بررسی اولیه گوگل پیکسل 3

بررسی اولیه گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

در بررسی اولیه گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال (Google Pixel 3 & Pixel 3 XL)، نگاهی دقیق به طراحی، امکانات و مشخصات گوشی های جدید سری پیکسل ۳ گوگل خواهیم داشت.

هفته گذشته، گوگل طی رویدادی رسمی از گوشی های هوشمند سری پیکسل 3 پرده برداشت. محصولات جدید گوگل میزبان قابلیت‌های جذابیند که برای نخستین بار شاهد استفاده از آنها در گوشی های این شرکت هستیم. به علاوه، ضمن استفاده از بریدگی بالای صفحه در مدل XL، کیفیت نمایشگر نیز تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است.

این تلفن های هوشمند تا چه اندازه بزرگتر از نسل قبلی هستند؟ شیشه مات به‌کاررفته در نسل جدید، تا چه اندازه با قاب پشتی آلومینیومی گوشی های سری پیکسل 2 تفاوت دارد؟ آیا محصولات 2018 آمریکایی‌ها ارزش خرید دارند؟ در ادامه، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

بررسی اولیه گوگل پیکسل 3

بررسی اولیه گوگل پیکسل 3

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، بهتر از موبایل های سال گذشته حس یک محصول لوکس را منتقل می‌کنند. در واقع، استفاده از شیشه در نسل جدید جلوه‌ای خاص به دستگاه بخشیده و البته سبب شده است تا وزن آن نیز کمی افزایش پیدا کند.

برای قضاوت در مورد صفحه نمایش به زمان بیشتری نیاز داریم، اما در یک نگاه اجمالی می‌توان گفت صفحه نمایش پیکسل 3 ایکس ال به شکل قابل توجهی بهتر از نسل قبلی شده است. صفحه نمایش گوشی پیکسل 3 (که حالا اندازه‌ای بزرگتر از نسل قبلی دارد) هم بسیار باکیفیت است (اگر گنجکاو هستید بدانید، سازندگان از پنتایل ماتریکس و چینش الماسی استفاده کرده‌اند).

مورد دیگری که احتمالا توجه شما را به خود جلب کرده باشد، ناچ یا بریدگی بالای صفحه است. اندازه ناچ در Pixel 3 XL بزرگ است؛ اما نه به اندازه‌ای که در تصاویر احساس می‌شود. من مشکلی با این طراحی ندارم، اما شاید شکل ناچ و نوع برش آن از صفحه، کمی ناامیدتان کند. نمی‌توانم بگویم که پرچمدار امسال گوگل، بزرگ است یا کوچک؛ ولی باید گفت پیکسل 3 با صفحه نمایش کوچکتر 5.5 اینچی (در برابر نمایشگر 6.3 اینچی)، از نظر فیزیکی بسیار کوچکتر است.

کیفیت دوربین نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد. نتیجه ثبت یک عکس پرتره سریع با دستانی که در حال لرزش بود را می‌توانید در عکس زیر ببینید:

بررسی اولیه گوگل پیکسل 3

قطعا برای اظهار نظر در مورد عملکرد دوربین به انجام تست‌های دقیق‌تر و بیشتر نیاز است؛ ولی برای بررسی اولیه گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می‌توان گفت سازندگان باز هم از دوربینی بسیار قدرتمند در اسمارت فون های جدید خود استفاده کرده‌اند.

طی رویداد معرفی، گوگل بیشتر زمان خود را صرف تشریح قابلیت‌های هوش مصنوعی در نظر گرفته شده برای دوربین این تلفن های هوشمند کرد. “Top Shot” یکی از قابلیت‌های جذابی است که قصد داریم کمی در مورد آن صحبت کنیم. اگر تصویر بدی توسط کاربر ثبت شود، یک دکمه برای انتخاب عکس بهتر نمایش داده خواهد شد. هرچند، شما همیشه می‌توانید دکمه “Select shots” را که در منو مخفی شده است، پیدا کنید. زوم دیجیتال جدید گوگل، یکی دیگر از ویژگی‌های تازه‌ای است که از نظر ما تفاوت چندانی با سیستم‌های مشابه ندارد؛ هرچند، در این مرحله باز هم نمی‌توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد.

“call screening” از جمله قابلیت‌هایی است که عملکرد آن، به همان اندازه که تبلیغ شد، خوب بود. زمانی که کسی با شما تماس می‌گیرد، می‌توانید دکمه “screen” را در پاسخ لمس کنید تا یک صدای مبتنی بر هوش مصنوعی (و البته طبیعی)، مشغول مکالمه با مخاطب شما شود. صحبت‌های مخاطب‌تان به صورت درلحظه روی صفحه، نمایش داده می‌شود. اینجا همچنین گزینه‌های متنی کوتاهی وجود دارد که با انتخاب هرکدام از آنها، متن مورد نظر توسط دستیار دیجیتالی برای مخاطب بیان می‌شود.

بررسی اولیه گوگل پیکسل 3

سازندگان با کاهش حاشیه‌های صفحه در هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، از نمایشگری بزرگتر در بدنه‌ای تقریبا یکسان با نسل قبلی استفاده کرده‌اند. در حقیقت، گوگل پیکسل 3 ایکس ال با برچسب قیمت 899 دلاری برای نسخه 64 گیگابایتی و 999 دلاری برای نسخه 128 گیگابایتی، با صفحه نمایش 6.3 اینچی +QHD به دست کاربران می‌رسد؛ در حالی که پیکسل 3 با قیمت 799 و 899 دلاری برای نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی، به صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح +FHD مجهز شده است. اگر بریدگی بالای صفحه، شما را آزار می‌دهد، پیکسل 3 با پردازنده، رم، دوربین، حافظه داخلی و امکانات یکسان، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

در ادامه می‌توانید ضمن تماشای تصاویر بیشتر، ویدیوی بررسی اولیه گوگل پیکسل 3 و نسخه XL را نیز تماشا کنید.

بررسی ویدیویی گوشی های 2018 گوگل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. بهترا ز نسل قبلش شده

  2. رنگ سفیده ش خوشگله

  3. اصلا متوجه شده اید دوربین گوگل پیکسل بایک لنز اینقدر امکانات دارد اگر پیکسل چند دوربین داشت چقدر خفن میشد آفرین گوگل این دوربین شهکار است با گوشی های چند دوربینه هم رقابت میتونه!

  4. یه زمانی منتظر بودیم یه پرچمدار جدید بیاد ببینیم ارزش خرید داره یا نه. الان باید ببینیم پولمونر چقدر می ارزه که چی بخریم.

  5. این گوگل چرا اینقدر گوشی داره