نسخه های غیر رسمی تلگرام

وزارت ارتباطات در مورد نسخه های غیر رسمی تلگرام هشدار داد

با توجه به زیاد شدن تعداد نسخه های غیر رسمی تلگرام ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم دانست با صدور اطلاعیه‌ای در مورد تلگرام های فارسی و تایید نشده توضیحاتی را ارائه کند.

پس از فیلتر شدن تلگرام در ایران شاهد معرفی و عرضه تعداد زیادی از نسخه های غیر رسمی تلگرام بودیم که هر یک از آن‌ها مدعی بودند می‌توانند علاوه بر دسترسی بدون نیاز به فیلترشکن، سرویس تماس صوتی و تصویری را به کاربران ارائه دهند. این در حالی است که کارشناسان بارها در مورد استفاده از این‌گونه اپلیکیشن‌ها هشدار داده‌اند و معتقدند این برنامه‌ها حاوی بدافزارهایی هستند که برای سوءاستفاده و سرقت اطلاعات کاربران طراحی شده‌اند.

نسخه های غیر رسمی تلگرام مورد تایید نیست

اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با توجه به انتشار برخی اخبار نادرست در مورد نسخه های فارسی و تایید نشده پیام رسان تلگرام که موجب ایجاد سردرگرمی در بین کاربران شده است، اطلاعیه‌ای را صادر کرد که در آن تاکید شده این وزارتخانه هیچ سرور ایرانی را در اختیار تلگرام قرار نداده و نسخه های غیر رسمی تلگرام مورد تایید نیستند. در ادامه، متن این اطلاعیه را مشاهده می‌کنید:

1. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون هیچ‌گونه سروری در اختیار تلگرام و یا نسخه‌های غیر رسمی آن قرار نداده است و آنچه از امکانات وجود داشته با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، در اختیار پیام رسان های بومی مجاز قرار گرفته است.

2. مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی در بهمن‌ماه 1396 هشدارهای لازم را در مورد عدم استفاده از نسخه های غیر رسمی تلگرام منتشر کرده است. در متن هشدار مرکز ماهر آمده است : «از آنجا که تلگرام برنامه‌ای متن باز است و هر روز چندین نسخه غیر رسمی از آن ایجاد می‌شود و از طرفی شناسایی و بررسی همه این نسخه‌ها کار مشکلی است، لذا توصیه می‌شود کاربران از نصب هرگونه نسخه غیر رسمی و تایید نشده تلگرام خودداری کنند.»

3. همچنین در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت برای این‌گونه نسخه‌ها ایجاد نمی‌شود، همان‌گونه که قبلا اعلام شده بود، مجددا نیز تاکید می‌شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم‌گیر پالایش و فیلتر سایت‌ها و نرم افزارها نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. هر چیزی از تلگرام نابود کننده س

  2. نویسنده جان پست های این یارو “امید بلکی” که هر دفعه یه اسم میزاره و کامنت میزاره چطور تایید میشه و بقیه رو توهین میکنه؟
    100% خودش زیر 13 سالشه به منی که 25 سال دارم توهین میکنه بعدش دوباره با اسم احمدرضا کامنت میزاره زیر پست من!!!
    عجب بیشعوریه این بچه.

  3. خب بابا تلگرامو که فیلتر کردین خود برنامه های تلگرام غیر رسمی رو هم فیلتر کنید لامصبا.

  4. شما جیب مارو نزن هشدارت پیش کش

  5. وزیر قطع ارتباطات بیشتر بهت میاد .. از زمانی که تو اومدی اینترنت افتضاح شد ، تلگرام فیلتر شد ، پینگ اومد بالا و .. یعنی همین الان بلیط های هواپیما رو مفتی کنن از هشتاد و دو میلیون نفر ایرانی به خاطر این وضعیت افتضاح مملکت هشتاد میلیون نفر از ایران میرن اون دو میلیونم شما میدونید کیان .. گرچه عوارض خروجی پنج برابر شد از ۲۵ تومن رفت رو ۲۴۰ تومن .. زندانی اجباری

  6. آخه یکی نست بگه آقای وزیر شما که می گید نسخه اصلش خطرناکه و سروراش در دستر نیست و رمزاش رو به ما نمیده و جاسوسی میکنه، دیگه آدم رو از چی میترسونی، از اینکه نسخه تقلبیش هم جاسوسی می کنه.
    رئیس جمهور ممکلت از توییتر فیلتر شده استفاده می کنه بعد به ما میگن فیلتر شکن حرامه…