گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

10 واقعیت مهم در مورد گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

با بررسی دقیق‌تر گوشی های گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ، حالا ما می‌توانیم پاسخ دقیق‌تری به بسیاری از سوالات شما بدهیم. در این مقاله 10 واقعیت مهم در مورد گوشی های خانواده گلکسی اس 9 سامسونگ را برای شما بازگو خواهیم کرد.

ما به تازگی به بررسی جدیدترین پرچمداران گوشی های هوشمند سامسونگ، گلکسی S9 و S9 Plus پرداخته‌ایم. این دو محصول بی‌شک جزو پرفروش‌ترین گوشی های امسال خواهند بود و شاید شما هم همین حالا به دنبال تحقیق برای خرید یا عدم خریداری آن‌ها هستید.

ما در این مقاله شما را با 10 واقعیت مهم در مورد گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ آشنا خواهیم کرد که می‌تواند کلیدی‌ترین قابلیت‌های آن را با نسل پیشین خود و دیگر گوشی های رقیب شامل آیفون ها و گوگل پیکسل مقایسه کنم. با دوربین این گوشی ها آغاز می‌کنیم. آیا دوربین گلکسی اس 9 آنگونه که سامسونگ ادعا می‌کند عالی است؟

1 – دوربین: عکس‌های بهتری گرفته می‌شوند

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

سامسونگ ادعا می‌کند که دوربین گوشی های سری گلکسی اس 9 تجدیدنظر شده است و از سیستم دیافراگم متغیر جدیدی برخوردار است که می‌تواند مورد بزرگ جدیدی برای عکاسی موبایلی باشد. شما دو گزینه دیافراگم متفاوت را در اختیار دارید. دیافراگم f/1.5 که خیلی باز است و برای دریافت نور بیشتری استفاده می‌شود (تنها در شرایط نوری خیلی تاریک به کار شما می‌آید). دیگری دیافراگم f/2.4 است که می‌تواند در شرایط نوری روشن مورد استفاده قرار گیرد. جابجایی بین این دو به صورت خودکار انجام می‌شود، اما شما می‌توانید در حالت فیلمبرداری یا عکاسی Pro از آن به صورت دستی نیز استفاده کنید.

در واقعیت، عکس‌های تهیه شده توسط اس 9 متفاوت اس اس 8 است، اما این تفاوت به قدری نیست که کاربران عادی بتوانند آن را تشخیص دهند. نسبت به دیگر گوشی های سامسونگ که تصاویر مصنوعی را می‌گرفتند،‌ حالا تصاویر از کنتراست کمتری برخوردار بوده و تصاویر به مراتب واقعی‌تری می‌گیرند،‌ رنگ‌ها متعادل‌تر هستند و اکنون گرم‌تر شده‌اند. ما عملکرد این دوربین را می‌پسندیم، اما بار دیگر باید بگوییم که تفاوت ظریفی نسبت به نسل پیشین وجود دارد. سامسونگ با توجه به حل جزئیات، همچنان به رهبری خود در این بخش از دنیای گوشی ها ادامه خواهد داد،‌ زیرا هنوز هیچ گوشی دیگری نیست که بخواهد به چنین ابعادی در دوربین توجه کند.

در شب، وقتی که دیافراگم f/1.5 مورد استفاده قرار می‌گیرد تصاویر روشن‌تری با داینامیک کمی بالاتر و به تبع آن جزئیاتی بیشتر ثبت می‌شوند. اما وقتی آن را با S8 و Note 8 مقایسه می‌کنیم، تفاوت‌ها بسیار کم است. هرچند این عکس‌ها خوب هستند، اما به اندازه‌ی تصاویر نهیه شده با گوگل پیکسل 2 ایکس ال که داینامیک بیشتری را ارائه می‌کنند عالی نیستند.

2 – عملکرد به نرمی یک گوشی پیکسل/آیفون نیست

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

همراه با تراشه اسنپدراگون 845 در زیر قاب یک سال موفقیت‌آمیزتر برای رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس، شاید شما هم فکر می‌کنید که سرانجام گوشی های خانواده گلکسی S9 می‌توانند به راحتی همه چیز را با نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای به نمایش بگذارند. گوگل پیکسل بالاترین نرخ را همراه با عملکرد زیبای فوق‌العاده بهینه شده خود در بین گوشی های اندرویدی در اختیار دارد و آیفون نیز خیلی نرم انیمیشن‌های سیستم عامل آی او اس را به نمایش می‌گذارد. متاسفانه خانواده گلکسی S9 سامسونگ کمی از نظر نرخ فریم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دو رقیب نام برده دارند. البته این به معنای کند بودن گوشی نیست، بلکه وقتی آن را در برابر یک گوشی پیکسل یا آیفن قرار می‌دهید می‌توانید احساس کنید که عملکرد آن دو اگر چه شاید خیلی نه، اما کمی بهتر است.

در بنچمارک‌ها و بازی‌ها اما شما نمی‌توانید چنین احساسی کنید. عملکرد اجرای بازی‌ها عالی است، این مشکل تنها با رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس موجود است که ظاهرا به خوبی بهینه نشده است.

3 – نمایشگر همچنان شگفت انگیز، بهترین در نوع خود

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

یکی از نقطه قوت‌های خانواده گلکسی S9 سامسونگ در واقع تکنولوژی مدرن نمایشگر آنهاست. دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به ترتیب از نمایشگرهای 5.8 و 6.2 اینچی سوپر آمولد بهره می‌برند. حاشیه‌های آن‌ها حالا کمتر از گذشته شده و حتی کیفیت آن به مراتب بهتر از نسل اول نمایشگر Infinity گوشی های گلکسی اس 8 است. به صورت پیشفرض آن‌ها از حالت Adaptive Colors استفاده می‌کند که می‌تواند هر چیزی را زنده، شاد و بهتر از آنچه که در دنیای واقعی است به تصویر بکشد. رنگ‌ها عمدتا پر‌رنگ‌تر از آنچیزی هستند که باید باشند، اما هر چه که هست خوب و چشم نواز به نظر می‌رسد.

سامسونگ همچنین کنترل دستی رنگ را نیز در تنظیمات نمایشگر گوشی های سری گلکسی S9 خود گنجانده است تا افراد بتوانند با تنظیم شخیص دقت رنگ مورد نظرشان، تجربه کاربری خوبی را تجربه کنند.

4 – باتری بدون تغییر، حتی عمر آن کمتر هم شده است

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

همراه با یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی در اس 9 و 3500 میلی‌آمپر ساعتی در اس 9 پلاس، به نظر ظرفیت این دو باتری نسبت به نسل پیشین آن‌ها بی‌تغییر مانده است. در استفاده روزمره شما می‌توانید 1 روز کامل از گوشی هایتان بدون نیاز به شارژ‌ استفاده کنید. حتی اگر جزو کاربران کم مصرف هم باشید، عدم نیازمندی به شارژ به اواسط روز دوم هم می‌رسد. با این حال ما در آزمایش‌های عمر باتری که انجام دادیم، به این نکته رسیدیم که میزان نگه داری شارژ‌ در گوشی های جدید سامسونگ نسبت به نسل پیشین آن‌ها کمی کمتر شده است. این می‌تواند به خاطر استفاده از یک تراشه قدرتمندتر باشد، اما به خاطر بسپارید که این کاهش چشمگیر نیست. در مقایسه با دیگر گوشی‌ها، خانواده گلکسی اس 9 از لحاظ عمر باتری در رده متوسطی قرار دارند.

هر دو گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و یک‌ آداپتور دیواری شارژ سریع نیز در داخل جعبه آن‌ها قرار دارد. همچنین هر دو گوشی از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند، اما باید پد مخصوص شارژ‌آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

5 – ایموجی AR نه چندان جذاب

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

قابلیت ایموجی AR در گلکسی اس 9 یک حقه به تمام معنا است. ما آن را بر روی برخی از مردم آزمایش کردیم و در حالی که برای برخی این قابلیت خوب کار می‌کرد، اما در برخی دیگر به شدت ضعیف بود. این قابلیت خیلی چیزها برای خوب بودن کم دارد. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد داشه از انیموجی آیفون ایکس اپل تقلید کند که قادر به متحرک سازی ایموجی‌ها با استفاده از یک ردیاب سه بعدی چهره است، اما ایموجی AR گلکسی اس 9 به شدت ساده است و عملکرد عالی ندارد.

در اینجا برخی آواتار حیوانات نیز وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید، اما خیلی جذاب به نظر نمی‌رسند و نمی‌توانند عملکردی نظیر انیموجی را ارائه کنند. شما می‌توانید یک پکیج از آواتار کارتونی خودتان را نیز با قابلیت ایموجی AR ایجاد کنید. به نظر می‌رسد که این، بهترین بخش قابلیت مذکور است، اما ما همچنان معتقدیم که AR Emoji یک حقه بوده و محدود است.

6 – ویدیو سوپر اسلوموشن ویژگی خوبی است، اما چقدر از آن استفاده خواهید کرد؟

گلکسی S9 و S9 Plus اینک می‌توانند ویدیوهای سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه یا 30 برابر آهسته‌تر از رخداد واقعی زندگی، ضبط کنند. ویدیوهای ثبت شده در این حالت حماسی و جذاب به نظر می‌رسند. هر حرکتی آهسته خواهد شد، بنابراین شما می‌توانید ویدیوهای جذاب و شگفت انگیزی را خلق کنید.

البته این فیلمبرداری تنها با کیفیت HD قابل ضبط است. حالت خودکار دوربین که یک حرکت را شناسایی کرده و به صورت خودکار ضبط ویدیویی را آغاز می‌کند کمی گیج به نظر می‌رسد، اما در حالت دستی مشکلی نخواهید داشت. حال این سوال پیش می‌آید که مردم چقدر از ویدیو سوپر اسلوموشن استفاده می‌کنند؟ قطعا زیاد نیست، اما حالت جذابی به نظر می‌رسد.

7 – ویدیوهای 60 فریمی 4K عالی هستند، اما حجم زیادی می‌خورند

گلکسی S9 بهترین گوشی برای فیلمبرداری

یک قابلیت جدید در پرچمداران جدید سامسونگ که مناسب فیلمبردارهای حرفه‌ای است، در واقع فیلمبرداری ویدیوهایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه و وضوح 4K است. این نرخ بالا می‌تواند هر حرکتی را نرم نشان داده، در حالی که کیفیت تصویر نیز عالی است. اما در نظر داشته باشید که فیلمبرداری در این حالت دو برابر فیلمبرداری با این وضوح در نرخ 30 فریم بر ثانیه حجم نیاز خواهد داشت، پس اگر قصد ضبط چنین ویدیوهایی را دارید باید یک کارت میکرو اس دی باکیفیت خریداری کنید.

یکی از محدودیت‌های فیلمبرداری با این نرخ، ضبط کلیپ‌هایی به طول 5 دقیقه است. به طور کلی با توجه به کیفیت و سرعت فوکوس، ما باید گوشی های گلکسی اس 9 را بهترین گوشی های مخصوص فیلمبرداری بدانیم.

8 – بیکسبی به خوبی دستیار گوگل نیست

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

بیکسبی دستیار هوشمند سامسونگ است که به خاطر دسترسی به قابلیت‌های عمیق‌تر گوشی و تنظیمات آن معروف است. این قابلیت بیکسبی را پیروز جنگ با سایر دستیاران دیجیتالی می‌کند، اما همچنان سامسونگ باید بر روی تشخیص صدا و درک آن کار کند. این کمبودها هنگامی که سعی می‌کند بیکسبی را با سایر دستیاران معروفی همچون دستیار گوگل، الکسا در محصولات آمازون اکو و یا حتی سیری اپل مقایسه کنیدف قابل لمس هستند.

9 – اسکنر اثر انگشت جای بهتری قرار گرفته، اما همچنان کوچک است

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

جایگاه عجیب و غریب اسکنر اثر انگشت که در گوشی های سری گلکسی اس 8 در سمت راست دوربین قرار داشت، احتمالا بزرگ‌ترین مورد منفی در گوشی های سامسونگ بود. به همین خاطر سامسونگ این اسکنر را در گوشی های سری گلکسی S9 خود به زیر دوربین آورد. آیا جایگاه جدید آن مناسب است؟ در واقع نه زیاد! اسکنر این گوشی کمی کوچکتر از متوسط اسکنرهای اثر انگشت است و هنوز هم ممکن است که انگشت شما به اشتباه بر روی لنز دوربین برود. هرچند این احتمال نسبت به نسل قبل، کمتر شده است.

در اینجا یک گزینه‌ی اسکن هوشمند نیز اضافه شده است که با ترکیبی از سنسور عنبیه و تشخیص چهره راه تازه و امنی را برای قفل‌گشایی گوشی ارائه می‌کند. هرچند این قابلیت حالا بهتر از تشخیص چهره‌ی معمولی است، اما هنوز هم به قدری ایمن نیست که بتواند جای اسکنر اثر انگشت را پر کند. در یک مقایسه کوتاه باید بگوییم که اسکن 3 بعدی فیس آی دی در گوشی آیفون ایکس اپل به مراتب قابل اطمینان‌تر و ایمن‌تر است.

10 – اسپیکرهای دوگانه با عملکردی عالی

گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ

در  انتها باید به کیفیت صوتی بهبود پیدا کرده بر روی گوشی های گلکسی S9 سامسونگ اشاره کرد. حالا یک جفت اسپیکر استریو بر روی گوشی تعبیه شده است که یکی از آنها در قسمت زیری و دیگری در بالای صفحه و ادغام شده در اسپیکر مخصوص مکالمه قرار گرفته است. کیفیت صوتی آن‌ها عالی است و بهبود بسیار زیادی را نسبت به نسل گذشته نشان می‌دهند.

بسیاری از گوشی های پرچمدار بازار (نظیر آیفون 8، آیفون ایکس و پیکسل 2) نیز چنین اسپیکرهای باکیفیتی را ارائه می‌کنند، بنابراین سامسونگ را نمی‌توان پیشرو در این عرصه دانست و تقریبا شرکت‌های بزرگ بر روی یک خط در حال حرکت هستند.

در اینجا همچنین یک جفت هدفون توگوشی AKG نیز داخل جعبه گوشی قرار گرفته است که می‌تواند برای خریداران جذاب باشد. این هدفون صدای و وضوح بیشتری را ارائه کرده و از کابل‌هایی با استقامت بالا برخوردارند که به راحتی آسیب نمی‌بیند.

سخن پایانی

به طور کلی گلکسی اس 9 سامسونگ نسبت به نسل گذشته خود بهبودهای کمی را در برخی از نقاط دریافت کرده است. آیا باید شما گوشی‌تان را از اس 8 به اس 9 ارتقا دهید؟ اگر پاسخ ما را می‌خواهید، خیر. شاید بهتر بود سامسونگ نام Galaxy S8s را برای این نسل انتخاب می‌کرد. به هر ترتیب، این محصولات همانند نسل گذشته خود عالی و خوب هستند و اگر به دنبال ارتقا گوشی دو نسل پیش سامسونگ و یا کوچ از گوشی های برند دیگری به گلکسی اس 9 هستید،‌ ما خرید آن‌ها را حتما توصیه می‌کنیم.