گلکسی اس 9

آغاز تولید انبوه تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ ؛ گلکسی اس 9 زودتر از موعد عرضه خواهد شد؟

با انتشار خبرهای مبنی بر آغاز تولید انبوه تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ ، این احتمال وجود دارد گوشی گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) پیش از موعد عرضه شود.

نسل جدید از تراشه اختصاصی شرکت سامسونگ بدون شک به کمک دومین نسل از مهندسی 10 نانومتری چیپست‌ گوشی های هوشمند طراحی و تولید می‌شود. تراشه‌ای که برای اولین بار از این ویژگی بهره‌مند می‌شود، اگزینوس 9810 کره‌ای‌ها خواهد بود. طراحی و تولید این چیپست چندی پیش توسط رسانه hush-hush لو رفته بود و حالا گفته می‌شود تولید انبوه آن آغاز شده است.

این تراشه در کنار چیپست اسنپدراگون 845 که با مهندسی 10 نانومتری LPP (کم انرژی) همراه است به احتمال زیاد در پرچمداران جدید سامسونگ، گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9) قرار خواهد گرفت.

آقای لی سانگ هیون، مسئول بخش بازاریابی سامسونگ در این زمینه می‌گوید:

طراحی 10 ال پی پی نه تنها عملکرد بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، بلکه احتمال رونمایی زودتر از محصولات را بالا خواهد برد. استراتژی شرکت ما در زمینه مهندسی 10 نانومتری برای محصولات ادامه خواهد داشت…

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که به لطف این فناوری، عملکرد پرچمداران سامی تا چه حد بهبود خواهد یافت؟ در این زمینه باید بگوییم که گفته می‌شود به لطف نسل دوم از این مهندسی 10 نانومتری (LPP) شاهد بهبود عملکرد و مصرف بهینه 15 درصدی در مقایسه با خانواده گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) خواهیم بود. با توجه به عملکرد بسیار خوب پرچمداران فعلی کره‌ای، احتمال دارد به زودی شاهد به کارگیری فناوری چیپست‌های 8 نانومتری در محصولات نباشیم. با این حال فراموش نکنید که مسئولان سامسونگ ماه قبل از آمادگی خود برای تولید چنین تراشه‌هایی خبر دادند.

گلکسی اس 9

سامسونگ در رسانه‌ها اعلام کرده است که فاز جدید از کارخانه این کمپانی در کره علاوه بر پیگیری تولید پردازنده‌های 10LPP، در حال کار بر روی تراشه‌های 7 نانومتری FinFET با فناوری EUV (مخفف Extreme Ultra Violet) است و تولید انبوه را تجربه خواهد کرد. اما آیا تمامی آنها به این معناست که گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) با چیپست 7 یا 8 نانومتری همراه می‌شود؟ هنوز در اینباره نمی‌توان اظهار نظر کرد.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم این گزارش مربوط به زمان‌بندی آن است. گفته می‌شود سامسونگ کار خود بر روی تراشه اگزینوس 9810 را از ماه فبریه (بهمن 95) آغاز کرده بود و قصد قرار دادن آن در گلکسی اس 8 را داشت اما در نهایت این اتفاق نیوفتاد و به پرچمداران بعدی موکول شد. حالا سامسونگ آماده است این پروژه را به مرحله تولید انبوه برساند. زمان‌بندی مربوط به این تولید انبوه به شکل عجیبی مطابق با تاریخ آماده شدن پنل‌های OLED برای گلکسی اس 9 است. معمولا ابتدا صفحات نمایش به خط تولید می‌روند و سپس قطعات دیگر به مجموعه اضافه شده تا محصول نهایی حدود دو یا سه ماه بعد آماده شود.

گلکسی اس 9

با کنار هم قرار دادن تمامی این اطلاعات و حقایق می‌توان به این نتیجه‌گیری رسید که سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی اس 9 را زودتر از موعد همیشگی رونمایی و روانه بازار کند. اما اینکه کره‌ای‌ها چه مراسمی را جهت رونمایی از پرچمدار خود انتخاب کنند هنوز جای بحث دارد؛ از رویداد CES 2018 که سامسونگ معمولا قطعات و لوازم جانبی خود را رونمایی می‌کند گرفته تا مراسم MWC که پرچمداران فصل بهار کره‌ای‌ها در آن معرفی می‌شوند. مراسم MWC سال 2018 از تاریخ دوشنبه ، 7 اسفند 1396 آغاز می‌شود و احتمال رونمایی گوشی Galaxy S9 سامسونگ در آن وجود دارد، مگر اینکه کره‌ای‌ها بخواهند رقابت با آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) را زودتر آغاز کرده و پرچمدار جدیدشان را در رویداد CES ماه ژانویه رونمایی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*