هواپیمایی قطر

با بهترین محصول کلاس تجاری هواپیمایی قطر و ویژگی‌های جذاب آن آشنا شوید

هواپیمایی قطر ، بهترین شرکت هواپیمایی جهان از نگاه Skytrax است. Qsuites جدیدترین محصول کلاس تجاری قطر ایرویز است که در ادامه ویژگی‌های منحصر به فرد آن را بررسی خواهیم کرد.

مارس سال گذشته، هواپیمایی قطر که مقر اصلی آن در دوحه بوده و با نام «قطر ایرویز» هم شناخته می‌شود، از  محصول جدید کلاس تجاری خود با نام “Qsuites” در نمایشگاه بین المللی جهانگردی آی بی تی آلمان رونمایی کرد.

از آنجایی که اغلب ناوگان قطر ایرویز در دو کلاس مختلف مشغول خدمت‌رسانی هستند (پروازهای فرست کلاس تنها از طریق ناوگان محدودی از هواپیماهای “A380” ارائه می‌شود)، مدیران شدیدا روی کلاس تجاری هواپیماهای خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ کلاس جدیدی که توسط “B/E Aerospace” ساخته شده و “PriestmanGoode” نیز مسئولیت طراحی آن را بر عهده دارد. اخیرا نیز شرکت “Rockwell Collins”، به تولید محصولات جدید این کمپانی قطری پرداخته است.

در Qsuites، سرمایه‌گذاری کاملا نمایان است. هر صندلی در بخشی جداگانه و شخصی با دری که بستن آن امکان‌پذیر است، قرار گرفته تا نمونه‌ای کوچک از یک سوئیت شخصی که البته سقف آن باز است، پیش روی مسافران باشد. این سوئیت شامل فضایی برای قرار دادن وسایل، یک میز، یک صندلی بزرگ و بسیار راحت که می‌توان آن را به تخت تبدیل کرد و همین‌طور یک نمایشگر سرگرمی می‌شود. البته این‌ها تنها امکانات کابین شخصی شما نبوده و در آن می‌توان تمام محصولات بیزنس کلاس در سطح بین‌المللی را نیز پیدا کرد.

فضای شخصی، تنها ویژگی اصلی Qsuites نیست، اما حالتی را تصور کنید که بخواهید به صورت گروهی سفر کنید. به عنوان یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد در میان محصولات کلاس تجاری، تعدادی از صندلی‌های Qsuites در بخش مرکزی هواپیما پارتیشن‌هایی دارد که می‌توان آنها را پایین آورد و یک اتاق کنفرانس ایجاد کرد.

فراتر از آن، زمانی که پارتیشن‌ها کاملا پایین هستند، صندلی‌های برخی از ردیف‌ها می‌توانند به تخت دونفره تبدیل شوند. در حالی که فقط برخی از شرکت‌های هواپیمایی، تخت‌های دونفره سازگار یا واقعی را در پروازهای فرست کلاس ارائه می‌دهند، قطر ایرویز، نخستین شرکتی‌ست که این ویژگی را به پروازهای کلاس تجاری آورده است.

این هواپیمایی در حال نصب Qsuites روی تمام محصولات جدید خود و تکمیل ناوگان فعلی است؛ به جز A380 که به خاطر محدودیت‌های اندازه، در نهایت نسخه اصلاح‌شده از این صندلی‌ها را دریافت خواهد کرد.

هرچند، Gunter Saurwein در گفتگویی با وب‌سایت بیزنس اینسایدر گفت هواپیمایی قطر قصد نصب یکنواخت Qsuite روی هواپیماهای خود برای دو سال دیگر را ندارد. فعلا فقط برخی از مسیرهای مشخص از بالاترین نسخه از این محصول برخوردار خواهند شد.

هواپیمایی قطر بهترین شرکت از نگاه Skytrax است

وب‌سایت بیزنس اینسایدر، شانس ملاقات با هواپیمای Qatar Airways 777-300ER در نیویورک را داشت؛ جایی که اپراتورها مشغول آماده کردن آن برای پرواز به سمت دوحه بودند. در واقع این فرصتی بود که بیشتر بتوانیم با Qsuites آشنا شویم.

Skytrax، این محصول جدید را به عنوان بهترین کابین تجاری سال 2017 و هواپیمایی قطر را به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی معرفی کرده است.

هواپیمایی قطر

هواپیمای Qatar Airways 777-300ER در ترمینال حمل و نقل عمومی فرودگاه جان اف کندی قرار داشت و قرار بود بعد از ظهر همان روز، پرواز QR702 به سمت دوحه را انجام دهد.

هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر از نورپردازی خاصی در بخش داخلی استفاده می‌کند که البته تغییر و تنظیم آن امکان‌پذیر است. همزمان با ورود به کابین، خدمه هواپیما نور را روی حالتی برای چرخش رنگ‌ها تنظیم کردند.

هواپیمایی قطر

صندلی‌های Qsuite با آرایش 1-2-1 طراحی شده‌اند؛ در نتیجه تمام مسافران به راهرویی برای عبور دسترسی خواهند داشت. بخش مرکزی کابین به قدری جادار و بزرگ هست که شما فراموش می‌کنید در هواپیما هستید.

هواپیمایی قطر

صندلی‌های کنار پنجره نیز به اندازه کافی جادار بوده و حتی محلی برای آویزان کردن کت دارند. با این حال، خدمه می‌توانند کت شما را در کمد هواپیما قرار دهند.

هواپیمایی قطر

هر ردیف در بخش مرکزی هواپیما، صندلی‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و یا آنها را جدا می‌کند. صندلی‌هایی این‌چنین که به یکدیگر نزدیک شده‌اند، زمانی که پارتیشن پایین باشد می‌توانند به تخت دونفره تبدیل شوند. تصویر ضمیمه‌شده حالت خصوصی را نشان می‌دهد.

هواپیمایی قطر

این تصویر نیز به جمع شدن پارتیشن و حالت تخت دونفره مربوط می‌شود. در این حالت، در سوئیت شما به صورت نیمه‌بار است که در صورت تمایل می‌توان آن را به صورت کامل بست. پایین نمایشگرهای تعبیه‌شده هم فضای زیادی برای قرارگیری پاهای شما وجود دارد.

هواپیمایی قطر

اگرچه شما در خانه شخصی یا هتل چندستاره نیستید، اما هواپیمایی قطر از تشکی گرم، نرم، یک پتوی مجلل و بالش استفاده کرده تا تجربه بسیاری خوبی منتقل شود.

هواپیمایی قطر

هر صندلی یک نمایشگر سرگرمی برای استفاده در طول پرواز دارد که در آن می‌توان فیلم‌ها، نمایش‌ها و برنامه‌های گوناگون دیگر را انتخاب کرد.

هواپیمایی قطر

البته، جدای از صندلی‌های راحت، پذیرایی و سرویس داخلی از ویژگی‌های برجسته هر پرواز کلاس تجاری است. هواپیمایی قطر سرویس شام معمول خود را نشان داد که با این خوراک مزه عربی شروع می‌شود…

هواپیمایی قطر

…و با راویولی قارچ یا مرغ بریان ادامه پیدا می‌کند.

هواپیمایی قطر

در نهایت، سرویس شام با این کیک شکلاتی، سس وانیل و انجیر به پایان می‌رسد.

هواپیمایی قطر

اگر شما در بخش مرکزی و با همراهان مسافرتی نشسته باشید، می‌توانید از خوراک مختصری که شامل مینی تاکو، ساندویچ‌های کوچک و مینی چیزکیک می‌شود نیز لذت ببرید.

هواپیمایی قطر

در کنار این موارد، خدمه هواپیما، لباس راحتی از “The White Company” و کیت لوازم آرایشی از “Bric’s” را همراه با ماسک خواب، گوش‌گیر و مرطوب‌کننده در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

هواپیمایی قطر

در حالی که کلاس تجاری Qsuites هواپیمایی قطر یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای پرواز است…

هواپیمایی قطر

کلاس اکونومی این شرکت با زیرسری‌های قابل تنظیم هم گزینه مناسبی بوده و عرض صندلی‌های آن کمی بیشتر از 18 اینچ (45.72 سانتی‌متر) است تا تجربه سفری راحت برای مسافران رقم بخورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعا کارشون درسته

  2. سرتون گیج نمیره پای پیسی تو اون ارتفاعع؟
    ولی تخت خوابش خیلی خوبه

  3. من هم با فرس کلاسه امارت پرواز داشتم هم قطر امارات لوس تر و جا دار تره قطر پزیراییش بهتره

  4. عربای پولدار ببین چه ریختو پاشی میکنن

  5. هواپیما های ما از اینا بهتره میبرمون بهشت چی خیال کردین
    این لذتا گذریه

  6. این هواپیماس یا هتلیه؟؟