دوربین بدون آینه X-E3 فوجی فیلم

رونمایی از دوربین بدون آینه X-E3 فوجی فیلم با طراحی شبیه به دوربین‌های کلاسیک

شرکت فوجی فیلم از دوربین بدون آینه X-E3 خود رونمایی کرد. طراحی این مدل، شبیه به دوربین‌های کلاسیک است و البته از قدرت مناسب عکاسی بهره می‌برد.

کمپانی پرآوازه فوجی فیلم از یک دوربین میان رده‌ای میان رده به نام X-E3 رونمایی کرد. این دوربین در واقع نسخه‌ی کوچک‌تر و ارزان قیمت‌تر مدل X-Pro2 است که حاوی یک نمایشگر لمسی بوده است. هرچند برخی از ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر در آن دیده نمی‌شود، اما بیشتر آن‌ها در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت. به عبارت ساده‌تر، دوربین بدون آینه X-E3 در مقایسه با X-Pro2‌ چیزی شبیه به دوربین X-T20 در برابر مدل X-T2 است.

دوربین بدون آینه X-E3 فوجی فیلم

این بدان معناست که دوربین بدون آینه X-E3 فوجی فیلم حاوی یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C X-Trans III، پردازشگر سیگنال تصویر X-Processor Pro، شاخصه‌هایی برای سرعت شاتر و جبران نوردهی و همچنین یک کنترل فوکوس کوچک است که همراه با مدل X-Pro2 معرفی شده بود. این دوربین همچنین به صورت پیشفرض قادر به ضبط ویدیوهای 4K ‌خواهد بود؛ این درحالیست که مدل X-Pro2‌ اواخر سال 2017 از طریق یک به‌روزرسانی فریمور چنین قابلیتی را در اختیار خواهد گرفت.

شاید بزرگ‌ترین چیزی که از این دوربین نسبت به مدل بزرگ‌تر خود کاسته شده است، صفحه ویزور (View Finder) هیبریدی آن باشد. دوربین بدون آینده X-E3‌ فوجی فیلم حاوی یک ویزور الکتریکی و دیگر خبری از جابجایی بین یک ویزور اپتیمال کامل با حالت پیشنمایش زنده در دسترس مشتری نیست. این شاید بزرگ‌ترین دلیلی باشد که شما دوست داشته باشید مدل قدیمی‌تر X-Pro2 را انتخاب کنید.

دوربین بدون آینه X-E3 فوجی فیلم

دوربین بدون آینه X-E3 فوجی فیلم همچنین به شکل غیر منتظره‌ای فاقد کلیدهای فیزیکی است و مرکز کنترل شبیه به D-Pad قسمت عقبی را با هدف استفاده از شرتکات‌های حاضر در نمایشگر، از بین برده است. البته این بدان معناست که شخصی سازی نسبتا کمتری در اختیار کاربران پیشرفته‌ای قرار خواهد گرفت که دیگر علاقه‌ای به استفاده از کلیدهای فیزیکی برای تنظیم حالت‌های مختلف نوردهی نداشته و می‌خواهند با لمس انگشتان خود به گزینه‌های موجود دسترسی پیدا کنند. این دوربین همچنین قابلیت تغییر ISO را نیز در خود نمی‌بیند.

هرچند مدل X-T20 هنوز هم می‌تواند بهترین گزینه‌ی مشتریان برای ورود به اکوسیستم محصولات فوجی فیلم شود، اما  خانواده X-E را کسانی ترجیح می‌دهند که علاقه‌مند به طراحی‌های سبک قدیمی دوربین‌های عکاسی باشند. این مدل جدید همچنین نخستین مدل اساسی پس از 4 سال است. البته فوجی فیلم سال گذشته از X-E2S‌ رونمایی کرد که عملا یک به‌روزرسانی فریمور است.

قیمت دوربین بدون آینه X-E3 فوجی فیلم

دوربین بدون آینه X-E3‌ فوجی فیلم از همین ماه در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد که همگی حاوی رنگ مشکی و نقره‌ای هستند. مدل بدنه‌ی مستقل آن با قیمت 899 دلار به فروش خواهد رسید. یک مدل با لنز عالی 18-55 میلی‌متری و دیافراگم f/2.8-4 آن با قیمت 1299 دلار و همچنین یک مدل با لنز 23 میلی‌متری و دیافراگم f/2.0 نیز با قیمت 1149 دلار موجود هستند.

ویدیو معرفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*