گوشی بدون حاشیه مایکروسافت

انتشار تصاویری از گوشی بدون حاشیه مایکروسافت که هرگز معرفی نشد

اخیرا تصاویری از گوشی بدون حاشیه مایکروسافت با اسم رمز Vela منتشر شده که نشان می‌دهد سه سال پیش، اهالی ردموند قصد معرفی یک گوشی بی حاشیه را داشتند.

امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تلفن های همراه، حداقل یک تلفن هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه را معرفی کرده‌اند. این سبک طراحی کاملا جدید است. اما با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط “Windows Central”، سال 2014 یکی از محصولات مایکروسافت با اسم رمز Vela قرار بود با نام لومیا 435 و قیمت حدودا 200 دلار، به عنوان یکی از نخستین گوشی های بدون حاشیه بازار معرفی شود.

این پروژه در نهایت کنسل شد و اوایل سال 2015، لومیا 435 با نمایشگری 4 اینچی و یک طراحی متفاوت از آن‌چه حالا می‌بینیم، از راه رسید. هرچند، گوشی بدون حاشیه مایکروسافت قرار بود با صفحه نمایشی 5 اینچی و 720p در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. به هر صورت، حاشیه‌های بسیار کم در بخش‌های کناری و بالایی برای اسمارت فونی ارزان در سال 2014 غافلگیرکننده است.

موضوع جذاب‌تر، نسبت صفحه به پنل جلویی بیشتر و 79 درصدی Vela در مقایسه با شارپ کریستال آکواس (اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه که در همان سال روانه بازار آمریکا شد) است که البته هیچ‌گاه محقق نشد. برای مقایسه، آیفون ایکس، گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30، پرچمداران بدون حاشیه امروزی هستند که نسبت صفحه به پنل جلویی آنها کمی از 80 درصد بیشتر است.

متاسفانه علت کنسل شدن Lumia Vela مشخص نیست. هرچند طی سال‌های اخیر، عرضه محصولات دیگری همچون لومیا 960، لومیا مک لارن و تبلت سرفیس مینی نیز لغو شد. به دنبال تایید رسمی مرگ ویندوز فون، احتمالا هیچ‌وقت اطلاعاتی در رابطه با گوشی خاص سرفیس فون نیز منتشر نمی‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویر گوشی معرفی نشده مایکروسافت را تماشا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خداوکیلی از S8 و آیفون X قشنگ تره