کیفیت دوربین گلکسی اس 9

ارزیابی کیفیت دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را با تمرکز بر روی ویژگی‌های نوین دوربین آن‌ها معرفی کرد. اما آیا کیفیت دوربین گلکسی اس 9 به اندازه‌ای است که بتوان بر روی آن به عنوان نقطه قوت اصلی گوشی حساب باز کرد؟ در این مطلب به بررسی کیفیت دوربین گلکسی S9 می‌پردازیم.

با اتمام نمایشگاه MWC، رفته رفته باید به بررسی تخصصی گوشی های معرفی شده در آن بپردازیم. با توجه به غیبت پرچمداران ال جی و هواوی در این رویداد، مهمترین گوشی معرفی شده طی کنگره جهانی موبایل امسال گلکسی S9 به شمار می‌آید، گوشی هوشمند که با تاکید بر توانایی‌های آن در بخش فیلم برداری و عکس برداری معرفی شده است.

در بررسی تخصصی گوشی، مرتبه‌ای دیگر به بررسی کیفیت دوربین گلکسی اس 9 خواهیم پرداخت، اما در اینجا قصد داریم این کار را بر اساس نسخه اولیه این گوشی انجام بدهیم. اگر سامسونگ حین ارائه نسخه‌ تجاری تغییرات نرم افزاری در بخش دوربین اعمال کند، کیفیت دوربین گلکسی اس 9 به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

کیفیت دوربین گلکسی اس 9

کار را با بررسی دوربین سلفی گوشی آغاز می‌کنیم. امروز کاربران دیگر فقط به رزولوشن و کیفیت سلفی‌های ثبت شده اهمیت نداده و برای تصاویر پرتره ارزش خاصی قائل هستند. سامسونگ با در نظر گرفتن این موضوع در دوربین جلویی پرچمداران خود حالت Selfie Focus را قرار داده که به لطف آن و به خاطر اعمال افکت بوکه، پس‌زمینه محو می‌شود تا سوژه تمرکز اصلی تصویر باشد.

این قابلیت را پیشتر در دوربین گوگل پیکسل 2 دیده بودیم، به همین دلیل بهترین کار برای نمره‌دهی به کیفیت دوربین گلکسی اس 9 مقایسه آن با این گوشی است. در هر صورت تا پیش از انجام این مقایسه می‌توانیم به توان دوربین سلفی پرچمدار جدید سامسونگ نمره خوبی بدهیم. این دوربین 8 مگاپیکسلی تصاویر پرتره حرفه‌ای و باکیفیتی ثبت می‌کند.

همانند سایر دوربین‌های سلفی، در سامسونگ گلکسی اس 9 نیز حالت بیوتی وجود دارد. تصویر زیر در زمان فعال‌سازی این حالت ثبت شده است. در دوربین جلویی دستگاه از قابلیت‌های واقعیت افزوده بیکسبی به منظور آرایش کردن صورت کاربر استفاده می‌شود.

کیفیت دوربین گلکسی اس 9

اگرچه به خاطر وجود قابلیت AR Emojis می‌توان درباره ویژگی‌های دوربین سلفی گوشی جدید سری S سامسونگ ساعت‌ها صحبت کرد، اما این قابلیت را در مطالب جداگانه‌ای بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر تمرکز تنها بر روی کیفیت دوربین گلکسی اس 9 قرار دارد.

اگرچه دوربین اصلی گلکسی اس 9 فاقد لنز تله فوتو ثانویه است، اما در ادامه به بررسی تصاویر ثبت شده با آن در زمان عادی و در زمان بزرگنمایی می‌پردازیم. تصاویر سمت چپ بدون بزرگنمایی و عکس‌های سمت راست بعد از زوم کردن ثبت شده‌اند.

تا الان، کیفیت دوربین گلکسی اس 9 بسیار قابل قبول بوده است، مخصوصا اگر ویژگی گشودگی دریچه دیافراگم متغیر آن را نیز در نظر بگیریم. در زمانی که میزان گشودگی در بیشترین حد خود یعنی f/1.5 قرار می‌گیرد، نور فوق‌العاده زیادی از محیط دریافت خواهد شد که به منزله ثبت تصاویر واضح در زمان نبود نور طبیعی کافی و حتی تاریک بودن هوا است. در این مجموعه تصاویر، عکس‌های کمی در تاریکی ثبت شده‌اند، اما طبق همان‌ها می‌توان به جادوی استفاده از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.5 پی برد.

وجود حالت‌‌های عکاسی مختلف

یکی از متداول‌ترین دسته‌بندی‌های عکاسی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام، ثبت تصویر از غذاها است. به لطف وجود یک حالت عکاسی منحصربه‌فرد برای این کار در دوربین گلکسی اس 9، رنگ‌ها به شیوه‌ای فوق‌العاده جذاب ثبت خواهند شد. به طور واضح بعد از فعال‌سازی حالت عکاسی از غذا، میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها شدیدا افزایش پیدا می‌کند.

از لایو فوکوس باید به عنوان ورژن دیگری از حالت عکاسی پرتره در دوربین پشتی یاد کنیم، اما متاسفانه این قابلیت تنها در مدل پلاس که در کنار سنسور اصلی به یک سنسور تله فوتو نیز مجهز شده است وجود دارد. این ویژگی با Selective Focus موجود در گلکسی اس 9 تفاوت بسیار زیادی دارد، چرا که به خاطر نبود برخی قابلیت‌های سخت افزاری (سنسور دوم)، به صورت نرم افزاری کار خود را پیش می‌برد.

متاسفانه نمونه‌ای از Selective Focus به منظور مقایسه با Live Focus در دسترس نیست، اما کافی است بدانید لنز ثانویه از نوع تله فوتو، تفاوت‌های بسیار زیادی را سبب می‌شود. در حالت نرم افزاری که در مدل پایه به کار رفته، دقت جدا کردن سوژه از پس‌زمینه کمی پایین است.

کیفیت دوربین گلکسی اس 9

بعد از عرضه نسخه تجاری درباره کیفیت دوربین گلکسی اس 9 قضاوت می‌کنیم

پیش از این نیز چندین مرتبه کیفیت دوربین گلکسی اس 9 را با نسل قبلی این گوشی و همچنین سایر پرچمداران مقایسه کرده بودیم، اما در نهایت اعلام کردیم نتیجه‌گیری نهایی به زمان مقایسه نمونه تصاویر ثبت شده توسط نسخه تجاری گوشی موکول خواهد شد. تجربه نشان داده در نسخه‌های تجاری، تغییرات نرم افزاری و حتی سخت افزاری متعددی اعمال می‌شود که نتیجه آن بهبود وضعیت بخش‌های مختلف در مقایسه با نسخه اولیه معرفی شده در زمان رونمایی است. از آنجایی که سامسونگ به زودی عرضه پرچمداران جدید را آغاز خواهد کرد، می‌توان طی چند هفته آینده به ارزیابی دقیق کیفیت دوربین گلکسی اس 9 و همچنین گلکسی اس 9 پلاس پرداخت.

غول کره‌ای دو گوشی جدید سری S را با تمرکز بر روی دوربین آن‌ها معرفی کرده است، به همین دلیل نه تنها در بررسی تخصصی آن‌ها دوربین دستگاه را به طور ویژه بررسی می‌کنیم، بلکه مطالبی را به صورت انحصاری مختص ارزیابی کیفیت دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس منتشر خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. Xz2 خیلی جذاب تر از s9هستش تازه بالاردس پرچمدار فک کنم تو ifa معرفی بشه

  2. هیشکی سامسونگو دوس نداره بعد همه میخرن ولی سونیو همه دوس دارن ولی نمیخرن چرا؟؟؟

  3. روزی سه مرتبه خبر از دوربیناش میده بیرون این سامسونگ

  4. دوربینش خوبه ولی همش دوربینه خاصیتش همینو ببس

  5. این همه به دوربینش مینازید
    این بود ؟؟ چقدرم غیر طبیعی

  6. کیفیتش عجیب بالاست
    ما که هنوز وقتی عکس میندازیم اون حلقه چشمون قرمز میفته

  7. اگه خیلی شاخه پس چرا اینقدر فروشش کمه

  8. یکی به سامسونگ بگه بسه با دوربینت مارو کشتی بابا کم دیگه تبلیغ کن

  9. کیفیت دوربین رو فقط وی 30 ال جی داره. گلکسی اس 9 خودشو بکشه هم نمی تونه کیفیت وی 30 ال جی رو داشته باشه. دیگه سامسونگ نوآوری نداره تو محصولاتش