ملاقات نزدیک با نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی

ملاقات نزدیک با نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی

سونی به تازگی در نمایشگاه MWC 2017 از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کرد که مهمترین قابلیت آن رزولوشن 4K صفحه نمایش آن است. در سال 2015، وقتی سونی برای اولین بار در جهان از اکسپریا زد 5 پریمیوم رونمایی کرد، این گوشی تنها اسمارت فون جهان بود که توانست رزولوشن 4K را در صفحه‌ی کوچک گوشی های هوشمند جای دهد. با آن‌که سایر سازندگان از رزولوشن Quad HD فراتر نرفته‌اند، اما سونی باری دیگر با عرضه‌ی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium) تصمیم به استفاده از رزولوشن 4K گرفته است. اکنون در این مقاله به بررسی نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم که دارای HDR نیز هست خواهیم پرداخت.

افزوده شدن حالت HDR به نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم ، تفاوت آشکاری را در آن ایجاد کرده است

زمانی که از نزدیک با این صفحه نمایش رو به رو می‌شوید، متوجه وضوح، درخشندگی و کیفیت بالای جزئیات تصویر خواهید شد. سونی برای آنکه پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایش خود را نشان دهد، ویدیویی را نیز طراحی کرده که تفاوت میان نمایشگر زد 5 پریمیوم و نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم را نشان می‌دهد که اولی، مدل قدیمی‌تر و بدون HDR است، در حالی که ایکس زد پریمیوم علاوه بر رزولوشن 4K دارای حالت HDR نیز هست.

همانطور که انتظار می‌رود، تفاوت آشکاری میان کیفیت و وضوح تصویر این دو دستگاه وجود دارد. البته فراموش نکنیم که هر دو گوشی دارای نمایشگرهای بسیار باکیفیتی هستند اما درخشندگی، کنتراست و غلظت رنگ‌ها در صفحه نمایش 4K HDR اکسپریا ایکس زد پریمیوم بیشتر به چشم می‌آید.

ملاقات نزدیک با نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی

البته باید به این نکته اشاره کرد که با فیلم‌برداری (بدون HDR) از این نمایشگرها و نمایش دادن آن‌ها بر روی صفحه نمایش کامپیوتر یا گوشی شما (که باز هم HDR ندارد)، نمی‌توان کیفیت حقیقی این نمایشگرها را نشان داد. در این تصاویر سعی شده تا وضوح بالای نمایشگر 4K اکسپریا ایکس زد پریمیوم را به تصویر بکشد اما این گوشی یکی از اسمارت فون‌هایی است که می‌بایست شخصا آن را از نزدیک ببینید تا به خوبی متوجه کیفیت آن شوید.

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر است؛ علاوه بر صفحه نمایش 4K HDR و کیفیت تصاویر فوق‌العاده‌اش، پردازندهی این گوشی سریع‌ترین پردازنده‌ی حال حاضر است و از لحاظ طراحی و دیزاین نیز جذابیت نسبتا بالایی دارد؛ البته اگر از تمایل بالای قاب بدنه‌ی آن در جذب اثر انگشت صرف نظر کنیم.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017.فروش ویژه انواع لوازم جانبی Huawei و لوازم جانبی گوشی p10 از بهترین برند ها و لوازم جانبی mate 9 عرضه شده در فروشگاه جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه