مقایسه عمر باتری گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 سامسونگ

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 سامسونگ

در جدیدترین آزمایش‌های یک گروه تحقیقاتی، عمر باتری گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S8 & S8 Plus) با گوشی های نسل جدیدتر سری گلکسی اس 9 مقایسه شده است. در ادامه می‌توانید جزئیات نتایج به دست آمده را مشاهده کنید.

طبق یک آزمایش جدید، عمر باتری گلکسی اس 8 و برادر بزرگ‌تر آن، به مراتب بیشتر از اعضای خانواده گلکسی اس 9 بوده است. اما چطور ممکن است یک گوشی مدرن عمر باتری کمتری از نسل پیشین خود داشته باشد؟

اگر به دنبال آن هستید تا گوشی گلکسی اس 8 یا اس 8 پلاس خود را با یک مدل جدیدتر گلکسی اس 9 یا اس 9 پلاس تعویض کنید، شام احتمالا به دنبال آن هستید که بدانید چه تفاوتی در عمر باتری این دیوایس‌ها وجود دارد. حالا ما می‌خواهیم کمی دقیق‌تر به بررسی این محصولات بپردازیم و راه را برای شما روشن کنیم. پس از آن که ما چندین مرتبه این دیوایس‌ها را آزمایش کردیم، دریافتیم که اگر عمر باتری از اهمیت خیلی زیادی برای شما برخوردار است، می‌توانید گلکسی اس 8 خود را همچنان حفظ کنید.

عمر باتری گلکسی اس 8 بیش از اس 9

ما (منبع) در آزمایشگاهمان هر چهار گوشی مذکور برند سامسونگ را با پروتکل‌های پیشفرض آزمایش باتری مورد بررسی قرار دادیم. در هر دو حالت HD‌ و +WQHD گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ از نظر عمر باتری بهتر از گوشی های سری گلکسی اس 9 عمل کرده‌اند؛ این درحالیست که از نظر زمان شارژ‌ مجدد نتایج یکسانی توسط هر چهار گوشی به دست آمده است. به منظور فراهم سازی گوشی‌ها برای آزمایش مذکور ما برای هر دیوایس نور 200 کاندلابر متر مربع (نیت) را تنظیم کردیم، مطمئن شدیم شارژ دستگاه‌ها کامل است و هیچ پردازش غیرسیستمی در پس زمینه‌ی گوشی‌ها اجرا نشده است.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 سامسونگ

گرچه در صورتی که شما نیازی به وضوح +WQHD نداشته باشید و به منظور حفظ هر چه بیشتر باتری وضوح صفحه را به HD تغییر دهید نیز می‌توانید گوشیتان را به اس 9 و اس 9 پلاس ارتقا دهید. لازم به ذکر است که سامسونگ به صورت پیشفرض وضوح هر چهار گوشی را HD تعیین کرده است. در حالی که ما هر آزمایش را به منظور ثابت شدن نتایج و کاهش تغییرات چندین مرتبه تکرار کردیم، دریافتیم که گلکسی اس 9 پلاس با استفاده ترکیبی از وضوح +WQHD به مشکلاتی در عمر باتری خود بر می‌خورد.

پخش ویدیو

در سه آزمایش نهایی که ما انجام دادیم، عمر باتری گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به مراتب بهتر عملکردند و موفق شدند بیش از 700 دقیقه در حالت‌های ترکیبی HD و +WQHD دوام بیاورند. این درحالیست که اس 9 و اس 9 پلاس با توجه به سیستم ارتقا یافته خود نیازمند صرف انرژی بیشتری هستند. در بدترین حالت گلکسی اس 9 حدود 80 دقیقه زودتر از همتای خود شارژ‌ تمام می‌کند. توجه داشته باشید که این میزان 11 درصد است.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 سامسونگ

تنها نتیجه‌ی خارج از محدوده، عملکرد گلکسی اس 9 در حالت +WQHD است که کمی ضعیف‌تر ظاهر شده، اما چندان هم غیرمنتظره نخواهد بود. شما در صورتی که بخواهید از گوشی خود برای واقعیت مجازی استفاده کنید این وضوح گزینه‌ی مناسب شماست، اما در اکثر مواقع وضوح HD برای کارهای روزمره کافی است و می‌تواند عملکرد بهتری را به ارمغان بیاورد. نتیجه 621 دقیقه است که می‌تواند بیش از 10 ساعت پخش ویدیو باشد.

مرور وب

باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی اس 9 شاید کمی برای این گوشی کوچیک باشد. با توجه به این موضوع و قدرت بیشتر پردازنده، این نمی‌تواند تعجب برانگیز باشد. حال ما 10 درصد عمر باتری کمتری را می‌توانیم ببینیم. مرور وب همچنان 8 ساعت می‌تواند به صورت مداوم انجام شود که خوب به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با عمر باتری گلکسی اس 8 کمتر است.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 سامسونگ

بدیهی است که ارگ شما از نمایشگری با روشنایی بیشتر از 200 کاندلابر متر مربع استفاده کنید نتایج متفاوتی را می‌گیرید، اما روشنایی خودکار تمایل دارد تا تنظیمی در نزدیکی این میزان را در داخل منزل انجام دهد که مناسبتر است. اگر از حداکثر روشنایی استفاده کنید، شما می‌توانید انتظار خالی شدن خیلی سریع‌تر شارژ گوشی‌تان را نیز داشته باشید.

استفاده ترکیبی

با استفاده ترکیبی از برنامه‌ها در فواصل زمانی مشخص شما می‌توانید ببینید که کدام گوشی عملکرد بهتری را همراه مرور وب، تماشای ویدیو و اجرای بازی ارائه می‌کند. همانطور که این آزمایش نزدیک‌ترین حالت به دنیای واقعی است، ذخیره باتری بین حالت‌های HD و +WQHD در این زمان بیشتر از هر زمان دیگری آشکار می‌شود.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 سامسونگ

تغییر عمر باتری بین حالت 4K و HD همیشه آنطور که از سایز باتری انتظار دارید نخواهد بود. گلکسی اس 8 و اس 9 پلاس کاهش 25 درصدی را به دنبال داشته‌اند.

نتیجه گیری

پردازنده به کنار، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ عملکرد نسبتا مشابهی را به دست آورده‌اند. هر دو آن‌ها از عمر باتری بیشتری نسبت به نسل‌های جدید خود برخوردارند.

اگر تنها برای در اختیار داشتن عمر باتری بیشتر به دنبال ارتقا گوشی های سری اس 8 خود به خانواده اس 9 هستید، خبر خوب این که عمر باتری گلکسی اس 8 و برادر بزرگتر آن می‌تواند شما را مانع از این کار کند تا شاید یک سال دیگر برای ارتقا گوشی خود منتظر بمانید. تغییرات در این گوشی‌های جدید حداقلی بوده است و در حالی که این محصولات قدیمی‌تر نمرات بهتری را در بخش باتری خود دریافت کرده‌اند، پس این عملکرد قدرتمندانه‌تر پردازنده کجا به چشم می‌آید؟

همچنین اگر به دنبال خرید یک گوشی جدید با برند سامسونگ هستید و عمر باتری اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد نیز، توصیه ما خرید گوشی های قدیمی‌تر S8 نسبت به S9 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. احمدرضا یا هرچی که هست . مثل پشه و مگس میمونه تو گجت نیوز

  2. چرا جوانان ما برن سامسونگ با اپل که نماد غربیه بخرن؟
    چرا مردم ما GLX که یکی از بهترین موبایل هایی هس که تو عمرم دیدم نخرن؟ حقتونه هرچی بلا یرتون میاد

  3. هنوزم با رابط های کاربری جدید ، هیچ کدام به باتری S7 و s7edge نمیرسند.
    نمی‌دونم سامسونگ چکار می‌کنه
    همه دارند ظرفیت و عمر گوشیها رو بالا می‌برند اما سامسونگ متاسفانه ، هر روز بدتر از دیروز