هواوی از رابط کاربری EMUI 5.1 با تمرکز بر بهره‌وری و کاربردی بودن رونمایی کرد

هواوی پی 10 (Huawei P10) نام تازه‌ترین پرچمدار کمپانی شرکت هواوی است که شب گذشته در نمایشگاه MWC 2017 رسما از آن پرده برداری شد. اما رابط کاربری EMUI 5.1 نیز بخشی از این گوشی بود. تازه‌ترین نسخه از رابط کاربری گوشی های شرکت هواوی با نام کامل Emotion UI 5.1 اینک بر روی دو گوشی هواوی پی 10 و پی 10 پلاس قرار گرفته‌ است و در آینده‌ای نزدیک به سایر گوشی های شرکت چینی هواوی نیز نفوذ پیدا خواهد کرد. این نسخه نسبت به نسخه‌های پیشین خود با بهبودهایی نیز همراه بوده است که در ادامه به بررسی اجمالی از آن خواهیم پرداخت.

رابط کاربری EMUI 5.1

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های رابط کاربری EMUI 5.1 مربوط به بخش بهره‌وری کلی آن است. هواوی اینک قابلیت‌های جذابی نظیر Ultra Memory و Ultra Response را همراه با نرم افزار جدید خود به ارمغان آورده است که می‌تواند گوشی هوشمند شما را بهتر از گذشته سازد. “Ultra Memory” یک الگریتم جدید با تمرکز بر روی حذف موارد غیرضروری و در نهایت آزادسازی فضای رم جهت سرعت بیشتر گوشی است. این قابلیت همچنین می‌تواند با توجه به عادات اپلیکیشنی تصمیم گیری کند تا مشخص کند کدام یک از برنامه‌های در حال اجرا به فضای رم بیشتری نیاز خواهند داشت.

در سمتی دیگر “Ultra Response” نیز به لطف یک درایور جدید به شما اجازه می‌دهد تا سریع‌تر از گذشته بازخورد لمس صفحه را دریافت کنید. در واقع نمایشگر گوشی تاخیر زمانی پایین‌تری در هنگام لمس شما خواهد داشت و درایورهای جدیدی نیز برای پشتیبانی از پیشبینی لمس کاربران توسط این پلتفرم به ارمغان خواهد آمد. به طور کلی، نمایشگر گوشی شما از سرعتی مشابه آیفون برخوردار خواهد بود.

رابط کاربری EMUI 5.1

کلید هوم چندمنظوره، یکی از بهترین بخش‌های رابط کاربری EMUI 5.1

یکی از قابلیت‌هایی که ما با هواوی میت 9 پرو (Huawei Mate 9 Pro) آن را آزمایش کرده بودیم، یک کلید هوم فیزیکی بود که در واقع به عنوان یک ابزار چند کاربردی مورد استفاده قرار می‌گرفت. حالا این قابلیت به پرچمداران جدید کمپانی هواوی آمده است. در ابتدا کافیست شما این قابلیت را فعال کنید. سپس با ضربه بر روی کلید هوم به عقب باز می‌گردید، با نگه داشتن آن به صفحه اصلی می‌رود و یا با حرکت انگشتانتان بر روی آن بین اپلیکیشن‌ها جابجا خواهید شد. جالبتر زمانیست که شما می‌توانید حتی دستورات دلخواهتان را بر روی این ژستورهای حرکتی اعمال کنید.

“Highlights” یک قابلیت جدید در اپلیکیشن گالری شما است. هرچند این چیز جدیدی برای اندروید نیست، اما این قابلیت به صورت پیشفرض به رابط کاربری EMUI 5.1 آمده است. در حالی که گوشی شما بلااستفاده است، گالری دستگاه، چینش تصاویر شما را مبتنی بر مکان و افراد حاضر در آن‌ها تغییر می‌دهد. سپس آن‌ها را به ویدیویی کوتاه تبدیل می‌کند. تمامی این قابلیت‌های جدید را می‌توانید در زبانه “Discovery” در گالری گوشی پیدا کنید.

رابط کاربری EMUI 5.1

از دیگر مواردی که با بهبودهایی همراه شده است، اپلیکیشن تقویم هواوی است. اینک اپلیکیشن تقویم در رابط کاربری EMUI 5.1 هوشمند شده و شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های اشتراکی جدید، فعالیت‌های مختلفتان را از طریق ایمیل ، اس ام اس و  غیره با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

این‌ها قابلیت‌های جدید رابط کاربری جدید کمپانی هواوی بودند. این شرکت چینی ادعا می‌کند که بیش از 12 میلیون کاربر از نسخه پیشین این رابط کاربری (EMUI 5.0) استفاده می‌کنند و به همین جهت است که آن‌ها قصد دارند تجربه کار با آن را بهبودیافته ‌تر از گذشته در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017.فروش ویژه انواع لوازم جانبی Huawei و لوازم جانبی گوشی p10 از بهترین برند ها و لوازم جانبی mate 9 عرضه شده در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام خسته نباسشید
    من هونور 7 با emui4 است
    میخوام ارتقا بدم به emui5 ایا امکانش است؟

  2. سلام و خسته نباشید
    هانری 4cچطوری از emui3 به بالاتر ارتقا بدیم نمیشه آخه لطفا راهنمایی کنین

  3. ایا هانر 8 هم به emui 5.1 انتقال پیدا می کنه ؟؟