ارزهای دیجیتال

بیل گیتس: ارزهای دیجیتال یکی از عوامل مرگ و میر مستقیم هستند!

به نظر می‌رسد بیل گیتس از طرفداران ارزهای دیجیتال نبوده و آن را از فناوری های نادری می‌داند که سبب مرگ و میر مستقیم می‌شوند.

ناشناس بودن ارزهای دیجیتال خوب نیست!

طی جلسه پرسش و پاسخ “AMA” در ردیت، بنیان‌گذار مایکروسافت ضمن بیان باورهای خود در رابطه با ارزهای دیجیتال و این‌که ناشناس بودن آنها چیزی خوبی نیست، گفت جامعه زمانی از این سیستم سود می‌برد که دولت بتواند افرادی را که پول‌شویی می‌کنند، از پرداخت مالیات فرار کرده و منابع مالی تروریست‌ها را تامین می‌کنند، شناسایی کند.

ویژگی اصلی ارزهای دیجیتال ، ناشناس بودن آنها است. من فکر نمی‌کنم که چنین چیزی خوب باشد. [در عوض،] توانایی دولت در شناسایی فرارکنندگان مالیاتی، افرادی که پول‌شویی می‌کنند و کسانی که منابع مالی تروریست‌ها را تامین می‌کنند، چیز خوبی است.

به علاوه، بیل گیتس با اشاره به امکان سهولت در خرید آنلاین مواد مخدر به وسیله واحدهای پولی دیجیتالی، می‌گوید «ارزهای دیجیتال سبب مرگ مستقیم» بسیاری از افراد شده است.

هم‌اکنون ارزهای دیجیتال برای خرید فنتانیل و مواد مخدر دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین جهت، این یک فناوری نادر است که سبب مرگ و میر مستقیم می‌شود. من فکر می‌کنم موج اندیشمندانه در رابطه با پیشنهادهای اولیه پول دیجیتالی و ارزهای دیجیتال برای افرادی که روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند، فوق‌العاده خطرناک است.

زمانی که یکی از کاربران ردیت در پاسخ به او گفت که شما می‌توانید فنتانیل را با پول نقد خریداری کنید، گیتس از ادعای اولیه خود دفاع کرد:

بله؛ پول نقد ناشناس می‌تواند برای چنین چیزهای مورد استفاده قرار گیرد اما شما برای انتقال پول باید به صورت فیزیکی در محل حاضر شوید که این موضوع، کارهای مختلفی همچون آدم‌ربایی را سخت می‌کند.

به این موضوع هم باید اشاره شود که طرفداران ارزهای رمزپایه معتقدند که هزینه پایین انتقال‌ پول و تمرکززدایی قدرت، در حقیقت از ویژگی‌های متقاعدکننده‌تر ارزهای دیجیتال هستند. این یعنی گفته‌های بیل گیتس احتمالا با مقاومت از دنیای ارزهای دیجیتالی مواجه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. اصلا و ابدا موافق نیستم ، اینها دلیل به مرگ و میر نمیشه ، ارزهای رمز پایه قابلیتش رو دارند که قدرت رو از دست ستمگر ها و دولت ها خارج کنن قدرت این رو دارند که کاری کنند که هیچ کس به کسی باجی برای چیزی پرداخت نکنه! شک نکنید که دولت ها در آخرین تلاش هاشون برای جلوگیری از گسترش ارز های رمز پایه دست به دامن بزرگان و اشخاص معروف میشن که تبلیغاتی ضد این نوع ارز ها رو انجام بدن.

  2. آدم که به پیری می رسه خیلی دوست داره تو جامعه خودش رو مطرح کنه، حتی اگر انسان درونگرایی باشه

    بیل گیتس قبلا کمتر مصاحبه می کرد، جدیدا زیاد حرف می زنه

    با تشکر

  3. اصطلاح تروریسم را که شکلاتش کرده‌اند: ساختاری کاملاً حکومتی؛ از صفر تا صدش عمدی و با اهدافی بین‌المللی است؛ همۀ عوامل و دست‌اندرکاراش هم با پست سازمانی و حسابِ بانکی مشخّص‌اند. وانگهی، همۀ جنایتهای فجیعش مال قبل از تولد ارز دیجیتاله.
    هاکذاست احوال اصطلاحاتی چون پولشویی، قاچاق اسلحه و مواد مخدر، آدم‌فروشی و …
    هیچ ابلهی باور نمیکنه که جوان بیسوادِ بیکاری، با چارتا لاتِ دیگه، بتونند پنتا ابرقدرت و کلّی کشورهای دیگه را مثلاً سرکار بزارن!
    هیچ احمقی هم قبول نمیکنه که قاچاق اعضاء -که زنده زنده از بدن اسرایِ داعش خارج میشه- بی همکاری تیمهای پزشکی متخصص، کشورهای واسط و مقصد -بدون تجویز شرعی/قانونی- به بیماران خرپول، پیوندزده میشه!
    بمب شیمیائی که سر ملّت مستضعف، می‌ریزند، ساختۀ مُشتی شیمیدان متخصص دیو-سیرت است.
    پس این اظهار خطرها و ترسوندنها فقط واسه اینه که مبادا رشتۀ کار از دستشون در بره!

  4. ویژگیای یه آدم موفق از چند کیلومتری مشخصه
    بیلگتس حرفی رو الکی نمیزنه!

  5. به نظر من نا امنه چون هیچ پشتبانه مشخصی نداره . یه چیزی داره میشه مثل لینوکس . هرکشوری داره به شیوه خودش توسعه میده.

  6. این خودش مایه داره حتما یه چیزی سرش میشه

  7. خودش یه پا مافیاست حالا میاد حرف مفت میزنه
    چون ایران داره توش پیشرفت میکنه اینو میگه

  8. این موضوع رو راست میگه باید یه راه پیدا کرد واسش