اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری

معرفی اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری برای تمامی پلتفرم‌ها

امروز کاربران برای انجام تمامی اعمال روزانه خود از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند. به عنوان یکی از مهمترین این اعمال باید به یادداشت برداری اشاره کرد که به کمک گوشی های هوشمند، انجام آن بدون نیاز به قلم و کاغذ ممکن شده است. اپلیکیشن‌هایی همچون Evernote و OneNote مملو از امکانات مختلف بوده و کاربران می‌تواند در آن‌ها به نوشته‌های خود فایل‌های مختلف صوتی و تصویری ضمیمه کند. با این وجود، کاربران برخی مواقع تنها به یک ابزار ساده و سریع برای یادداشت برداری نیاز دارند. اما اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری باید دو ویژگی مهم داشته باشند.

معیار انتخاب بهترین اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری

  • قابلیت ذخیره خودکار : یک درد مشترک بین تمامی کاربران اعم از ویندوزی، اندرویدی و دیگر پلتفرم‌ها وجود دارد! کافی است تا بعد از صرف ساعت‌ها برای نوشتن یک متن، ذخیره آن را فراموش کنید. حتی ممکن است با خیال ذخیره کردن فایل در پایان کار، ذخیره آن در نیمه‌های تایپ را فراموش کرده و در این حال سیستم کامپیوتری و یا گوشی موبایل کرش کند! تمامی زحمات چند ساعته و شاید چند روزه شما با این اتفاق از بین خواهد رفت. پس یکی از مهمترین ویژگی‌های اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری قابلیت ذخیره‌سازی خودکار است.
  • سرعت بالا در یادداشت برداری : دسترسی و استفاده سریع یکی از مهمترین ملاک‌ها برای انتخاب اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری است. کاربر فارغ از سیستم عامل باید بتواند خیلی سریع نرم افزار را باز کرده و خیلی سریعتر از آن یادداشت خود را ایجاد کند.

با در نظر گرفتن این فاکتورها، بهترین اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری برای پلتفرم‌های مختلف را انتخاب کرده‌ایم.

نرم افزار Notes (برای ویندوز، مک و لینوکس)

دانلود برای ویندوز ، مک ، لینوکس

اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری

نرم افزار Notes را باید بهترین نرم افزار یادداشت برداری برای کاربران مک دانست. این ابزار به صورت پیشفرض بر روی این سیستم عامل وجود داشته و کاربران سال‌ها است به استفاده از آن خو گرفته‌اند. خوشبختانه اکنون امکان استفاده از یکی از بهترین اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری برای کاربران ویندوز و لینوکس نیز مهیا شده است.

حین تایپ کردن، نرم افزار Notes همه چیز را به صورت خودکار ذخیره می‌کند. تنها کافی است یک یادداشت جدید ایجاد کرده و یا یکی از یادداشت‌های موجود را ویرایش کنید. بعد از اعمال هر تغییر، بدون نیاز به زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl + S همه چیز ذخیره می‌شود. در پنل سمت چپ، تمامی یادداشت‌ها قابل مشاهده هستند، در حالی که در پنل سمت راست، که عرض بیشتری نیز دارد، محتوایی که اکنون مشغول کار بر روی آن هستید به نمایش در می‌آید. یکی از بهترین امکانات نرم افزار Notes را باید قابلیت جستجو در میان تمامی یادداشت‌ها دانست. وجود میانبرهای مختلف سبب شده سرعت استفاده از این نرم افزار به میزان فوق‌العاده زیادی افزایش پیدا کند. استفاده از نرم افزار Notes در تمامی پلتفرم‌های یاد شده رایگان است.

نرم افزار Bear (برای مک و آی او اس)

دانلود برای مک ، آی او اس

اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری

خوشبختانه اکنون این امکان وجود دارد تا یادداشت‌ها در نرم افزار Notes، بین تمامی دستگاه‌های کاربر اعم از مک، آیفون و آیپد همگام‌سازی شود. به عنوان نسخه‌ای قدرتمندتر از این نرم افزار باید به نرم افزار Bear اشاره کرد که این بار امکان استفاده از آن تنها برای کاربران دستگاه‌های اپل فراهم است. Bear قدرتمندترین مورد بین اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری محسوب می‌شود.

هر قابلیتی که جای خالی آن را در Notes احساس می‌کنید در نرم افزار Bear وجود دارد. ظاهر زیبا و پشتیبانی از مدل‌‎‎های نشانه‌گذاری را باید مهمترین ویژگی‌های آن برای افراد تازه‌کار دانست. سیستم برچسب‌زدن سلسله مراتبی Bear، آن را از دیگر اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری متمایز می‌کند. تنها کافی است تا به عنوان نمونه تگ todo# را به یک نوت اضافه کنید تا به طور خودکار آن را زیر دسته‌بندی todo فایل‌بندی کنید. اگر به یادداشت، تگ todo/work# را اضافه کنید، این نوشته به زیر مجموعه work به عنوان زیر شاخه‌ای از مجموعه todo اضافه خواهد شد.

نکته خوشحال‌کننده اینجاست که تمامی این امکانات در نسخه آی او اس اپلیکیشن Bear نیز وجود دارند و تنها تفاوت آن، عدم امکان تقسیم صفحه به دو بخش (حالت Split-Screen) برای مشاهده و ویرایش یادداشت‌ها است. اگرچه استفاده از این نرم افزار و ویژگی‌های آن همچون ذخیره خودکار رایگان است، اما برای استفاده از ویژگی همگام‌سازی یادداشت‌ها بین دستگاه‌های مختلف، باید سرویس پولی Bear را تهیه کنید. هزینه این سرویس سالانه 15 دلار است.

نرم افزار Noty (برای اندروید) و نرم افزار JOT (برای آی او اس) ؛ یادداشت برداری سریع

دانلود برای اندروید، آی او اس

اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری

نرم افزار Noty که نسخه مشابه آن در آی او اس JOT نام دارد، یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری است. این دو اپلیکیشن تقریبا یکسان، برای دو سیستم عامل منحصربه‌فرد عرضه شده‌اند. ویژگی اصلی و شعار این دو نرم افزار را باید «باز کن و بنویس» (Just Open & Type) دانست. تنها کافی است این اپلیکیشن‌ها را باز کرده و نوشتن افکار خود را آغاز کنید، بدون اینکه نیاز باشد تا به دسته‌بندی، تگ‌گذاری و دیگر موارد فکر کنید.

نام اپلیکیشن اختصاصی آی او اس یعنی JOT درست مخفف همین عبارت است (Just Open & Type). شروع کار اپلیکیشن با کیبورد و یک صفحه خالی است. تنها کافی است یادداشت خود را نوشته و اپلیکیشن را ببندید تا برنامه به طور خودکار و بر اساس زمان، نوشته‌ها را ذخیره کند. البته، امکان مشاهده و تغییر دسته‌بندی یادداشت‌ها در ادامه وجود دارد، مزیت اصلی JOT، عدم احتیاج به تعیین موارد اضافی حین نیاز به یادداشت‌ برداری سریع است.

فلسفه اپلیکیشن اختصاصی اندروید با نام Noty نیز دقیقا همین است. به محض باز کردن اپلیکیشن، با یک صفحه خالی به عنوان محلی برای نوشتن سریع یادداشت خود روبه‌رو می‌شوید. بعد از اتمام کار باید گزینه Save را بزنید. به محض انجام این کار، یک یادداشت جدید برای نوشتن متنی تازه ایجاد خواهد شد. کاربر می‌تواند تمامی این یادداشت‌ها را بعدا حذف و یا ویرایش کند، اما امکان دسته‌بندی آن‌ها وجود ندارد. اگرچه Noty به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری شناخته می‌شود، اما نبود قابلیت ذخیره خودکار در آن شدیدا احساس می‌شود.

نرم افزار Notable (برای اندروید) و نرم افزار Quick Notes (برای آی او اس) ؛ یادداشت برداری در پنل نوتیفیکیشن

دانلود برای اندروید ، آی او اس

اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری

مجددا با دو اپلیکیشن با نام‌‎های Notable و Quick Notes روبه‌رو هستیم که هر کدام کار مشابهی را در یک پلتفرم منحصربه‌فرد انجام می‌دهند. ایده ایجاد این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده بوده و باز هم بر روی سرعت در یادداشت برداری تاکید دارند. در واقع میانبر این اپلیکیشن‌ها همواره در پنل اعلانات وجود داشته و کاربر می‌تواند فارغ از محل قرارگیری در رابط کاربری، به محض پایین کشیدن پنجره نوتیفیکیشن سریعا یک یادداشت بنویسد. به این ترتیب، در هر لحظه و حین انجام هر کاری یادداشت برداری ممکن می‌‌شود.

اپلیکیشن Notable نسبت به همتای آی او اس خود قدیمی‌تر و همچنین قدرتمندتر است. به کمک این برنامه می‌توانید در آن واحد چندین یادداشت ایجاد کنید. می‌توان از اپلیکیشن Notable برای نوشتن یادآور استفاده کرد. Quick Notes ابزاری ساده‌تر بوده و در هر زمان تنها یک برگه یادداشت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مزیت مهم این اپلیکیشن امکان تهیه نسخه پشتیبان از تمامی یادداشت‌های آن در iCloud است. همچنین می‌توانید ویجت Quick Notes را در هوم اسکرین قرار داده و به این نحو به اپلیکیشن دسترسی سریع داشته باشید.

افزونه Papier (برای مرورگر کروم) ؛ ایجاد تب جدید و نوشتن نوت با قابلیت ذخیره خودکار

دانلود برای کروم

اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری در قالب یک افزونه برای محبوب‌ترین مرورگر دنیا عرضه شده است. کاربران معمولا حین انتخاب کاربردی‌ترین افزونه‌ها برای مرورگرشان کاملا دستپاچه می‌شوند، چرا که تعداد افزونه‌ها زیاد بوده و نحوه کارشان نیز به طور واضح مشخص نیست. Papier را باید یکی از جدیدترین، بهترین و پرکاربردترین افزونه‌های مرورگر کروم دانست که نصب آن بلافاصله بعد از نصب مرورگر لازم و ضروری است.

تنها کافی است یک تب جدید ایجاد کرده و نوشتن یادداشت مورد نظر را آغاز کنید. حتی می‌توانید یک مقاله طولانی و پیچیده را در این صفحه یادداشت کپی – پیست کنید، چرا که Papier از متن‌‎های غنی و شامل کد پشتیبانی می‌کند. امکان ایجاد چک باکس و لیست کارهای روزانه را باید از دیگر امکانات Papier دانست. گفتنی است ابزار داخلی این افزونه می‌تواند تعداد کاراکترهای موجود در یک متن را بشمارد. مزیت Papier استفاده از آن و همچنین ذخیره یادداشت در حالت آفلاین است و متون شما به هیچ فضای ابری برای ذخیره و یا پردازش فرستاده نمی‌شوند. وجود حالت شب و همچنین امکان پرینت کردن یادداشت‌ها را باید از دیگر امکان بسیار مهم افزونه Papier دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*