گزارش مالی جدید سونی در سال 2017

گزارش مالی جدید سونی در سال 2017 منتشر شد؛ عملکرد ضعیف بخش موبایل!

گزارش مالی جدید سونی در سال 2017 برای دوره مربوط به جولای تا سپتامبر، از عملکرد امیدوارکننده ژاپنی‌ها خبر دارد. هرچند، بخش موبایل باز هم ضعیف ظاهر شده است.

گزارش مالی جدید سونی در سال 2017 ، درآمد 18.25 میلیارد دلاری (2 تریلیون ین) و سود خالص 1.15 میلیارد دلاری این شرکت طی دوره منتهی به سپتامبر را نشان می‌دهد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، دپارتمان نیمه‌هادی و همچنین سرویس‌های شبکه و بازی که شامل سنسورهای دوربین و عکس برای گوشی های موبایل و فروش پلی استیشن 4 (در هر دو زمینه سخت افزار و نرم افزار) می‌شوند، بیش از بخش‌های دیگر برای سونی سودآوری داشتند.

گزارش مالی جدید سونی در سال 2017

در میان هشت کسب و کار مختلف این شرکت، تنها بخش ارتباطات موبایلی با پس‌رفت همراه بوده است. درآمد بخش موبایل سونی طی سه ماهه جولای تا سپتامبر سال گذشته، از 32.4 میلیون دلار (3.7 میلیارد ین) به 21.9 میلیون دلار (2.5 میلیارد ین) کاهش پیدا کرده که زنگ خطر را باز هم برای سونی به صدا در می‌آورد. اگرچه میزان فروش بخش موبایل در ارز خام، 1.9 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش پیدا کرده، اما نرخ‌های نامطلوب ارز سبب چنین تغییری با گذشت یک سال شده است.

گزارش مالی جدید سونی در سال 2017

سونی دلیل این گام رو عقب را عوامل مختلفی از جمله تغییر در ترکیب جغرافیایی فروش گوشی های هوشمند، افزایش قیمت قطعات کلیدی و تاثیرات منفی دلار آمریکا عنوان می‌کند.

به هر صورت، چشم‌انداز مدیران سونی برای آینده شرکت امیدوارکننده بوده و پیش‌بینی می‌شود فروش و درآمد عملیاتی برای دوره منتهی به 31 مارس 2018، در حدود 11.8 درصد (معادل 74.5 میلیارد دلار یا 8.5 تریلیون ین) افزایش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سونی تو بخش موبایل قدرتش خوبه اما صفحه نمایشش اصلا خوب نیست