مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ؛ کدام را باید بخریم؟

در این مقاله به مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (LG G7 ThinQ vs Samsung Galaxy S9 Plus) به عنوان دو پرچمدار گران قیمت و محبوب در سال 2018 همراه با مشخصات فنی، قابلیت ها و امکانات آن‌ها خواهیم پرداخت.

ال جی جی 7 تینکیو، پرچمدار جدید ال جی و گلکسی اس 9 پلاس هر دو فبلتی جذاب با امکاناتی متنوع هستند که اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار در سال جاری را داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود. به همین بهانه ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر طی یکی دو سال گذشته گوشی جدیدی را خریداری نکرده‌اید و احساس می‌کنید که حالا زمان آن رسیده تا یک محصول جدید تهیه کنید، سال 2018 سالی بود که گوشی های هوشمند شگفت انگیزی به تولید رسیدند که دو مورد از آن‌ها به طور مستقیم، ساخت شرکت‌های مستقر در کره جنوبی بود.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

گلکسی اس 9 پلاس در حال حاضر همراه با طراحی شیک و منحنی، دوربین دوگانه و یکی از بهترین نمایشگرها جدیدترین و بهترین محصول فعلی کمپانی سامسونگ است. به همین خاطر سخت نیست که بدانیم چرا ما آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین گوشی های امسال معرفی کرده‌ایم. در سمتی دیگر ما ال جی جی 7 تینکیو جدید را داریم که یک جایگزین جدی برای گلکسی 9 پلاس نزد کسانی است که به دنبال دریافت وضوح صوتی بالا و عکاسی با لنز عریض هستند، در حالی که هیچ فداکاری برای کیفیت ساخت یا دیگر قابلیت‌های پریمیوم آن رخ نداده است.

پس کدام یک از این دو گزینه را باید انتخاب کنید؟ ما در ادامه به مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خواهیم پرداخت.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس


مشخصات

شما نمی‌توانید یک گوشی را نسبت به مشخصات آن روی کاغذ قضاوت کنید، اما حداقل مشخصات فنی این دو گوشی می‌توانند ایده‌ای از آنچه دو گوشی ارائه می‌کنند را ارائه کند.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

جدول مشخصات گلکسی اس 9 پلاس

سیستم عاملاندروید 8 اوریو
نمایشگر6.2 اینچی 18.5:9 سوپر آمولد

2960×1440 پیکسل – 529ppi

چیپستاسنپدراگون 845
پردازشگر گرافیکیآدرنو 630
رم6 گیگابایت
حافظه64/128/256 گیگابایت
ارتقا حافظهبله (اسلات میکرو اس دی)
باتری3500 میلی‌آمپر ساعت
ضد آبIP68
دوربین پشتی12 مگاپیکسل f/1.5-2.4 به علاوه 12 مگاپیکسل f/2.4

فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز

فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

دوربین سلفی8 مگاپیکسل f/1.7، فیلمبررداری 1440p
ارتباطیوای فای، بلوتوث 5، ان اف سی، جی پی اس، گلوناس، یو اس بی سی
امنیتیاسکنر اثر انگشت پشتی، عنبیه چشم
سیم کارتنانو
ابعاد158.1 در 73.8 در 8.5 میلی‌متر
وزن189 گرم

جدول مشخصات ال جی جی 7 تینکیو

سیستم عاملاندروید 8 اوریو
نمایشگر6.1 اینچی 18.5:9 سوپر آمولد

3120×1440 پیکسل – 564ppi

چیپستاسنپدراگون 845
پردازشگر گرافیکیآدرنو 630
رم4/6 گیگابایت
حافظه64/128 گیگابایت
ارتقا حافظهبله (اسلات میکرو اس دی)
باتری3000 میلی‌آمپر ساعت
ضد آبIP68
دوربین پشتی16 مگاپیکسل f/1.6 به علاوه 16 مگاپیکسل f/1.9

فوکوس خودکار لیزری

فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه

دوربین سلفی8 مگاپیکسل f/1.9، فیلمبررداری 1080p
ارتباطیوای فای، بلوتوث 5، ان اف سی، جی پی اس، گلوناس، یو اس بی سی
امنیتیاسکنر اثر انگشت پشتی، عنبیه چشم
سیم کارتنانو
ابعاد153.2 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر
وزن162 گرم

=
چرا گلکسی اس 9 پلاس بهتر است؟

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

با توجه به مشخصات فنی، ما می‌توانیم هر دو این گوشی ها را انتخاب‌های عالی بدانیم. گلکسی اس 9 پلاس در تمامی سال‌های طراحی سامسونگ، صاحب یکی از بهترین طراحی‌ها است. طراحی منحصر به فرد شیشه‌ای خمیده و فریم فلزی در کنار هم باعث شده‌اند تا گوشی به طرز باورنکردنی در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. قاب شیشه‌ای پشتی همچنین اجازه‌ی شارژ بیسیم را به گلکسی اس 9 پلاس می‌دهد که تنها یکی از مزیت‌های فراوان سخت افزار سامسونگ است.

گلکسی اس 9 پلاس یک گزینه‌ی عالی برای مردمی که علاقه‌ای به طراحی ناچ استایل سال 2018 ندارند

بالای نمایشگر این گوشی به سبک ناچ طراحی نشده است. گلکسی اس 9 پلاس یکی از معدود گوشی های پرچمدار عرضه شده در سال 2018 است که فاقد چنین نمایشگری است؛ این نمایشگر در ابتدا توسط اپل و اسنشال به بازار معرفی شد. این صفحه نمایش کاملا خیره کننده است، رنگ‌های فوق‌العاده غنی را به نمایش درمی‌اورد و طیف گسترده‌ای از روشنایی را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد تا زیر نور مستقیم آفتاب نیز همچنان جزئیات را شفاف و روشن نظاره کنید.

لبه‌های منحنی بیشتر از عملکرد خود، به گوشی زیبایی بخشیده‌اند و مشخص نیست که هدف از طراحی آن‌ها چیست. لبه‌های خمیده در طول سالیان اخیر در طراحی محصولات سامسونگ سودمند بوده‌اند و از کاهش عرض گوشی گرفته تا نگهداری راحت‌تر آن، موثر بوده‌اند.

چند سال پیش، نرم افزار سامسونگ چندان محبوب نبود، اما امروزه آن واقعا یکی از بهترین‌ها در بین گوشی های اندرویدی است. رابط کاربری Samsung Experience 9.0 بسیار سریع و پاسخگو است و ارائه کننده اپلیکیشن‌های اکوسیستم سامسونگ به موازات گوگل است. مهم‌ترین آن‌ها Samsung Pay برای پرداخت درون موبایلی است.

درست همانند جی 7 تینکیو، گلکسی اس 9 پلاس نیز از دوربین دوگانه پشتی برخوردار است؛ گرچه سامسونگ جایگیری این دوربین‌ها را متفاوت از پرچمدار جدید ال جی تعیین کرده است. دوربین اصلی اس 9 پلاس از یک سنسور 12 مگاپیکسلی برخوردار است که ارائه کننده سیستم دیافراگم دوگانه برای جابجایی بین دو دیافراگم f/1.5 و f/2.4 برخوردار است. علاوه بر این، دوربین ثانویه آن نیز از زوم 2 برابری برخوردار است و زمانی که دو سنسور با یکدیگر ترکیب شوند، حالت پرتره قابل ارائه خواهد بود. با این حال گلکسی اس 9 پلاس به طور شگفت آوری می‌تواند در شرایط نوری کم عکس‌های خوبی گرفته و ویدیوهایی با سرعت 960 فریم بر ثانیه را تحت عنوان سوپر اسلوموشن ضبط کند.

چرا ال جی جی 7 تینکیو بهتر است؟

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

هر ویژگی قدیمی و جدیدی که می‌توانید بیابید را در ال جی جی 7 تینکیو می‌توان یافت. آن از یک نمایشگر ناچ برخوردار است. همچنان Quad DAC برای ارائه کیفیت صدای بالا موجود است و می‌تواند از طریق جک 3.5 میلی‌متری، کیفیتی فراتر از دیگر گوشی‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهد. این که شارژ بیسیم، مقاومت در برابر آب و یا هر چیز دیگری که در سایر گوشی های پرچمدار وجود دارد را می‌توان در ال جی جی 7 تینکیو دید، چندان هم تعجب برانگیز نیست.

شاید یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سخت افزاری جی 7 تینکیو در برابر گلکسی اس 9 پلاس وجود چهارمین دکمه‌ی سخت افزاری بر روی آن، به جز پاور و کلیدهای ولوم صدا است. در حالی که کاربران و بررسی کنندگان حضور کلید بیکسبی بر روی گلکسی اس 8 سال گذشته را اضافی دیده بودند، ال جی با رویکردی متفاوت از یک کلید برای دسترسی سریع به دستیار دیجیتالی پرطرفدار‌تر و به مراتب مفیدتر گوگل اسیستنت بر روی گوشی پرچمدار جدید خودش استفاده کرده است. این دکمه کمی پایین‌تر نسبت به دکمه‌ی بیکسبی سامسونگ قرار گرفته است تا برای فشردن آن سخت‌تر به اشتباه بی‌افتید. اگر از من بپرسید، می‌گویم این یک پیروزی برای ال جی به حساب می‌آید.

اگر علاقه‌مند به عکاسی با لنزی عریض هستید، ال جی جی 7 تینکیو گزینه‌ی عالی برای شما است

برخی از مزیت‌های پرچمدار جدید ال جی در مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ مربوط به مشخصات دوربین‌هایش است. اغلب کاربرانی که از هر دو گوشی استفاده کرده‌اند با این نظر موافق هستند: لنز عریض بر روی یک گوشی بسیار سودمندتر است و به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر خلاقانه‌تری را نسبت به یک لنز دارای قابلیت زوم ثبت کنید. گوشی های ال جی چندین سال است که از لنز واید به عنوان لنز دوربین ثانویه گوشی های خود استفاده می‌کنند و جی 7 تینکیو را می‌توان در بین آن‌ها بهترین دانست.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

هرچند زاویه‌ی عریض همه چیز جی 7 نیست: درست همانند اس 9 پلاس این گوشی نیز از تکنولوژی بهره می‌برد که می‌تواند در شرایط نوری کم نیز تصاویری خوب گرفته و قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی نیز کمک می‌کنند تا زمانی که حالت‌های مختلفی نظیر غذا، خارج از منزل و پرتره را نیازدارید، آن‌ها به بهترین شکل ممکن برای استفاده‌ی شما بهینه شوند.

ال جی جی 7 تینکیو در هر چیزی کمی جلوتر از رقبا گام برمی‌دارند. گرچه تنها یک بلندگوی زیری برای خروجی صدای بسیار زیاد از این محصول طراحی شده است، اما بلندی صدای این اسپیکر به قدری مناسب است که در یک اتاق پیچیده و کیفیت خوبی را نیز به همراه داشته باشد. جی 7 همچنین هپ تیک‌های عالی نیز دارد که شاید در بین اندرویدی‌ها بهترین باشند که باعث می‌شوند نرم افزار به مراتب تعاملی‌تر و زنده‌تر باشد. این احساس به ویژه در اپلیکیشن دوربین به شما ارائه می‌شود، جایی که می‌توانید با کلیک در هر نقطه از رابط کاربری یک تنظیم خاص را فراخوانی کنید.

ما فقط امیدواریم ال جی تعهد به بروزرسانی های نرم افزاری و ارائه به موقع آن‌ها را فراموش نکند. این برای کاربرانی که می‌خواهند آخرین نسخه‌های اندروید و پچ‌های امنیتی را بر روی گوشی خود داشته باشند بسیار مهم است. چنین چیزی حداقل با تاریخچه‌ی عملکرد سامسونگ نیز صدق نمی‌کند.

کدام گزینه برای شما بهتر است؟

هر دو گوشی دیوایس‌های شگفت انگیزی هستند و فلسفه‌ی خاص خود در طراحی را دنبال می‌کنند. گلکسی اس 9 پلاس به نظر انقلاب کوچکی را با خود نسبت به اس 8 پلاس به همراه دارد، در حالی که جی 7 تینکیو نیز همراه با نمایشگر ناچ استایل و تمرکز بیشتر بر روی قابلیت های هوش مصنوعی راه و روش متفاوتی را نسبت به دیگر گوشی های گذشته ال جی در پیش گرفته است.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

اگر هنوز نمی‌توانید با ایده‌ی تکه‌ی بریده شده بالایی نمایشگر کنار بیایید، واضح است که گلکسی اس 9 پلاس گزینه‌ی بهتری است. گوشی گلکسی 9 پلاس همچنین ارائه کننده‌ی گزینه‌های امنیتی بیشتری است: آن علاوه بر سنسور اثر انگشت از دو سنسور عنبیه چشم و تشخیص چهره نیز بهره می‌برد و شما می‌توانید به لطف هر سه این متودها، به سرعت قفل صفحه گوشی‌تان را باز کنید.

در سمت دیگر مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ، پرچمدار جدید ال جی می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای ذهن‌های خلاقی باشد که می‌خواهند از سنسور ثانویه لنز عریض دوربین این گوشی استفاده کنند. برای به دست آوردن این قابلیت بر روی اس 9 پلاس، راهی به جز استفاده از لنزهای جداگانه‌ای که توسط شرکت‌های دیگر طراحی شده است وجود ندارد. پس جی 7 تینکیو قابلیتی از عکاسی را به ارمغان میاورد که هیچ گوشی دیگری نمی‌تواند آن‌ها را ارائه کند. جی 7 محصولی عالی برای پخش چند رسانه‌ای است و به لطف Quad DAC که تا پیش از این تنها مختص گوشی های سری V ال جی بود همراه با یک اسپیکر عالی می‌تواند صدای بسیار بلندی را پخش کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. من واقعا مثل شما تخصص مقایسه این دو گوشی رو ندارم ولی دوربین ال چی خیلی خوش عکس و با کیفیته فارغ از اینکه چند مگاپیکسله

  2. بنظر من دهن اس9 رو اسفالت کرده

  3. جفتشون از هم اشغال ترن

  4. پسر عمم نوت فایوش دیشب از دستش افتاد رو قالی با اینکه گلس هم روش بود یه ترک ریز برداشت که بخاطر همون صفحش کاملا سوخت. بردش پیش یه تعمیر کار گفت یک میلیون صد صفحش را تعویض میکنم. مشکل اصلی اولد هم همین هست که ترک ریز هم باعث سوختنش میشه اما ال سی دی نه.

  5. بخدا بعضی ها فقط یه چیزی شنیدن. ازشون بپرس اگه دونستن بوت لوپ یا کرش چیه. ال جی فقط تو سری دوم جی فور مشکل برد پیدا کرد که همون موقع هم رایگان عوضشون کرد.من خودم همه گوشی های ال جی غیر از وی سی را داشتم الان هم جی سیکس دارم اما مشکلاتی که شما میگین را تا حالا ندیم گوشی جی توم و جی تریم هنوز دست دوستام دارن مثل روز اولشون کار میکنن. تعصبتون را کنار بذارین و نظر علمی مفید بدین تا یکی بتونه استفاده کنه

  6. خرید گوشی های ال جی ریسکه کلا به لحاظ فنی نقص زیاد دارند خصوصا برد گوشی هاش بسیار ضعیفه و بعد یه مدت چنان چه تحت فشار قرار بگیره و داغ کنه امکان بوت لوپ شدنشون خیلی خیلی زیاده من فک می کردم این مشکل رفع شده اما حتی G6 هم داخل کشور به کرات بوت لوپ شدن

    • یعنی واقعا مزخرفترین نظرو دیدم یعنی چی بردهای گوشیاش خیلی ضعیفه و امکان بوت لوپ شدنشون خیلی زباد اینم از اون مزخرفات بودا. تو فقط یه دوکه جی 6 رو پیدا کن.ه بوت اوپ شده جایزه داری

    • من که 3/4 گوشی ال جی دارم ای چیزایی که تو میگی براش پیش نیومده
      رقیقمم2سال بیشتر ال جی داره اونم ای مشکلات براش پیش نیومده

      من نمیدونم چرا بعضیا با ال جی مشکل دارن حرف الکی میزنند درموردش
      خو اگ خوشت نمیاد دلیل نمیشه الکی حرف بزنی که
      خوشت نمیاد خب نخر