سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

توضیحات سامسونگ درباره سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

سامسونگ در رویداد اوایل ماه آگوست، از گوشی هوشمند پرچم‌دار گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) رونمایی کرد. اسمارتفونی که علاوه بر طراحی مشابه مدل قبلی، تنها چند ویژگی تازه برای آن در نظر گرفته شد و یکی از آنها سیستم خنک کننده گلکسی نوت ۹ است.

شرکت سامسونگ با معرفی گلکسی نوت 9 تصمیم گرفت محصولی را رونمایی کند که در مقایسه با مدل پیشین قابلیت‎های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. یکی از آنها این سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 است که برای نخستین بار در سال 2016 آن را روی گلکسی اس 7 مشاهده کردیم. قابلیتی که به اسمارتفون اجازه می‌دهد تا دمای ثابتی داشته و افراد در کاربری طولانی احساس ناخوشایندی به دلیل تولید حرارت ناشی از گوشی هوشمند نداشته باشند. شرکت کره‌ای جدیدترین پرچمدار خود گلکسی نوت ۹ را همانند گلکسی اس 7 به سیستم خنک کننده بهینه شده‌ای مجهز کرده تا تجربه کاربری لذت بخشی برای مخاطبان این تلفن هوشمند فراهم آورد.

در این بین، سامسونگ اظهار نظر و توضیحات کاملی درباره عملکرد سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 داده که جالب توجه است. سیستم خنک کننده Note 9 عملکرد کاملا ساده‌ای دارد. این سیستم از درون به لوله‌هایی از جنس فیبر کربن مجهز است که مقدار کمی آب را در گردش دارد و موجب کاهش دمای اسمارتفون خواهد شد. هنگام افزایش دمای گوشی هوشمند، آب درون سیستم خنک کننده با اسپری شدن به بخار تبدیل شده و انرژی حرارتی موردنظر نیز از طریق این لوله‌ها به حرکت در می‌آید.

سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

سامسونگ و ارتقا سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 در زمان کاهش دما و خنک شدن گوشی هوشمند، بخار را باری دیگر به آب تبدیل کرده و به قسمت پخش کننده خود بازمی‌گرداند تا فرآیند چندین بار تکرار شود.  در حالی که گلکسی اس 7 با مشخصاتی چون اسنپدراگون 820، حافظه رم 4 گیگابایتی و باتری 3000 میلی آمپری همراه بود اما گلکسی نوت 9 دارای پردازنده اسنپدراگون 845، حافظه رم 6 گیگابایتی و باتری 4000 میلی آمپری است. چنین مشخصاتی نیاز به سیستم خنک کننده بهتر و بهینه شده‌ای داشته که سامسونگ در این میان تصمیم به ارتقا سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 می‌گیرد و موجب کاهش دما و ثبات عملکرد این پرچمدار می‌شود.

گفتنیست که سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 در برابر گلکسی اس 7 و گلکسی اس 9 بزرگ‌تر است، زیرا مشخصات این پرچمدار رده بالاتر از دو مدل پیشین در نظر گرفته شده است. برای مثال لوله انتقال حرارت گلکسی اس 9 عرض آن تنها 95 میلیمتر است اما در گلکسی نوت 9 این عرض به 350 میلیمتر می‌رسد زیرا باید عملکرد بهتری از خود نشان دهد. به گفته سامسونگ، گلکسی نوت 9 در برابر گلکسی نوت 8 سه برابر سیستم خنک کننده‌ای با جذب گرما بهتر داشته، با این حساب صاحبان این گوشی هوشمند احساس گرمای کمتری در کاربری طولانی مدت خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خود اسنپدراگون 845 زیاد داغ نمیکنه که بخوان این کارا رو بکنن فک کنم بیش تر برای نسخه های 9810بهتره این کار رو بکنن چون ساخت خود سامسونگه و یکم بیش تر داغ میکنه

  2. فک نکنم نیاز به این کارا باشه الکی این چیزا رو اضافه میکنن بگن اره مثلا یه تغییراتی دادیم

  3. گوشی ادم که داغ نکنه حس خوبی به ادم میده دم سامسونگ گرم نه سرد به خاطر سیستم خنک کنندش

  4. اولش سونی سیستم خنک کننده رو اورد و چقدر زد 5 رو مورد انتظار کرده بود

    • اره اون اوایل چه کارا که نمیکرد ولی فروشش به دل مدیر عامل ننشست دیگه سرمایه گذاری به اون صورت روی بخش موبایل نکرد ولی فک کنم xz3 یه چیز متفاوت باشه لااقل که اینطور داره نشون میده

    • اولین بار مایکروسافت تو لومیا 950 این سیتم رو پیاده کرد سال 2014 واز اب بعنوان مایع خنک کننده پردازنده گوشی استفاده برد