گوشی ویوو V3 Max

آیا ویوو نخستین گوشی حاوی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را عرضه می‌کند؟

اخباری از چین رسیده که نشان میدهد به جای سامسونگ، کمپانی چینی ویوو (Vivo) نخستین گوشی حاوی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را روانه بازار خواهد کرد. حتی همراه این گزارش یک کلیپ کوتاه ویدیویی نیز پیوست شده است که می‌تواند احتمال واقعی بودنش را ثابت کند.

کارهای زیادی تا به امروز انجام شده است تا اسکنر اثر انگشت را از جلوی دستگاه‌های دیجیتالی حذف شود. بسیاری از کمپانی ها در حال تلاش هستند تا گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را روانه بازار کنند؛ اسکنری که با نمایشگر گوشی آمیخته شده و هیچ جای فیزیکی را بر روی گوشی اشغال نمی‌کند.

ویوو در تکنولوژی اسکنرهای نوری از سامسونگ پیشی گرفت

سامسونگ به خوبی به این تکنولوژی نزدیک شده است، با این حال ظاهرا نخستین محصول اینچنینی که روانه بازار می‌شود با برند آنها نخواهد بود. کمپانی چینی ویوو احتمالا در آینده‌ای نزدیک و خیلی زودتر از سایر رقبا، محصول مجهز به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خود را به فروش خواهد رساند. نخستین بار سال گذشته بود که شایعه‌ی تجهیز گلکسی S8 سامسونگ به یک اسکنر در زیر نمایشگرش شنیده شد، اما این اتفاق نیافتاد. گفته می‌شود سامسونگ به خاطر آماده نبودن این تکنولوژی و وجود ایراداتی در آن تصمیم گرفت سنسور اثر انگشت را به قاب پشتی و بدترین جای ممکن (کنار دوربین) منتقل کند. حال ظاهرا غول کره‌ای می‌خواهد سنسور مربوطه را به زیر نمایشگر فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ خود که امسال عرضه می‌شود ببرد. البته هنوز در صحت این قضیه شک و تردید هست و شاید پرچمدار بعدی سامسونگ نیز فاقد این تکنولوژی باشد.

به نقل از یک گزارش جدید منتشر شده از چین گفته می‌شود ویوو نخستین گوشی مجهز به این اسکنر را روانه بازار خواهد کرد؛ گوشی هوشمندی که از یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خود برخوردار است تا مقوله‌ی پیچیده‌ی تکنولوژی اسکنرهای نوری به سرانجام خوبی برسد. همچنین یک ویدیو از عملکرد گوشی برند ویوو نیز به بیرون درز پیدا کرده است که چنین تکنولوژی را نشان می‌دهد. البته مشخص نیست که کاربر با قراردادن انگشت خود در هر نقطه از صفحه نمایش قادر به قفل گشایی گوشی‌اش است و یا این تکنولوژی محدود به لمس نقطه‌ای خاص از صفحه است.

گوشی حاوی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر ویوو

 

متاسفانه هیچ اطلاعات بیشتری در این مورد موجود نیست، ولیکن هر چه که هست Vivo گوشی مربوطه را طی ماه‌های پیش رو رسما روانه بازار خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*