تهیه کنید. از نظر دوربین نیز این گوشی همانند مدل پی 10 از یک لنز 12 مگاپیکسلی رنگی و یک لنز 20 مگاپیکسلی دیگر مونوکروم استفاده میکند، اما گشادگی آن با افزایش به f/1.8 بیشتر از پیش شده است که می‌تواند تصاویری نسبتا روشن‌تر را نیز به همراه داشته باشد. این دوربین همچنین مجهز به فوکوس خودکار لیزری، فلش ال ای دی دوکاناله و قابلیت فیلمبرداری 4K  است. Portrait Mode و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی لایکا نیز بر روی این گوشی به چشم می‌خورد.

هواوی پی 10 / هواوی پی 10 پلاس

هواوی پی 10 پلاس علاوه بر اینکه در بخش دوربین خود کمی قدرتمندتر است، قادر به پشتیبانی از شبکه 4.5G همراه با خصوص آنتن 4G LTE است. همچنین به لطف نمایشگر بزرگتر، شاهد حضور یک باتری بزرگتر با ظرفیت 3750 میلی آمپر خواهیم بود که از آخرین تکنولوژی شارژ سریع شرکت هواوی نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر دیگر امکانات نظیر اسپیکرهای استریو، محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5، یک کلید هوم فیزیکی همراه با اسکنر اثر انگشت، اندروید 7 نوقا و رابط کاربری EMUI 5.1 نیز این گوشی کاملا شبیه به P10 است.

هواوی پی 10 / هواوی پی 10 پلاس

غول چینی دنیای فناوری قصد دارد این گوشی را نیز همزمان با مدل اصلی هواوی پی 10 در رنگ‌های سفید سرامیکی، آبی، طلایی، مشکی گرافیتی، نقره‌ای رزگلد و سبز روانه بازار کند. نسخه 64 گیگابایتی هواوی پی 10 پلاس با قیمت 699 یورو و مدل 128 گیگابایتی آن نیز با قیمت 799 یورو به فروش خواهد رسید.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017.فروش ویژه انواع لوازم جانبی Huawei و لوازم جانبی گوشی p10 از بهترین برند ها و لوازم جانبی mate 9 عرضه شده در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*