هواوی میت 20 لایت

هواوی میت 20 لایت (Huawei Mate 20 Lite) با چهار دوربین معرفی شد

هواوی میت 20 لایت (Huawei Mate 20 Lite) در لهستان معرفی شد. در ادامه، ضمن تماشای ویدیوی نگاه نزدیک، مشخصات فنی و امکانات هواوی میت ۲۰ لایت را هم بررسی خواهیم کرد.

ظهر امروز از آغاز پیش‌فروش موبایل جدید هواوی در کشورهای لهستان و آلمان خبر دادیم و چندان عجیب نیست اگر امروز، افراد مختلف با انتشار تصاویر و جزئیات مربوط به میت 20 لایت توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کنند. بعد از فروش بسیار خوب گوشی P20 لایت در لهستان، حالا بازار این کشور برای عرضه اولیه نسل جدید انتخاب شده است و مدیران امیدوارند میت 20 لایت، باز هم فروش بالایی داشته باشد.

هواوی میت 20 لایت

هم‌اکنون وب‌سایت‌های لهستانی مشغول انتشار تصاویر، ویدیوها و جزئیات مربوط به گوشی جدید هواوی هستند؛ اما در این میان، ما مجموعه‌ای را پیدا کردیم که تمام ویژگی‌های اسمارت فون تازه‌نفس چینی‌ها را به تصویر می‌کشد.

مشخصات فنی هواوی میت 20 لایت

هواوی میت 20 لایت با ابعاد 158.3 در 75.3 در 7.6 میلی‌متر و 176 گرم وزن تولید شده و از نمایشگر 6.3 اینچی LCD با وضوح 1080×2340 برای نمایش محتوا استفاده می‌کند. این موضوع باعث شده تا نسبت ابعاد صفحه برابر 19.5:9 باشد. وجود یک بریدگی کوچک در بخش بالایی که سبب شده نسبت صفحه به بدنه به 81 درصد برسد نیز چندان غافلگیرکننده نیست.

هواوی میت 20 لایت

همان‌طور که انتظارش را داشتیم، تراشه میان‌رده اما قدرتمند کایرین 710 نقش قلب تپنده دستگاه را داشته و با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی به فروش می‌رسد. در مجموع چهار دوربین را می‌توان روی این گوشی پیدا کرد. دوربین پشتی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق تشکیل شده است، در حالی که برای ثبت تصاویر سلفی می‌توان از ترکیب یک سنسور 24 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق استفاده کرد. ظاهرا دوربین سلفی قادر به ثبت تصاویر در حالت پرتره نیز هست.

خوشبختانه اینجا باز هم می‌توان رد پای هوش مصنوعی را مشاهده کرد. هواوی میت 20 لایت قادر به شناسایی 22 صحنه مختلف و تنظیم بالانس رنگ سفید و حساسیت ایزو متناسب با آن صحنه‌ها است. برای عکاسی سلفی، هوش مصنوعی به دو صورت کلی در خدمت کاربران خواهد بود: برای پس‌زمینه و برای صورت. کاربران می‌توانند تنظیمات متناسب با هرکدام از حالت‌های مذکور را به صورت جداگانه انجام دهند؛ در نتیجه کاربر می‌تواند با تنظیم آزادانه این بخش‌ها، بهترین تصویر ممکن را ثبت کند. سنسورهای دوربین این گوشی از حالت HDR هم پشتیبانی می‌کنند و شما قادر به مشاهده نتیجه کار از طریق منظره‌یاب دوربین خواهید بود.

هواوی میت 20 لایت

اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.2، سیستم نرم افزاری هواوی میت 20 لایت را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر، این جدیدترین نسخه از رابط سفارشی هواوی است؛ ولی امیدواریم با معرفی دو گوشی میت 20 و میت 20 پرو، نسخه جدید این رابط کاربری نیز ارائه شود.

قابلیت جدید و اختصاصی “Qmoji”، پاسخ هواوی به انیموجی شرکت اپل است. با این ویژگی جدید کاربران می‌توانند از مجموعه ایموجی‌های سفارشی که از حالات چهره آنها تقلید می‌کند، در پیام‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. این گوشی چند استیکر و المان‌های سه‌بعدی متحرک AR Lens را هم با خود به همراه دارد.

هواوی میت 20 لایت

نیروی مورد نیاز دستگاه توسط یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد تا در کنار چیپ کم‌مصرف‌تر 12 نانومتری، شاهد افزایش طول عمر باتری باشیم. خوشبختانه، هواوی شارژر 18 وات را هم به منظور افزایش سرعت شارژ گوشی در نظر گرفته است که قطعا با استقبال خریداران رو به رو خواهد شد.

شاید قاب پشتی شیشه‌ای Mate 20 Lite اثر انگشت کاربران را جذب کند، اما حس یک محصول بسیار لوکس را القا خواهد کرد. جالب است بدانید میت 20 لایت به عنوان نخستین گوشی در این سری با قاب پشتی شیشه‌ای، به جای قاب فلزی شناخته می‌شود. در نهایت، هواوی جک 3.5 میلی‌متری صدا را هم فراموش نکرده است.

هم‌اکنون میت 20 لایت با قیمت 437 دلار در حال عرضه بوده و پیش‌فروش آن تا نهم سپتامبر (هجدهم شهریور) ادامه پیدا خواهد کرد. شهروندان لهستانی نیز می‌توانند از دهم سپتامبر (نوزدهم شهریور) این گوشی را در رنگ‌های مشکی، طلایی و آبی در فروشگاه‌های این کشور پیدا کنند.

هواوی قصد دارد با برگزاری یک مراسم در نمایشگاه IFA 2018، تراشه جدید خود را معرفی کند. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم ویدیوی نگاه نزدیک به این گوشی را تماشا کنید.

نگاه نزدیک به هواوی میت 20 لایت