موتورولا پی 30

موتورولا پی 30 با مشخصات میان‌رده و طراحی مدرن معرفی شد

موتورولا پی 30 (Motorola P30) تلفن هوشمند جدید موتورولاست که با قیمت اقتصادی، ظاهر زیبا و امکانات به روز خود، در بازار میان‌رده‌ها عرض اندام خواهد کرد.

موتورولا پی 30 به صورت رسمی معرفی شد. پی 30 دیروز در لیست محصولات سایت رسمی موتو نیز به چشم می‌خورد و هم‌اکنون امکان پیش‌خرید این گوشی برای مشتریان چینی فراهم است و احتمالا طی روزهای آینده، فروش پی 30 در سراسر دنیا انجام خواهد شد.

موتورولا پی 30

موتورولا پی 30 به نمایشگر بزرگ 6.2 اینچی از نوع IPS و با رزولوشن +Full HD مجهز شده است. طراحی قاب جلویی دیوایس همانند گوشی‌های مدرن انجام شده و به لطف ناچ بالای صفحه نمایش، نسبت تصویر دستگاه 19:9 بوده و با نمایشگر کشیده‌ای روبرو هستیم. موتورولا از چیپست اسنپدراگون 636 در پی 30 توان گرفته که هشت هسته پردازشی آن با فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. همچنین چیپ گرافیکی Adreno 509 نیز درون گوشی گنجانده شده تا تصاویر با کیفیت بالاتری به نمایش در بیایند. در کنار این مجموعه پردازشی، 6 گیگابایت رم قرار گرفته و پی 30 در دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. این گوشی همانند بیشتر گوشی‌های اندرویدی، از کارت حافظه جانبی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند تا هیچ‌گونه نگرانی بابت کمبود حافظه ذخیره سازی وجود نداشته باشد.

موتورولا پی 30

با نگاه به قاب پشتی دستگاه، متوجه شباهت بسیار زیاد پی 30 به آیفون ایکس خواهیم شد. نحوه آرایش و قرارگیری لنزهای دوربین دوگانه به صورت عمودی و در گوشه سمت چپ دیوایس است اما برخلاف آیفون ایکس، این گوشی از دو سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید تصاویری با عمق بالا و همراه با افکت بوکه ثبت کنید که خبر خوشی برای دوست‌داران عکاسی به شمار می‌رود. گشودگی دریچه دیافراگم لنز سنسور اصلی f/1.8 و سنسور ثانوی f/2.2 است. همچنین این گوشی به سبک دوربین‌های DSLR دارای PDAF بوده و امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080p فراهم شده است. بین دو سنسور دوربین فلش دوگانه LED قرار گرفته و با توجه به میزان بزرگی‌اش، در شرایط نوری ضعیف می‌توان بدون هیچ نگرانی به تصویربرداری پرداخت. در جلو نیز سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 برای دوربین سلفی برگزیده شده که به لطف پیکسل‌های بزرگ 1.25 میکرومتری‌اش، نورگیری خوبی دارد.

موتورولا پی 30

 

از آنجایی که موتورولا زیرمجموعه لنوو محسوب می‌شود، جای تعجبی ندارد اگر بگوییم ZUI 4.0 به عنوان رابط کاربری پی 30 انتخاب شده است. این پوسته روی اندروید 8.0 اوریو قرار گرفته و ما را به یاد گوشی‌های ZUK لنوو می‌اندازد که حالا تولید آن‌ها متوقف شده‌ است. با توجه به معرفی این گوشی در چین، خبری از سرویس‌های گوگل در پی 30 نخواهد بود ولی احتمالا در کشورهای دیگر امکان استفاده از تمامی سرویس‌های گوگل وجود خواهد داشت.

در قسمت زیرین دستگاه، پورت USB-C قرار گرفته و جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز به بالای گوشی منتقل شده تا جا برای اسپیکرها در اطراف پورت شارژ باز شود. در نمای پشتی نیز حسگر تشخیص اثر انگشت به چشم می‌خورد که روی آن لوگوی موتورولا حک شده است. موتورولا برای پی 30 باتری 3000 میلی‌آمپری در نظر گرفته که به فناوری شارژ سریع 18 واتی نیز مجهز است.

در حال حاضر دو برچسب قیمت برای دو ظرفیت مختلف گوشی در نظر گرفته شده است و نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 1999 یوان یا 289 دلار و نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 2099 یوان یا 303 دلار به فروش می‌رسند. پی 30 در سه رنگ سفید، مشکی و آبی به تولید خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگ انقد ضعیفن چاره ای جز اینکارا ندارن

  2. میدونید که از آیقون خوشم نمیاد ولی خیلی غیرحرفه ای از آیفون X کپی کرده