بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ فبلتی برای عاشقان سامسونگ

با بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) شما را با مشخصات فنی، قابلیت ها، طراحی، دوربین و قیمت تازه‌ترین فبلت سامسونگ آشنا می‌کنیم.

آیا گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ برای دستان شما کوچک هستند؟ آیا نیازمند یک گوشی هوشمند به مراتب بزرگ‌تر هستید؟ خانواده گلکسی نوت در خدمت شماست و نوت 9 که ساعاتی پیش توسط سامسونگ معرفی شد نیز می‌تواند گزینه‌ی عالی برای شما باشد. به همین بهانه ما در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9 بپردازیم.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

طراحی

در نخستین نگاه از بررسی اولی سامسونگ گلکسی نوت 9 سامسونگ متوجه اندک تغییرات آن نسب به نوت 8 می‌شویم. این فبلت به یک نمایشگر 6.4 اینچی مجهز است که 0.1 اینچ از نسل گذشته‌ی خود بزرگ‌تر خواهد بود. حاشیه‌های این نمایشگر کمتر از نوت 8 شده تا ابعاد کلی دیوایسش را نیز دستخوش تغییراتی کند. این نمایشگر به قدر کافی بزرگ است و به لطف حاشیه‌های کم اطرافش، در دست گیری Note 9 احساس در دست گیری یک گوشی 5.5 اینچی معمولی را به شما القا خواهد کرد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

سامسونگ تصمیم گرفته ارتفاع نوت 9 را حدود 5 میلی‌متر کاهش دهد، در عوض حدود 2 و نیم میلی‌متر به عرض آن بی‌افزایش. این کار باعث شده تا نسبت ابعاد گوشی با تغییراتی مواجه شود و تفاوت با خانواده گلکسی اس 9 بیش از پیش باشد. ابعاد کلی این گوشی برابر با 161.9 در 76.45 در 8.8 میلی‌متر و وزن آن نیز 201 گرم است. هر دو قاب پشتی و جلویی شیشه‌ای بوده که با گوریلا گلس 5 از آن‌ها محافظت می‌شود و یک فریم آلومینیومی آن‌ها را به یکدیگر متصل کرده است.

مشخصات فنی، قابلیت‌ها و دوربین

اول از هر چیزی باید سه قلب تپنده‌ی این فبلت اشاره کرد. اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810، قدرتبخش نسخه‌های آمریکایی و جهانی گلکسی نوت 9 خواهند بود. این پردازنده‌ها عملکرد به مراتب بهتری از نسل‌های گذشته‌ی خود را ارائه کرده و رقیب قدرتمندی برای تراشه کایرین 980 (قابل معرفی در IFA 2018) هواوی و A11 اپل خواهند بود. یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت نیز وظیفه‌ی تامین انرژی لازم برای روشن ماندن نمایشگر را بر عهده دارد که ظرفیت آن حالا 700 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از ظرفیت باتری نوت 8 است. سامسونگ ادعا می‌کند این افزایش حجم، به عمر باتری طولانی‌تر دیوایس کمک خواهد کرد تا پس از سال‌ها شاهد عمر باتری یک روزه (یا حتی بیشتر) در دیوایس‌های سامسونگ باشیم.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

حافظه‌ی داخلی گلکسی نوت 9 به 128 گیگابایت ارتقا پیدا کرده که نسبت به نوت 8 حالا به دوبرابر رسیده است. به لطف این ظرفیت بالا، اغلب کاربران دیگر نیازی به اضافه کردن یک کارت حافظه میکرو اس دی نخواهند داشت؛ هرچند چنین گزینه‌ای پیش روی آن‌ها قرار دارد. ظرفیت رم این گوشی نیز در نسخه‌ی 128 گیگابایتی برابر با 6 گیگابایتی و در نسخه‌ی 512 گیگابایتی برابر با 8 گیگابایت خواهد بود.

اسپیکرهای و هدفون های گوشی همانند دیگر پرچمداران اخیر سامسونگ همگی با برند AKG طراحی و ساخته شده‌اند. گوشی از تاییدیه IP68 برخوردار بوده که به لطف آن، نوت 9 می‌تواند تا 30 دقیقه و در عمق 1.5 متری از نفوذ آب جلوگیری کند. همچنان شاهد حضور سنسور عنبیه چشم بر روی این دیوایس هستیم و پشتیبانی از شارژ بیسیم نیز از دیگر قابلیت‌های فبلت غول پیکر سامسونگ خواهد بود.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

اما مهم‌تر از همه شاید قلم هوشمند S Pen جدید سامسونگ باشد که تغییرات بزرگی را دریافت کرده است. این قلم هوشمند حالا می‌تواند خود به عنوان یک دیوایس مستقل بلوتوثی مورد استفاده قرار گیرد. این قلم می‌تواند پخش موسیقی بر روی دیوایس را کنترل کرده و به عنوان یک دکمه‌ی خارجی شاتر دوربین مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با این دوربین می‌توانید مستقیما گلکسی نوت 9 را قفل گشایی کنید. قلم هوشمند جدید سامسونگ قرار است در شش رنگ آبی، مشکی، خاکستری، قهوه‌ای، بنفش و زرد به عرضه برسد. قلم اس پن در داخل خود نوت 9 شارژ می‌شود. شما می‌توانید تنها با چند ثانیه شارژ، 30 دقیقه از این قلم استفاده کنید.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

برای استفاده از حالت دسکتاپی، گلکسی نوت 9 دیگر نیازی به پد گران قیمت سامسونگ دکس نخواهد داشت. یکی از لوازم جانبی گران قیمت گوشی های نوت 9 و سری گلکسی اس 9 سامسونگ، وسیله‌ی به نام DeX بود که به لطف این وسیله شما می‌توانستید دیوایس را به یک مانیتور، کیبورد و ماوس متصل کرده و همانند یک دسکتاپ اندروید از آن استفاده کنید. البته در  صورت عدم وجود ماوس، می‌توانید از خود نوت 9 نیز به عنوان یک تاچ پد استفاده کنید.. حال در نوت 9 دیگر شما نیازی به دکس نخواهید داشت و همانند گوشی هواوی میت 10، تنها با یک عدد کابل USB‌ نوع C و مبدل USB به درگاه ورودی نمایشگر، به این حالت دسکتاپی دسترسی پیدا خواهید کرد. با این حال اگر می‌خواهید دیوایس شما خنک مانده و همزمان شارژ نیز شود، می‌توانید از دکس پد نیز استفاده کنید.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

دوربین دوگانه ی پشتی گوشی شباهت زیادی با دوربین های تعبیه شده بر روی گوشی گلکسی اس 9 پلاس دارد. سنسور دوگانه‌ای متشکل از دو سنسور 12 مگاپیکسلی که یکی از آن‌ها از دیافراگم متغیر f/1.5-2.4 و دوربین ثانویه با دیافراگم f/2.4 بر روی قاب پشتی گوشی نقش بسته است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 نیز بر روی قاب جلویی گوشی جای خوش کرده است. بنابراین خبری از سخت افزار جدید نبوده و سامسونگ این سیستم دوربین را با بهبودهای نرم افزاری و اضافه کردن امکانات همراه ساخته است. یکی از مهم‌ترین تغییرات اپلیکیشن دوربین این گوشی، افزایش زمان ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن بوده است. علاوه بر این که عکاسی در شب با این گوشی بهبود پیدا کرده است، حالا کاربران قادر خواهند بود به جای 0.2 ثانیه، فیلمبرداری سوپر اسلوموشن را به مدت 0.4 ثانیه انجام دهند. این ویدیو با نرخ 960 فریم بر ثانیه و کیفیت HD ضبط می‌شود.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

گلکسی اس 9 دارای یک سنسور فشار خون بود. حالا نوت 9 نیز این سنسور را دریافت کرده است و می‌تواند به کمک کاربران آید. آخرین باری که ما آن را آزمایش کردیم خیلی دقیق نبود، اما به عنوان قابلیتی در یک گوشی بسیار خوب عمل می‌کرد.

رابط کاربری

سامسونگ گلکسی نوت 9 به صورت پیشفرض با اندروید 8 اوریو معرفی شده است که البته در آینده‌ای نزدیک آپدیت اندروید 9 پای را دریافت می‌کند. علاوه بر قابلیت‌های ذاتی این پلتفرم که حالا در فبلت سامسونگ نیز وجود دارد، رابط کاربری کلی دیوایس حالا مبتنی بر ژست‌های حرکتی خواهد بود.

گلکسی اس 9 پلاس، نزدیک‌ترین محصول شبیه به نوت 9 خواهد بود و رابط کاربری این دو گوشی نیز تا حدودی مشابه با یکدیگر است. اما یکی از مشکلاتی که کاربران با نسخه پلاس گوشی اس 9 داشتند، ناوبری آزادانه در قسمت‌های مختلف رابط سامسونگ اکسپرینس بود که بی‌تردید می‌توانست بهتر باشد. سامسونگ در نوت 9 به جای استفاده از سه دکمه‌ی ناوبری متداول اندروید، از ژست‌های حرکتی نظیر آیفون ایکس اپل استفاده کرده است که در ذات کدهای اندروید 9 پای نیز چنین قابلیتی وجود دارد. این برای نخستین بار است که شاهد استفاده از ژست‌های حرکتی در ابعادی گسترده در گوشی های سری گلکسی سامسونگ هستیم.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت 9

یکی از مهم‌ترین تغییرات نرم افزاری مربوط به دستیار دیجیتالی بیکسبی می‌شود. بیکسبی جدید حالا هوشمندتر از هر زمان دیگری شده است؛ آن می‌تواند برای شما یک اتاق در هتل یا یک میز در رستوران رزرو کرده و یا یک اتومبیل در Uber کرایه کند.

قیمت و زمان عرضه

سامسونگ گلکسی نوت 9 قرار است در رنگ‌های آبی، مشکی و زرد روانه‌ی بازار شود. قیمت نسخه 128 گیگابایتی این گوشی 1000 دلار و نسخه‌ی 512 گیگابایتی آن نیز 1250 دلار خواهد بود. بنابراین نسخه‌ی 512 گیگابایتی نوت 9 از نسخه‌ی 256 گیگابایتی آیفون ایکس اپل نیز گران قیمت‌تر خواهد بود.

سامسونگ بسته به کشوری که کاربران گوشی را از آنجا تهیه می‌کنند قرار است هدایای مختلفی همچون یک آداپتور USB نوع C به HDMI، پایه شارژ بیسیم، یک قاب محافظ Clear View‌ و یک هدفون بیسیم JBL Inspire 700 را نیز ارائه کند.

گلکسی نوت 9 از دو هفته دیگر، یعنی دوم شهریور ماه رسما روانه‌ی برخی از بازارهای جهانی خواهد شد. انتظار می‌رود با اندکی تاخیر، شاهد حضور این گوشی پرچمدار اندرویدی در بازار کشورمان نیز باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا آدم هرچی فکر میکنه هیچ عیب و نقصی نمیتونه توش پیدا کنه به جززززز طراحی و طاهرش که خیلی شبیه به اس ۹