بی ام و 220 آی کانورتیبل

بی ام و 220 آی کانورتیبل در نمایشگاه خودرو اصفهان معرفی شد

پرشیا خودرو رسما از خودرو کوپه بی ام و 220 آی کانورتیبل (BMW 220i convertible) در نمایشگاه خودرو اصفهان پرده برداری کرد. در ادامه با تجهیزات و مشخصات فنی تنها خودرو کانورتیبل حاضر در بازار ایران آشنا خواهیم شد.

همانطور که احتمالا مستحضر هستید شرکت پرشیا خودرو، نماینده انحصاری بی ام و آلمان در کشورمان، در حالی که تصمیم گرفت در نمایشگاه خودرو تهران شرکت نکند و در عوض هزینه‌ی حضورش را صرف کمک به زلزله زدگان هموطنان کرمانشاهی کند،‌ حال به نمایشگاه خودرو اصفهان آمده است تا یکی از جذاب‌ترین محصولات برند بی ام و را در معرض دید همگان قرار دهد و از حضور رسمی آن در ایران پرده بگشاید.

بی ام و 220 آی کانورتیبل

بی ام و 220 آی کانورتیبل نام اتومبیل کوپه جدید پرشیا خودرو است که در نماشگاه خودرو اصفهان معرفی شده است. این خودرو، در حال حاضر تنها محصول سقف بازشو موجود در کشورمان خواهد بود که به نظر می‌رسد فروش خوبی را نیز به نام خود ثبت خواهد کرد. از آنجایی که قانون ممنوعیت واردات اتومبیل های گران‌تر از 40 هزار دلار در کشور تصویب شده است، عملا دیگر نمی‌توانیم شاهد حضور اتومبیل های کانورتیبل گران قیمتی همچون بی ام و سری 4 و مرسدس بنز E کلاس در خیابان های کلان شهرهای ایران باشیم؛ بنابراین بی ام و 220 آی کانورتیبل را باید تنها محصول کانورتیبل حاضر در ایران بدانیم که می‌تواند از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

تجهیزات

از مهم‌ترین تجهیزات خودرو کانورتیبل پرشیا خودرو می‌توان به دوربین دید عقب، نمایش نقاط کور، کمک راننده حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص عابرپیاده برای جلوگیری از تصادف، صندلی‌های الکتریکی مجهز به حافظه،‌گرمکن صندلی‌های جلویی، سنسور پارک، سنسورهای نور و باران، کروز کنترلر، آینه الکتروکرومیک میانی و جانبی، مکان یاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم تعلیق اسپورت و سیستم چندرسانه‌ای مجهز به نمایشگر لمسی اشاره کرد.

بی ام و 220 آی کانورتیبل

مشخصات فنی بی ام و 220 آی کانورتیبل

از نظر مشخصات فنی، خودرو کانورتیبل جدید پرشیا خودرو با وزن 1615 کیلوگرمی خودش به یک یپشرانه 1998 سی سی توربوشارژ‌شده مجهز شده است که قادر به تولید 184 اسب بخار انرژی در 5000 دور و گشتاور 270 نیوتن‌متر در 1350 الی 4600 دور است. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه، همراه با یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌های پشتی منتقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 7.7 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 226 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است.

بی ام و 220 آی کانورتیبل

بی ام و 220 آی کانورتیبل از استاندارد آلایندگی یورو 6 برخرودار است و مصرف بنزین آن نیز در سیکل ترکیبی معادل 5.8 الی 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. اگر کنجکاو هستید که بدانید چقدر طول می‌کشد تا سقف این خودرو نیز باز یا بسته شود، باید گفت که این کار در کمتر از 20 ثانیه انجام می‌گیرد.