بیل گیتس دونالد ترامپ

بیل گیتس پیشنهاد همکاری دونالد ترامپ را رد کرد!

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، به تازگی به بیل گیتس پیشنهاد همکاری داد و از او خواست تا به عنوان مشاور علمی کاخ سفید ایفای نقش کند. اما بیل گیتس خیلی سریع و بدون تعارف به این درخواست واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

بیل گیتس به عنوان یکی از مغزهای برتر شناخته شده و در دنیای علم و فناوری، بسیاری او و ایده‌هایش را قبول دارند. نام‌ و آوازه‌ او به حدی است که سبب شد دونالد ترامپ، پیشنهاد مشاور علمی رییس جمهور را به وی بدهد، اما بیل گیتس عقیده دارد این کار روشی خوب به منظور استفاده از وقت وی نیست، پس پیشنهاد ترامپ را بدون تعارف رد کرد.

بیل گیتس حدود شش هفته قبل مهمان کاخ سفید بود. درون جلسه ترتیب داده شده بین وی و رییس جمهور آمریکا، ترامپ از او خواست به تیم کاخ سفید ملحق شده و به عنوان مشاور علمی ایفای نقش کند. او خیلی بی‌تعارف و بدون پرده در پاسخ به ترامپ اعلام کرده بود فعالیت در این کار، روشی مناسب به منظور بهره بردن از وقت (ارزشمند او) نیست.

بیل گیتس دونالد ترامپ

موسس و مدیر عامل سابق مایکروسافت اعلام کرد احتمال این که پیشنهاد ترامپ تنها در حد حرف بوده باشد وجود دارد، اما او بدون در نظر گرفتن این که در صورت دادن پاسخ بله یا خیر، چه اتفاق‌هایی پدید خواهد آمد، حرف دلش را زده است. به گفته بیل گیتس، گفتگوی او با ترامپ بسیار صمیمانه و دوستانه بود، به همین دلیل شاید رییس جمهور تنها دوست داشته واکنش مرد بزرگ دنیای نرم افزار را در مقابل چنین پیشنهادی ببیند.

یکی از اهداف موسس مایکروسافت به منظور ترتیب دادن جلسه ملاقات با رییس جمهور، قانع کردن دولت به اختصاص منابع برای مقابله با بیمار‌های همه‌گیر بوده است. بیل گیتس عقیده دارد ما برای مقابله با اپیدمی مرگبار بیماری‌های خطرناک آماده نیستیم و بروز چنین حادثه‌ای سبب خواهد شد میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا جانشان را از دست بدهند.

بیل گیتس

این مدیر باتجربه عقیده دارد کشورهای سراسر جهان همانطور که خود را برای مقابله با جنگ‌های احتمالی آماده می‌کنند، باید آماده مقابله با بیماری‌های همه‌گیر نیز باشند، چرا که در صورت وقوع، خیلی سخت می‌توان در برابر آن‌ها مقاومت کرد.

بیل گیتس اعلام کرد ترامپ درباره هزینه کردن دولت به منظور مقابله با گسترش بیماری‌های همه‌گیر در سراسر جهان تردید دارد، اما او در تلاش است رییس جمهور را قانع کند. آمریکا حداقل برای منافع خود نیز باید هزینه‌هایی را برای پیش‌گیری از وقوع چنین حادثه‌ای در سطح وسیع، پرداخت کند. در صورت پراکنده شدن بیماری‌های همه‌گیر، نه تنها در کشورهای در حال توسعه، بلکه حتی در خود آمریکا نیز میلیون‌ها نفر جانشان را از دست می‌دهند. این اتفاق می‌تواند حتی ناشی از بروز بیما‌ری‌های ساده همچون آنفلوآنزا اما در سطحی بسیار بسیار وسیع باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. صد در صد حدسم درست بود
    هیچ وقت شخصی بزرگی مثل اقای بیل گیتس این پیشنهاد رو قبول نمیکنه
    چون خدمتی که میتونه تو شرکت خودش بکنه
    تویه هیچ جایه دیگه نمیتونه

    👍👍👍👍

  2. آفرین!
    وارد گود سیاستمدارا نشدن نشانۀ عقل و ایمانشه

  3. بیل گیتس مقامش تو سیاست بالاتر از ترامپه به نظرم

  4. خخخ فهمیده چه جونوریه

  5. مگه مغز خر خورده پاشه بره تو کاخ سفید
    همینجوری داره پول پارو میکنه

  6. همه این ترامپ احمقو میشناسن

  7. فعالیت در این کار، روشی مناسب به منظور بهره بردن از وقت نیست.
    یه آدم بزرگ باید همچین مشخصاتی داشته باشه