اسپیس ایکس فالکون 9

اسپیس ایکس فالکون 9 دیگری را با موفقیت بر روی زمین فرود آورد

اسپیس ایکس فالکون 9 دیگری را بعد از انجام ماموریت، با موفقیت بر روی زمین خشک نشاند. این راکت فالکون 9 از مقر کیپ کاناورال به فضا پرتاب شده بود.

سریال موفقیت‌های اسپیس ایکس در پرتاب موشک فالکون 9 به فضا و بازگرداندن مجدد آن به زمین، همچنان ادامه دارد. در ماموریت جدید، این راکت در روز چهاردهم آگوست (بیست و سوم مرداد)، به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی زمین را ترک کرد. هشت دقیقه بعد، راکت در ساحل فلوریدا بر روی زمین خشک فرود آمد. این چهاردهمین فرود موفق یک موشک بعد از پرتاب آن در پرونده کاری اسپیس ایکس است.

اسپیس ایکس فالکون 9

این ششمین مرتبه‌ای است که اسپیس ایکس فالکون 9 را بر روی زمین خشک فرود آورده است. بیشتر مواقع موشک بعد از پرتاب، بر روی سکوهای شناور قرار گرفته در اقیانوس فرود می‌آمد. حین هیچ‌کدام یک از دفعاتی که شرکت برای نشاندن راکت بر روی زمین خشک تلاش کرده، مشکلی به وجود نیامده است. اما در برخی از ماموریت‌هایی که قرار بود راکت بعد از اتمام کار بر روی سکوی دریایی فرود بیاید، ماموریت با شکست مواجه شده است.

اسپیس ایکس فالکون 9

در یک ماه گذشته، این اولین ماموریت اسپیس ایکس بوده است. بروز وقفه کوتاه بین پرتاب موشک‌ها، به خاطر بسته شدن موقت محدوده شرقی بود. این مناطق در ساحل شرقی فلوریدا واقع شده و از پرتاب موشک‌ها پشتیبانی می‌کنند. همچنین مقر شرکت در کیپ کاناورال نیز ماه گذشته برای مدتی در دست تعمیر قرار داشت. به همین دلایل هیچ پرتابی از ایالات متحده آمریکا طی یک ماه اخیر انجام نشد.

اسپیس ایکس فالکون 9 را برای ششمین دفعه بر روی زمین خشک فرود آورد

طی این ماموریت، فالکون 9 یک کپسول باری دراگون که با 3 تن محموله و تجهیزات مختلف پر شده بود را به دست خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند. این کپسول باری پیش از رسیدن به ایستگاه فضایی در روز چهارشنبه، چند روزی را در مدار سپری کرد. قرار است فضانوردان کپسول را در روز پنجشنبه باز کنند. البته، از آنجایی که در این محموله میزان قابل توجهی بستنی یخ زده نیز وجود دارد، بعید نیست خدمه برای جلوگیری از آب شدن آن‌ها زودتر از موعد مقرر برای باز کردن دراگون اقدام کنند!

اسپیس ایکس فالکون 9 را برای یازدهمین بار در سال جاری به فضا فرستاد. اگرچه هنوز در ماه هشتم سال جاری میلادی هستیم، اما تا همین امروز تعداد پرتاب‌ها در مقایسه با سال گذشته سه بار بیشتر بوده است. اسپیس ایکس از مدت‌ها قبل در تلاش است تعداد دفعات ارسال راکت دارای قابلیت استفاده مجدد خود را افزایش دهد.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*