موتو جی 5 اس پلاس

موتو جی 5 اس و موتو جی 5 اس پلاس معرفی شدند

دو گوشی موبایل موتو جی 5 اس (Moto G5S) و موتو جی 5 اس پلاس (Moto G5S Plus) رونمایی شدند. اکنون بیشتر با ویژگی ها و مشخصات فنی آن‌ها آشنا می‌شویم.

دو محصول میان‌رده جدید موتورولا بعد از مدتی کوتاه گمانه‌زنی پیرامون آن‌ها به صورت رسمی معرفی شدند. این دو گوشی موبایل را باید جانشینان مستقیم موتو جی 5 و موتو جی 5 پلاس بدانیم که مدت زمان زیادی از معرفی آن‌ها نگذشته و در نمایشگاه MWC 2017 در ماه فوریه (اسفند)، شاهد رونمایی آن‌ها بودیم. مهمترین ویژگی دو گوشی جدید موتورولا در مقایسه با نسخه‌های پیشین، مجهز شدن به دوربین‌هایی بهتر است.

موتو جی 5 اس

مدل کوچکتر دارای یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی است. در زیر صفحه نمایش شاهد دکمه فیزیکی هوم هستیم که حسگر اثر انگشت را نیز در خود جای می‌دهد. موتو جی 5 اس از نظر تراشه، تفاوتی با نسخه پیشین خود نداشته و همانند آن، از یک چیپست اسنپدراگون 430 قدرت گرفته است که یک پردازنده هشت هسته‌ای را شامل می‌شود. میزان حافظه رم و ظرفیت داخلی آن نیز به ترتیب 3 گیگابایت و 32 گیگابایت در نظر گرفته شده‌اند.

موتو جی 5 اس

اسلات دوم سیم کارت هیبریدی است، پس می‌توان با زدن قید استفاده از سیم کارت دوم، یک کارت حافظه جانبی تا سقف 128 گیگابایت در دستگاه قرار داد. به عنوان دیگر مشخصات موتو جی 5 اس باید به مجهز شدن به اندروید 7.1 نوقا به صورت پیش‌فرض و استفاده از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد؛ ظرفیت باتری موتو جی 5 برابر 2 هزار و هشتصد میلی‌آمپر ساعت بود.

موتو جی 5 اس

مهمترین تفاوت موتو جی 5 اس در مقایسه با نسخه قبلی دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی دستگاه است. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور آن f/2.0 در نظر گرفته شده است. در پایین دوربین و بر روی برآمدگی دایره‌ای شکل پنل پشتی، شاهد یک فلاش LED تک‌گانه هستیم. از آنجایی که اسنپدراگون 430 توانایی پردازش ویدیوهای 4K را ندارد، رزولوشن فیلم برداری دوربین نسخه جدید نیز همچنان محدود به فول اچ‌دی است.

رزولوشن سنسور دارای زاویه باز دوربین سلفی 5 مگاپیکسل بوده و به لطف داشتن گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تصاویر خوبی در شرایط نوری نامناسب ثبت می‌کند. این دوربین نیز به یک فلاش LED مجهز شده است. تنها گزینه‌های رنگ موجود خاکستری و طلایی هستند. قیمت موتو جی 5 اس 249 یورو (295 دلار) است.

موتو جی 5 اس پلاس

صفحه نمایش 5.5 اینچی موتو جی 5 اس پلاس از نظر وضوح تصویر با مدل کوچکتر تفاوتی نداشته و نمایشگر فول اچ‌دی آن، تنها 0.3 اینچی از موتو جی 5 اس بزرگتر است. چیپست این مدل نیز در مقایسه با نسل پیشین تفاوتی نکرده و همچنان از تراشه اسنپدراگون 625 متشکل از یک پردازنده هشت هسته‌ای دارای سرعت 2.0 گیگاهرتز در آن استفاده شده است. باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی آن نیز در مقایسه با موتو جی 5 پلاس معرفی شده در نمایشگاه MWC ارتقا پیدا نکرده است.

موتو جی 5 اس پلاس

اما دوربین موتو جی 5 اس پلاس مهمترین ویژگی آن محسوب می‌شود. دو سنسور 13 مگاپیکسلی به صورت افقی بر روی برآمدگی دایره‌ای شکل پنل پشتی دستگاه کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. گشودگی دریچه دیافراگم هر دو سنسور f/2.0 است. بهبود پردازش تصویر و وجود قابلیت‌های ویژه همچون حالت عکاسی پرتره از مزایای این دوربین دوگانه است. با موتو جی 5 اس پلاس می‌توانید در رزولوشن 4K به فیلم‌برداری بپردازید.

موتو جی 5 اس پلاس

سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دستگاه دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 است. همانند مدل کوچکتر، در کنار دوربین سلفی این مدل نیز یک فلاش LED به چشم می‌خورد.

از نظر گزینه‌های رنگ تفاوتی میان موتو جی 5 اس و موتو جی 5 اس پلاس وجود نداشته و مدل بزرگتر نیز در رنگ‌های خاکستری و طلایی عرضه می‌شود. قیمت مدل دارای دوربین دوگانه 299 یورو (355 دلار) بوده و عرضه آن از هجدهم آگوست (بیست و هفتم مرداد) آغاز خواهد شد. البته کاربران علاقه‌مند از هم‌اکنون می‌توانند آن را از فروشگاه آمازون پیش خرید کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*