عکس زلزله کرمانشاه - سرپل ذهاب

گزارش گجت نیوز از زلزله کرمانشاه ؛ ویدیو و تصاویر اختصاصی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

پس از زمین لرزه مهیب شب گذشته در استان کرمانشاه، بی درنگ به مناطق زلزله زده شتافتیم تا ضمن یاری رساندن به هموطنان زلزله زده، رسالت رسانه ای خود را با تهیه گزارش ار این مناطق به جا آوریم.

یکشنبه 21 آبان ماه 96 حوالی ساعت 21:48، مناطق بسیار از کشورمان لرزید. کانون این زمین لرزه، شهر ازگله از توابع استان کرمانشاه اعلام شده که به گزارش مرکز زلزله نگاری ایران 7.3 ریشتر قدرت داشته است.

طبق گزارش هایی که در ساعات اولیه زمین لرزه منتشر گردید، بیشترین آمار کشته‌ها و زخمی‌ها از شهرهای قصرشیرین ،سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی اعلام شد و به همین دلیل حوالی ساعت 2 بامداد روز دوشنبه برای تهیه گزارش، و امداد رسانی در حد توانمان از کرمانشاه به سمت سرپل‌ذهاب حرکت کردیم. پس از رسیدن به شهرستان اسلام آباد غرب متوجه شدیم که به لطف خدا وضعیت در این شهر مناسب بوده و میزان آسیب زمین لرزه در اسلام آباد غرب نگران کننده نیست؛ اما زمانی که قصد خارج شدن از اسلام آباد غرب و ادامه مسیر به سمت سرپل‌ذهاب را داشتیم، نیروهای انتظامی و راهداری مانع ما شده و اعلام کردند که کوه در گردنه پاتاق شهرستان دالاهو ریزش کرده و جاده مصدود شده است. به ناچار تا حوالی ظهر منتظر ماندیم تا مسئولین خبر از باز شده جاده دادند و ما به سمت سرپل‌ذهاب حرکت کردیم.

از همان ابتدای ورود به سرپل‌ذهاب وضعیت غیر عادی و فوق العاده کاملا محسوس بود و بخش زیادی از ساختمان های شهر تخریب، یا آسیب جدی دیده بودند. نکته ناراحت کننده تخریب کامل برخی مدارس در این شهر بود که خوشبختانه در ساعت وقوع زمین لرزه کسی در آنها نبوده است.

پس از پرس و جو از افراد محلی، متوجه شدیم که بیشترین آسیب در محله ای با نام “فولادی” به منازل مردم وارد شده و پس از آن به سمت این محله راهی شدیم. محله ای که ساختمان های مسکن مهر شهرستان سرپل‌ذهاب در آن واقع شده و متاسفانه به دلیل مقاومت پایین ساختمان های این مجتمع، آسیب زیادی به آنها وارد شده بود. تصاویر و ویدیو های زیر همه از محله فولادی شهرستان سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه تهیه شده است. ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان این زمین لرزه ، در ادامه شما را به تماشای این تصاویر و ویدیوها دعوت می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مسلمونیم ولی ریا کار

    واسه کشورای عربی خوب بلدیم کمک برسونیم ولی واسه خودمون نه……متاسفم برای جامعه ای که بیگانه پرسته متاسفم واسه اون مهندسای دزد شهرسازی و شهرداری و کل کشور با این مسکن زجرشون نه مهرشون هه

  2. چه افتضاحی، ممنون از گزارشتون

    تسلیت

  3. ۶۰۰ عدد امبولانس فرستادن واسه اربعین