ال جی وی 40 تینکیو

ال جی وی 40 تینکیو با طراحی ناچ استایل و کلید دستیار گوگل عرضه می‌شود

ال جی در سال جاری سه پرچمدار معرفی کرده و گویا قرار است چهارمین پرچمدار امسالش موسوم به ال جی وی 40 تینکیو نیز در سال 2018 عرضه شود. این فبلت اندرویدی دارای نمایشگر ناچ استایل و کلید اختصاصی دستیار گوگل است.

چهارمین پرچمدار 2018 ال جی قرار است در فصل پاییز سال جاری معرفی شده و ال جی وی 40 تینکیو (LG V40 ThinQ) نام دارد. پس از ال جی وی 30 اس، وی 35 تینکیو و جی 7 تینکیو،‌ اینبار نوبت به ال جی وی 40 تینکیو خواهد رسید تا به عنوان اسب شماره یک ال جی در رقابت حضور یابد. این فبلت که در ماه سپتامبر 2018 معرفی خواهد شد، برای رقابت با فبلت گلکسی نوت 9 سامسونگ پا به میدان خواهد گذاشت. پیش از معرفی رسمی این فبلت از سوی ال جی، فریم ور وی 40 تینکیو اطلاعات و جزئیات جالبی از آن را فاش کرده و در تناقض با یکی از شایعات پیشین است.

نخست اینکه اسم رمز این فبلت judypn است، در حالی که پیش‌تر گمان می‌شد وی 40 تینکیو دارای اسم رمز استورم (به معنی توفان) باشد. سه نمونه مختلف از پرچمدار بعدی ال جی با شناسه‌های LM-V405N ،LM-V4000N و LM-V409N رویت شده‌اند که از الگوی مشابه تعیین شناسه‌ پرچمداران پیشین ال جی پیروی می‌کند.

ال جی وی 30 اس ThinQ

ال جی وی 30 اس تینکیو

در پاسخ به این سوال که سه عضو خانواده ال جی وی 40 تینکیو چه مشخصاتی خواهد داشت باید گفت همگی به پنل‌های نمایشگر انحصاری POLED ال جی مشابه آن‌چه که در خانواده وی 30 شاهد بودیم مجهز هستند. با این وجود بر خلاف دیگر اعضای خانواده فبلت‌های سری V ال جی، وی 40 تینکیو دارای نمایشگر ناچ استایل مشابه آنچه که ال جی در گوشی پرچمدار ال جی جی 7 تینکیو پیاده کرد خواهد بود. این ویژگی با توجه به نمایشگر دارای رزولوشن 1440×3120 پیکسلی وی 40 تینکیو مشخص شده که دارای طول بیشتری نسبت به نمایشگر 18:9 به کار رفته در وی 30 است. علاوه بر این به نظر می‌رسد در کنار طراحی ناچ استایل، وی 40 تینکیو دکمه دستیار گوگل را نیز از جی 7 تینکیو قرض گرفته است.

درباره مشخصات سخت افزاری پرچمدار پاییزی ال جی نیز باید گفت ظاهرا چیپست استفاده شده در آن کوالکام اسنپدراگون 845 است، ولی از ظرفیت حافظه فبلت جزئیاتی در دست نیست. اما شاید اطلاعات مربوط به دوربین این فبلت برای بسیاری جالب‌تر باشد. پیش‌تر شایعه شده بود که قرار است ال جی اولین گوشی هوشمند با 5 دوربین، در قالب پیکربندی 3 دوربین پشت و 2 دوربین سلفی،‌ را ارائه کند. اما به نظر این شایعات دست کم برای ال جی وی 40 تینکیو صدق نمی‌کند. بر اساس اطالاعات استخراج شده از فریم ور وی 40 تینکیو، این فبلت دارای یک دوربین سلفی و دوربین پشتی دوگانه است که امروزه یک ویژگی عادی برای گوشی‌های پرچمدار محسوب می‌شود. البته برخی معتقد هستند این تناقضات بین شایعات و آنچه که تاکنون مشخص شده ممکن است به دلیل کامل نبودن جزئیات فریم ور منتشر باشد.

در حال حاضر آن دسته از افرادی که منتظر معرفی ال جی وی 40 تینکیو از سوی ال جی هستند بایستی تا ماه میلادی آینده صبر کنند. ال جی قرار است در یک نشست بزرگ با حضور بسیاری از رسانه‌ها، توجهات زیادی را به مراسم معرفی پرچمدار جدید خود جلب و حواس‌ها را از رویدادهای اپل، هوآوی و گوگل پرت کند.