بررسی وان پلاس 6 تی

بررسی وان پلاس 6 تی – OnePlus 6T

وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T) با ظاهری زیبا، سخت افراری قدرتمند و دوربینی توانمند به همراه قیمت بسیار مناسب رونمایی شد. در این مطلب تصمیم داریم با بررسی وان پلاس 6 تی بیشتر به نقاط قوت و ضعف آن پی ببریم.

وان پلاس 6 تی همانند دیگر محصولات این شرکت یک قاتل پرچمدار به تمام عیار است. این گوشی با وجود داشتن نمایشگر 6.4 اینچی بسیار باکیفیت با اندازه 6.4 اینچ، باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی، ظاهری بسیار زیبا، استفاده از 6 گیگابایت رم و قدرت گرفتن از اسنپدراگون 845 همانند دیگر پرچمداران 2018 در کنار بهره بردن از یک رابط کاربری سریع، فقط 550 دلار قیمت دارد! دلیل افزایش قیمت نسخه پایه نسبت به مدل قبلی، دو برابر شدن ظرفیت داخلی آن است.

بررسی وان پلاس 6 تی

این قیمت مربوط به نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی است. طبق بررسی وان پلاس 6 تی دو نسخه دیگر وجود داشته که هر دو از 8 گیگابایت رم بهره می‌برند و تفاوتشان، استفاده از 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت ظرفیت داخلی است. به منظور خرید این نسخه‌ها باید 580 یا 630 دلار پرداخت کنید. در دوره‌ای که پرچمداران، به مرز هزار دلار رسیده و برخی مدل‌ها حتی آن را رد کرده‌اند، این قیمت‌ها فوق‌العاده به شمار می‌روند. در ادامه با بررسی وان پلاس 6 تی بهتر با ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد.

بررسی وان پلاس 6 تی

استفاده از یک ناچ بسیار ظریف و کوچک، مهم‌ترین تغییر ظاهری است که در بررسی وان پلاس 6 تی به آن برخورد کردیم. این بریدگی نسبت به نمونه عریض آن در وان پلاس 6 سبب کاهش زیبایی گوشی نشده و از طرفی به خاطر کمک به کاهش حاشیه‌های بالای نمایشگر، افزایش جذابیت گوشی را منجر شده است. بررسی وان پلاس 6 تی نشان داد در پایین نمایشگر نیز حاشیه‌های کمتری نسبت به مدل قبلی وجود دارد.

بررسی وان پلاس 6 تی

استفاده از نمایشگر بزرگتر (6.4 اینچ نسبت به 6.28 اینج) و همچنین وجود باتری دارای ظرفیت بیشتر (3700 در مقابل 3300 میلی‌آمپر ساعت) سبب افزایش ضخامت و طول گوشی شده است. البته طبق بررسی وان پلاس 6 تی این تغییرات به حدی نیستند که هر کاربری به آن‌ها پی ببرد. صفحه نمایش و باتری بزرگتر، فقط 3 گرم به وزن مدل جدید افزوده و آن را 180 گرمی کرده‌اند.

بررسی وان پلاس 6 تی

حین بررسی وان پلاس 6 تی درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری در آن دیده نشد! برخلاف تصور، این درگاه به خاطر کمک به پیاده‌سازی استاندارد مقاومتی IP67 یا IP68 حذف نشده و در دومین گوشی سال 2018 وان پلاس نیز خبری از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیست. البته در بررسی وان پلاس 6 تی یک آداپتور یو اس بی C به جک صوتی درون جعبه آن یافتیم که تا حدی مرهمی بر زخم کاربران خواهد بود.

بررسی وان پلاس 6 تی

وان پلاس 6 تی در حال حاضر فقط در دو رنگ مشکی نیمه شب و مشکی براق عرضه خواهد شد، اما تجربه نشان داده شرکت، به مرور زمان گزینه‌های رنگ دیگری را نیز معرفی خواهد کرد.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

بررسی وان پلاس 6 تی نشان داد دومین تغییر ظاهری مهم گوشی حذف اسکنر اثر انگشت از پنل پشتی است. در عوض، این عنصر زیر صفحه نمایش به کار رفته است. به عقیده سازنده، امکان قرار دادن انگشت بر روی صفحه نمایش به منظور باز کردن قفل، به خاطر از بین بردن نیاز به برداشتن گوشی از روی سطح (و لمس پنل پشتی)، سرعت کار با آن را افزایش می‌دهد. اگرچه این ادعای صحیحی است، اما بررسی وان پلاس 6 تی نشان داد سرعت اسکنر اثر انگشت آن با وجود داشتن عملکرد خوب نسبت به برخی مدل‌های مشابه، به اندازه اسکنر عادی وان پلاس 6 نیست.

بررسی وان پلاس 6 تی

برای باز کردن قفل گوشی باید انگشت خود را در دقیقا در مرکز نمایشگر و یا ناحیه اطراف آن بگذارید. این ناحیه چندان بزرگ نیست و همیشه باید سعی کنید انگشتتان را بر روی قسمت‌های مشخصی از صفحه نمایش قرار بدهید. با این حال به ادعای سازنده، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6 تی در 0.34 ثانیه کار خود را به پایان می‌رساند. به این ترتیب این اسکنر را باید در مقایسه با نمونه‌های مشابه سریع‌ترین دانست. این در حالی است که سرعت اسکنر اثر انگشت عادی وان پلاس 6 برابر 0.20 ثانیه بود.

بررسی وان پلاس 6 تی

اگر به استفاده از این قابلیت علاقه‌مند نیستید، می‌توانید قابلیت تشخیص چهره را جایگزین آن کنید. اگرچه این سیستم به اندازه نمونه‌های پیشرفته‌ای همچون فیس آیدی اپل دقیق نیست، اما بررسی وان پلاس 6 تی نشان داد دقت و سرعت کاملا قابل قبولی دارد.

نرم افزار

سیستم عامل این گوشی اندروید 9 پای بوده و بر روی آن جدیدترین نسخه رابط کاربری OxygenOS سوار شده است. به همین دلیل در بررسی وان پلاس 6 تی، مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل جدید اندروید همچون سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی و Adaptive Battery را مشاهده کردیم. وان پلاس در رابط کاربری اختصاصیش، چند ژست حرکتی جدید نیز به موارد پیش‌فرض اندروید 9 پای اضافه کرده است. به عنوان نمونه با کشیدن “||” بر روی نمایشگر حین قفل بودن آن، می‌توان پخش موسیقی را متوقف کرده و یا آن را از سر گرفت.

بررسی وان پلاس 6 تی

این‌ها معدود قابلیت‌های اضافه شده به امکانات پیش‌فرض اندروید 9 پای هستند. یکی از دلایل علاقه طرفداران پروپاقرص اندروید به محصولات وان پلاس، نزدیک بودن رابط کاربری آن‌ها به اندروید خام است، چرا که وان پلاس کمتر بر روی اندروید ناب توسعه یافته به دست گوگل سفارشی‌سازی انجام داده و تعداد نرم افزارهای بی‌فایده نصب شده بر روی گوشی ها به صورت پیش‌فرض، بسیار کم است.

بررسی وان پلاس 6 تی

در بررسی وان پلاس 6 تی یکی از قابلیت‌های نرم افزاری جدید آن با نام Smart Boost چشم‌نوازی کرد. این ویژگی از طریق نگه داشتن بخشی از دیتای اپلیکیشن‌ها درون رم گوشی، سرعت اجرا شدن آ‌ن‌ها را افزایش می‌دهد. در وان پلاس 6 تی همانند مدل قبلی یک حالت گیمینگ وجود دارد، با این تفاوت که کاربر اکنون، مدیریت بیشتری بر روی تخصیص منابع بین نرم افزارهای مختلف دارد.

دوربین

ماژول دوربین دوگانه وان پلاس 6 عینا در مدل جدید نیز تکرار شده است. این ماژول از یک سنسور رنگی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و یک سنسور تله فوتو 20 مگاپیکسلی با همین میزان گشودگی دریچه دیافراگم تشکیل شده و قادر است تا 2.5 برابر بزرگنمایی اپتیکال داشته باشد. سنسور اصلی از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) بهره می‌برد.

بررسی وان پلاس 6 تی

در بررسی وان پلاس 6 تی به کیفیت بهتر تصاویر اچ دی آر ثبت شده توسط دوربین آن پی بردیم که از بهبودهای نرم افزاری ریشه می‌گیرد. همچنین یک حالت مخصوص عکاسی در شب با نام Nightscape وجود دارد که از طریق آن، ثبت تصاویر باکیفیت و فاقد نویز در زمان تاریک بودن محیط، امکان‌پذیر می‌شود.

بررسی وان پلاس 6 تی

باتری

باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس 6 تی را می‌توان به لطف توان 20 واتی شارژر دیواری آن طی مدت زمانی کوتاهی شارژ کرد. اگرچه سرعت دقیق شارژ شدن گوشی به لطف استفاده از فناوری Dash Charge بعد از انجام بررسی‌های دقیق مشخص خواهد شد، اما به ادعای سازنده، نیم ساعت اتصال گوشی به برق، امکان استفاده از آن برای یک روز کامل را فراهم می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام لطفا سایت معتبر واسه خرید گوشی وان پلاس معرفی میکنید

  2. خریدن همچین گوشی استباه محضه

  3. ای بابا دیگ پدر مارو دراوردن با این گوشی چقد بررسی اخه

  4. در بررسی که بنده داشتم روی بررسی شما فهمیدم که کلمه بررسی رو حدودا شونصد بار تکرار کردید… در بررسی که انجام شده…