زمان استفاده از اینستاگرام و فیس بوک

امکان مشاهده دقیق مدت زمان استفاده از اینستاگرام و فیس بوک فراهم شد

اینستاگرام به عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت فیس بوک، شبکه اجتماعی اعتیادآوری است! خوشبختانه به لطف قابلیت جدید اینستاگرام و همچنین فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا، از این پس می‌توان مدت زمان استفاده از اینستاگرام و فیس بوک را به طور دقیق دریافت.

در روز چهارشنبه، فیس بوک مجموعه جدیدی از ویژگی‌ها را برای دو شبکه اجتماعی پرکاربرد تحت اختیارش معرفی کرد تا به وسیله آن‌ها کاربران متوجه شوند زمانشان در شبکه‌های اجتماعی به خوبی صرف شده است. به عنوان نمونه، در صورت استفاده از اینستاگرام و یا فیس بوک بیش از یک مدت زمان از پیش تعیین شده، نوتیکفیکیشن اخطار دریافت می‌کنید. در واقع اکنون داشبوردی به منظور نمایش مدت زمان استفاده از اینستاگرام و یا فیس بوک اضافه شده است.

بعد از این که فیس بوک و اینستاگرام به عنوان دو شبکه اجتماعی شدیدا تاثیرگذار در موضوع مهم اعتیاد کاربران به گوشی های هوشمند معرفی شدند، شرکت مالک هر دوی آن‌ها ویژگی‌های جدید را معرفی کرد. بر اساس گفته‌های فیس بوک، این شرکت تصمیم دارد از حضور موثر، مثبت و آگاهانه کاربران در بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا و همچنین اینستاگرام اطمینان حاصل کند، به جای این که احساس کند کاربران به دو شبکه اجتماعی تحت اختیارش فقط به خاطر داشتن اعتیاد به آن‌ها سر می‌زنند. این عادت سازنده نبوده و تخریب‌گر است!

اعتیاد به فیس بوک

مشاهده مدت زمان استفاده از اینستاگرام و فیس بوک

نحوه انجام این کار سرراست و ساده بوده و در هر دو اپلیکیشن تقریبا یکسان است. در برنامه اینستاگرام بعد از ورود به اپلیکیشن وارد تنظیمات شده و تا رسیدن به قسمت “Your Activity” که به تازگی به گزینه‌های تنظیمات اضافه شده است وارد شوید. داخل آن، داشبوردی متشکل از آمار و ارقام مربوط به زمان استفاده از اینستاگرام طی هر روز مشاهده خواهید کرد. همچنین مدت زمان استفاده از این شبکه اجتماعی طی یک هفته گذشته اعلام می‌شود.

در همین قسمت می‌توان یک یادآور (Daily Reminder) برای خود ایحاد کرد. به این ترتیب در صورت استفاده از اینستاگرام بیش از مدت زمان تعیین شده در داشبورد، نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید. این اعلانیه نشان خواهد داد حضور موثرتان در این شبکه اجتماعی به پایان رسیده و در حال وقت تلف کردن در آن هستید! می‌توان در زمان‌های استثنایی نیاز به حضور در برنامه برای مدت زمانی طولانی، این یادآوری را برای 15 دقیقه و یا 1، 2، 4 و نهایتا 8 ساعت غیر فعال کرد تا اجازه بدهد آزادانه درون اینستاگرام وقت تلف کنید! در صورت بیخ پیدا کردن کار به چنین مرحله‌ای، باید برای ترک اعتیاد به شبکه اجتماعی یاد شده از یک روان شناس کمک بگیرید.

تنظیمات Your Activity اینستاگرام

داخل فیس بوک روال کار کمی متفاوت است. در آیکون منویی که در گوشه بالا و سمت راست صفحه با سه نقطه نمایش داده شده است، بین گزینه‌ها اسکرول کرده و وارد “Settings & Privacy” شوید. سپس بر روی گزینه “Your Time on Facebook” کلیک کرده و از آن جا میزان فعالیتتان در فیس بوک را تماشا کنید. قابلیت‌های داشبورد جدید فیس بوک همانند نمونه آن در اینستاگرام است.

تنظیمات Your Activity فیس بوک

اگرچه این ویژگی در روز چهارشنبه معرفی شد، اما فیس بوک اعلام کرد قرار گرفتن آن در دسترس کاربران سراسر جهان ممکن است چند هفته طول بکشد. پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها استفاده کرده و حضور منفی و معتادگونه خود در فیس بوک و مخصوصا اینستاگرام را زمان‌بند و قانون‌مند کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. عاقا مال من نشون نمیده آخرین آپ دیت هم هست چیکار کنم خدا وکیلی 😥

  2. ربطی به بقیه نداره ها .یجور حریم شخصیه

  3. اینو مگه ورشکست نکردینم

  4. میخاد بشه عین تل حتما

  5. افت سهام داشته میخاد جبران کنه خخخخ

  6. خب حالا چه فرقی میکنه که چقد استفاده کردیم مگه مهمه