عینک واقعیت افزوده اپل

عینک واقعیت افزوده اپل زودتر از دسامبر 2021 عرضه نمی‌شود

تحلیل‌گر مرکز سرمایه‌گذاری “Loup Ventures” معتقد است عینک واقعیت افزوده اپل به این زودی‌ها رونمایی نمی‌شود. این در حالی‌ست که جین مانستر (Gene Munster) پیش‌تر زمان عرضه عینک اپل را 2020 اعلام کرده بود.

عینک واقعیت افزوده اپل که در حال حاضر با نام “Apple Glasses” شناخته می‌شود، پیش از سال 2021 رونمایی و عرضه نخواهد شد. جین مانستر همچنین اطلاعاتی از میزان فروش احتمالی عینک هوشمند اپل را هم منتشر کرده است.

این تحلیل‌گر بعد از ملاقات با متخصصان واقعیت افزوده گفت محصولی همچون “Apple Glasses” چندین سال با آماده شدن فاصله دارد. این موضوع، اساسا صحبت‌های اکتبر سال گذشته تیم کوک در رابطه با بالغ نبودن فناوری برای عینک های واقعیت افزوده را تایید می‌کند. مانستر می‌گوید این احتمال وجود دارد که دسامبر سال 2021 شاهد معرفی هدست واقعیت افزوده اپل باشیم.

پیش‌بینی درآمد 13 میلیارد دلاری از عینک واقعیت افزوده اپل

همانند فروش اولیه اپل واچ در سال‌های اول، او فروش 10 میلیون دستگاه در نخستین سال عرضه را برای محصول جدید اهالی کوپرتینو پیش‌بینی می‌کند. با میانگین قیمت فروش هزار و 300 دلار، اپل طی 12 ماه اول، درآمدی 13 میلیارد دلاری از عینک های مبتنی بر AR خواهد داشت. او می‌گوید چنین رقمی 3 درصد مجموع درآمد این شرکت برای دوره مالی 2022 را تشکیل می‌دهد. مانستر به مشتریان گفته است که ایرپادز، ساعت های هوشمند و عینک AR، در سال 2023 درآمد 71 میلیارد دلاری را به ارمغان می‌آورند تا شاهد رشدی قابل توجه در مقایسه با درآمد 12 میلیارد دلاری فعلی باشیم.

[همان‌طور] که گفته شد، ما معتقدیم واقعیت افزوده وجود دارد و اپل از آن نفع می‌برد. ما انتظار داریم روند استفاده اپل از این فناوری را در سه فاز مختلف ببینیم. نخست، پاییز امسال انتظار داریم 2 یا 3 آیفون جدید با لنزهای پیشرفته‌ (آرایه‌های VCSEL) در کنار آیفون ایکس قرار گیرند. دوم، اپلیکیشن های واقعیت افزوده که با استفاده از ARKit ساخته شده‌اند، به آرامی در زمینه‌های مختلفی همچون بازی، آموزش و تجارت الکترونیک مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار خواهند گرفت. در نهایت، انتظار داریم عینک های اپل تا پایان سال 2021 عرضه شوند.

گزارش مانستر نشان می‌دهد در مرحله اول، ترس از حریم خصوصی سبب عقب نگه داشتن عینک واقعیت افزوده اپل می‌شود. او به شکست عینک هوشمند گوگل در سال‌های 2014 و 2015 اشاره می‌کند و می‌گوید در آن زمان، جامعه هنوز آماده پوشیدن یک دوربین نبوده است. اما با اشاره به اینکه چگونه دوربین گوشی های تاشو در مراحل اولیه به عنوان یک تهدید برای حریم خصوصی شناخته می‌شد و سپس مردم به آن اعتماد کردند، این تحلیل‌گر گفت «در آینده، ما بدون یک گجت پوشیدنی AR قادر به زندگی کردن نخواهیم بود و اپل آنجاست تا یکی از این محصولات را به ما بفروشد.»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اپل میخاد مسلمونا رو توی توهم بذاره

  2. حس میکنم اسنان از انسان بودن داره جدا میشه

  3. این طور که معلومه پروژه های اپل افتاده تا چهار پنج سال دیگه