نقض تحریم های ایران توسط هواوی

چین به اتهام نقض تحریم های ایران توسط هواوی واکنش نشان داد

دولت چین به اتهامات مربوط به نقض تحریم های ایران توسط هواوی واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به اتهامات کمپانی هواوی، از آمریکا خواست از ضربه زدن به اعتماد موجود در کسب و کار شرکت‌ها خودداری کند.

هفته گذشته، دولت آمریکا کمپانی چینی زد تی ای را بابت ارسال محصولات به ایران و کره شمالی تا مارس سال 2025 از دریافت صادرات ایالات متحده به چین محروم کرد. به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر آغاز تحقیق وزارت دادگستری آمریکا در مورد هواوی به دلیل نقض تحریم های در نظر گرفته شده برای ایران، حالا دولت چین به اظهارات موجود در مورد نقض تحریم های ایران توسط هواوی پاسخ داده و اعلام کرده است آمریکا نباید از قوانین خود برای اعمال تحریم علیه سایر کشورها استفاده کند.

اتهام نقض تحریم های ایران توسط هواوی قابل قبول نیست

هوا چون‌اینگ (Hua Chunying)، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور، اعلام کرد چین با هر کشوری که مطابق با قوانین خود بخواهد تحریم‌های یک‌جانبه را اعمال کند، مخالفت می‌کند.

زمانی که از چون‌اینگ در مورد شرکت هواوی و تحقیقات آمریکا در مورد آن پرسیده شد، او گفت «ما امیدواریم ایالات متحده از انجام کارهایی که باعث تعضیف اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران در محیط کسب و کار آمریکا شده و به اقتصاد داخلی و تجارت‌های بین‌الملل معمول، آزاد، شفاف و برد-برد آسیب می‌زند، خودداری خواهد کرد.»

وال استریت ژورنال می‌گوید مواردی که سبب مشکوک شدن دولت آمریکا به هواوی شده است، نامشخص هستند.

مدیران این غول فناوری طی بیانیه‌ای این‌گونه اعلام کردند:

هواوی با تمام قوانین قابل اجرا موافقت دارد که این موضوع شامل کنترل صادرات قابل قبول و مقررات و قوانین تحریم قابل قبول از سوی سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چ رطی به هواوی داره ما منفوریم تو جهان

  2. خودشم قبول داره که امریکا رو دور زده

  3. اتفاقا تاحالا واسمون بوده

  4. بهتون که گفتم هواوی ارزونه و داره وارد میشه ببین قانونشونو نقض کرده

  5. هواوی هم بهتون پشت کرد