بررسی آیپد 2017 اپل

بررسی آیپد 2017 اپل ؛ جانشین آیپد ایر 2 چگونه تبلتی است؟

آیپد 2017 (Apple iPad 2017) تازه‌ترین محصول شرکت اپل است؛ هرچند برخلاف تصور همگان این تبلت یک محصول میان رده است. در واقع اپل، آیپد 2017 خود را به عنوان جانشینی برای آیپد ایر 2 (Apple iPad Air 2) معرفی کرده است که از نظر ابعاد به نسل نخست آیپد ایر شبیه بوده و برخی از مشخصات آن مشابه نسل آخر آن تبلت است. با تمام این تفاسیر، آیپد 2017 ارائه کننده تجربیات میان رده / رده ابتدایی در دنیای تبلت ها است.

 

بیشتر بخوانید:

آیپد 9.7 اینچی جدید اپل رونمایی شد؛ شروع قیمت از 329 دلار

 

در اولین نگاه، آیپد جدید اپل با آیپد 9.7 اینچی فعلی و تبلت های هم اندازه قبلی قابل تشخیص نیست. این محصول آی او اسی از قاب پشتی تمام فلزی معروف آیپدها همراه با پنل جلویی تمام شیشه‌ای و حاشیه های مشکی رنگی در اطراف نمایشگر همراه است که کلید هوم معروف محصولات اهالی کوپرتینو نیز در زیر آن به چشم می‌خورد. اگر کاربر حرفه‌ای محصولات موبایلی باشید و یا از گوشی هایی با نمایشگر باکیفیت عالی استفاده می‌کنید، با دیدن نمایشگر این تبلت 9.7 اینچی متوجه رده بالا نبودن آن می‌شوید؛ اما اگر جزو کاربران معمولی هستید، تفاوت را متوجه نخواهید شد.

بررسی آیپد 2017 اپل

این نمایشگر دقیقا مشابه نمایشگر رتینا آیپد 9.7 اینچی دیگر شرکت اپل ارائه کننده تراکم پیکسلی 264ppi بوده که می‌تواند وسعت و دقت رنگ متوسطی را به ارمغان بیاورد. هرچند نباید انتظار داشته باشید ویدیوهای استریم شده در بالاترین کیفیت ممکن بر روی نمایشگر این دستگاه قابل پخش باشند، اما همه چیز برای یک تبلت معمولی خوب است و می‌تواند جوابگوی کاربران عادی باشد. این آیپد نظیر آیپد ایر 2 و یا اعضای خانواده آیپد پرو اپل حاوی پوشش ضد بازتاب نیست. بنابراین اگر در زیر نور بخواهید از این تبلت استفاده کنید، به طور نا امید کننده‌ای محتوا غیرقابل مشاهده خواهند بود. در هر صورت باید در نظر داشته باشید که این یک دیوایس نسبتا ارزان از سوی اپل است.

بررسی آیپد 2017 اپل

برخلاف آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل که از کلید هوم خازنی با رویکردی مشابه کلید فیزیکی بهره می‌برد، این تبلت جدید کوپرتینویی از کلید فیزیکی که طی سالیان گذشته بر روی محصولات این شرکت شاهد حضورش بودیم بهره می‌برد. در هر صورت اپل در این قسمت نیز جلوی هزینه‌ی زیاد را گرفته و با قرار دادن یک سنسور تاچ آی دی با دقتی معمولی (دقتی کمتر از سنسور به کار رفته بر روی گوشی های مدرن آیفون و تبلت های آیپد) باعث شده تا قیمت نهایی کنترل شده باقی بماند.

بررسی آیپد 2017 اپل

بلندی صدای اسپیکرها برای استریم ویدیو و یا موزیک مناسب است. هرچند این صدا خیلی زیاد نیست، اما به قدری مناسب است که شما جزئیات را به خوبی گوش کنید. این تبلت از یک جفت اسپیکر برخوردار است که هر دو در قسمت پایینی آن تعبیه شده‌اند. به طور کلی می‌توان آن‌ها را قابل قبول دانست، اما از امکانات تبلت های رده بالای مجهز به 4 بلندگو بویی نبرده است؛ به طور مثال می‌توان به تبلت 4 بلندگوی گلکسی تب اس 3 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab S3) اشاره کرد که از قابلیتی همچون صدای چرخشی بهره می‌برد.

آیپد 2017 اپل شاید خیلی سبک و باریک نباشد، اما اگر بخواهید آن را در یک دست بگیرید و استفاده کنید مشکلی نخواهید داشت. اگر چه دستان شما کوچک است، ما پیشنهاد خرید یک تبلت کوچکتر نظیر آیپد مینی (Apple iPad Mini) را به شما می‌دهیم. این تبلت با وزن 469 گرم نظیر یک کتاب سنگین وزن است. عمر باتری این تبلت نیز بسیار خوب است. اپل ادعا می‌کند با استفاده معمول از آن می‌توانید تا 10 ساعت نمایشگر این تبلت را روشن نگه دارید. بدیهیست که عمر باتری بیشتر همیشه بهر است، اما همه چیز به عمر باتری ختم نمی‌شود و همچی بستگی به آن دارد که شما چگونه از دیوایستان استفاده کنید.

بررسی آیپد 2017 اپل

به صورت پیشفرض سیستم عامل آی او اس 10 بر روی iPad 2017 قابل استفاده است. اگر شما صاحب یک آیفون هستید، سوییچ کردن به یک آیپد شاید چندان هم معقولانه نباشد، اگر چه شما می‌توانید از قابلیت هایی نظیر ویدیوهای تصویر در تصویر و همچنین استفاده‌ی 2 اپلیکیشن در کنار یکدیگر به لطف قابلیت مالتی تسکینگ بهره ببرید. البته در نظر داشته باشید نمایشگر این آیپد از تکنولوژی حساس به فشار (لمس سه بعدی) که برای نخستین بار همراه با آیفون 6 اس معرفی شد بهره‌مند نیست. بنابراین آی او اس 10 را بدون لذت بردن از این قابلیت باید تجربه کنید. پردازنده A9 اپل نیز در زیر قاب این محصول تعبیه شده است که تولید آن به اواخر سال 2015 میلادی بازمی‌گردد. این سخت افزار چندان قدرتمند نیست، اما هیچ مشکلی برای اجرای اپلیکیشن های معمول، مرور وب و استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر فروشگاه های آنلاین نخواهید داشت.

از آنجایی که این یک محصول بهره‌ور گرا نیست، قیمت بالا بر روی آن توجیح پذیر نیست. اپل قیمت 329 دلاری را برای این تبلت تعیین کرده است که این قیمت می‌تواند کمی فروش این گوشی را برای اهالی کوپرتینو سخت کند؛ اگر چه فراموش نکنید که این ارزان قیمت‌ترین تبلت شرکت اپل است و کسانی که به معنای واقعی عاشق برند اپل باشند، می‌تواند یک گزینه خوب خرید باشد. کسانی که برای نخستین بار قصد داشتن یک آیپد را دارند  و وسع خرید آیفون های جدید را ندارند، این می‌تواند گزینه ی خوبی باشد. اما اگر شما صاحب یک آیپد باشید آیا آپگرید آن به آیپد 2017 اپل می‌تواند معقولانه باشد؟ این کمی بستگی به مواردی دارد.

بررسی آیپد 2017 اپل

اگر شما صاحب یک آیپد ایر 2 هستید، این تصمیم معقولانه به نظر نمی‌رسد، چرا که تبلت ارزان قیمت جدید اپل از نمایشگری فاقد تکنولوژی ضد تابشی، وزن و ضخامت بیشتری برخوردار است. اگر یک آیپد ایر قدیمی‌تر محصول سال 2013 دارید، این ارتقا کمی معقولانه به نظر می‌رسد؛ چرا که نمایشگر آیپد ایر نیز همانند تبلت 2017 اپل فاقد تکنولوژی ضد تابشی است.

لازم به ذکر است که برای خرید نسخه 32 گیگابایتی تنها وای فای این تبلت باید مبلغی حدود 329 دلار را پرداخت کنید. شما همچنین می‌توانید نسخه‌ی وای فای + LTE آن و یا نسخه 128 گیگابایتی آن را نیز به طبع با قیمتی بالاتر خریداری کنید. این تبلت در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*