موتورولا پی 30 نوت

گوشی موتورولا پی 30 نوت با رابط کاربری ZUI 4.0 معرفی شد

در حالی موتورولا پی 30 نوت (Motorola P30 Note) معرفی بی سر و صدایی را در چین پشت سر گذاشت که دقیقا مشابه گوشی موتوورلا وان پاور است؛ با این تفاوت که پی ۳۰ نوت در بُعد نرم افزاری به جای اندروید خالص، از نسخه سفارشی لنوو بهره می‌برد.

موتورولا در آستانه‌ی گشایش نمایشگاه ایفا 2018 برلین، دو گوشی One و One Power را معرفی کرد. این دو مجهز به اندروید استوک هستند و هرچند موتورولا وان محصولی کاملا تازه است، در وان پاور شباهت‌هایی را با موتورولا پی 30 می‌توان یافت. اما با نگاهی دقیق‎تر درمی‌یابیم که این دو محصول تنها دارای مشخصات فنی مشابهی نیستد و هر دو در یک خانواده نیز جای می‌گیرند. در واقع مشخص شد که موتورولا وان پاور، نام دیگر موتورولا پی 30 نوت بوده که به تازگی در چین معرفی شده است.

موتورولا پی 30 نوت

مشخصات فنی موتورولا پی 30 نوت

این گوشی همانند مدل P30 از تراشه اسنپدراگون 636 قدرت می‌گیرد و 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند. حق استفاده از کارت حافظه تا سقف 128 گیگابایت نیز برای کاربران محفوظ است. صفحه نمایش LCD دستگاه، سایز 6.2 اینچی و حالتی کشیده دارد که نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌دهد. البته موتورولا سعی دارد این نسبت تصویر را 19 به 9 جلوه دهد. رزولوشن نمایشگر 2246 در 1080 پیکسل است و بریدگی ناچ هم در بالای آن خودنمایی می‌کند.

دوربین دوگانه موتورولا پی 30 نوت در پنل پشتی، متشکل از سنسورهای 16 و 5 مگاپیکسلی است. سنسور اولیه از لنزی با دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و سنسور ثانویه که بیشتر در اِعمال افکت بوکه کاربرد خواهد داشت، دارای دیافراگمی با گشودگی f/2.2 است. عملکرد این مجموعه دوربین با فلش ال ای دی dual-tone تکمیل می‌شود.

در پنل پشتی و فلزی دستگاه، یک حسگر اثر انگشت هم قرار دارد که در واقع با لوگوی موتورولا یکپارچه شده است. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی گوشی نیز لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌هایی به سایز 1.25 میکرومتر دارد که از امکانات آن باید به فوکوس ثابت و پشتیبانی از قابلیت AI Beauty برای زیباسازی تصاویر با تکیه بر هوش مصنوعی اشاره کرد.

موتورولا پی 30 نوت

تفاوت اصلی بین موتورولا پی 30 نوت و موتورولا وان پاور، عدم وجود اندروید خالص در نسخه چینی گوشی است که این موضوع به روابط پیچیده‌‌ی گوگل و دولت چین ارتباط دارد. در عوض رابط کاربری ZUI 4.0 که زمانی در گوشی های ZUK دیده می‌شد، روی سیستم عامل موتورولا پی 30 نوت سوار شده است.

بدین ترتیب این گوشی پس از لنوو زد 5 و موتورولا پی 30، سومین گوشی از محصولات زیرمجموعه‌ی کمپانی لنوو است که به این رابط کاربری تجهیز می‌شود. امکاناتی چون split screen (تقسیم صفحه نمایش به دو بخش) و dual apps (ایجاد اپلیکیشن های دوگانه) از ویژگی‌های ZUI 4.0 به شمار می‌روند.

موتورولا پی 30 نوت

ابعاد موتورولا پی 30 نوت، 156 در 76 در 8.4 میلی‌متر و وزن آن 198 گرم است. البته این سنگینی دلیل خوبی دارد و آن هم چیزی نیست جز یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی که انرژی لازم برای کارکرد گوشی را تامین خواهد کرد.

این محصول که تنها در رنگ مشکی قابل تهیه خواهد بود، با رم 4 گیگ معادل 292 دلار و با رم 6 گیگ، 335 دلار قیمت‌گذاری شده است. فروش مدل ارزان‌تر آغاز شده و همراه با آن یک جفت هدفون JBL L20R نیز به عنوان هدیه به مشتریان اهدا خواهد شد؛ اما هنوز موعد فروش مدل گرانتر اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*