جیلی GC6 اکسلنت

جیلی GC6 اکسلنت ؛ نقاط ضعف و قوت، امکانات، مشخصات و قیمت

جیلی GC6 اکسلنت در بهار امسال توسط شرکت بم خودرو به بازار ایران عرضه شد. اما آیا این خودرو ارزش خریدن را دارد؟ در ادامه، نقاط ضعف و قوت، امکانات، مشخصات و قیمت جیلی جی سی 6 فیس لیفت را بررسی می‌کنیم.

در شرایط فعلی که بازار خودرو تحت تاثیر تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز قرار دارد، خرید یک خودروی دنده اتوماتیک با قیمتی مناسب، کار بسیاری سختی به شمار می‌رود؛ چرا که قیمت خودروهای چینی موجود در بازار با رشد چشمگیری روبرو بوده و انتخاب مشتریان را بسیار سخت کرده است. البته از میان خودروهای چینی در بازار ایران می‌توان خودرویی با قیمت، امکانات و ظاهری مناسب پیدا کرد. برای مثال خودروی جیلی GC6 اکسلنت که یک سدان اتوماتیک بوده و توسط شرکت بم خودرو به بازار عرضه می‌شود، می‌تواند تا حدودی نیاز مشتریان را تامین کند. در ادامه با نقد و بررسی این خودرو همراه باشید.

جیلی GC6 اکسلنت

تاریخچه حضور جیلی GC6 اکسلنت در ایران

بم خودرو، زیر مجموعه شرکت کرمان موتور است و فعالیت خود را با هدف عرضه خودرو فولکس واگن گل به بازار ایران شروع کرد. بم خودرو چند سالی به تولید این خودرو ادامه داد، اما پس از توقف تولید فولکس واگن گل توسط شعبه برزیلی VW، به سمت مونتاژ خودروی چینی هافی لوبو گام برداشت که در این مرحله نیز با موفقیت چندانی همراه نبود. پس از چند سال، شرکت بم خودرو از عقد قراردادی جهت همکاری با شرکت جیلی خبر داد که مقدمه‌ای برای حضور مجدد آن در بازار خودرو محسوب می‌شود.

بم خودرو برای شروع مجدد، تولید خودرو جیلی جی سی 6 را در اولویت قرار داد. این خودرو در بازارهای استرالیا، نیوزلند، روسیه، خاورمیانه و اروپای شرقی با فروش خوبی همراه بوده است. هر چند محصول جیلی GC6 شرکت بم خودرو در ابتدا با فروش خوبی در ایران همراه نبود، اما پس از مذاکراتی که کرمان موتور با شرکت جیلی انجام داد، مقرر شد نسخه جدیدی از این خودرو با عنوان فیس لیفت جیلی GC6 اکسلنت توسط بم خودرو تولید و به بازار عرضه شود.

جیلی GC6 اکسلنت

مشخصات ظاهری جیلی GC6 اکسلنت

بخش ظاهری خودرو:

مدل‌های اولیه این خودرو که با پسوند الیت در بازار ایران شناخته می‌شود، هیچگاه خودروی جذاب نبود و طراحی نامناسب آن، کیفیت این خودرو را پنهان کرده است، اما این خودرو در نسخه اکسلنت از متدهای طراحی جدیدی بهره می‌برد و فیس لیفت موفقی نسبت به نسخه پیشین به شمار می‌آید. قسمت جلوی خودرو جیلی GC6 با تحول بسیاری خوبی همراه بوده و با فرمی کشیده در کنار جلو پنجره‌ای بزرگ و چراغ‌های روزتاب به شکل L، به خودرویی اسپورت تبدیل شده است. به نظر می‌رسد طراحان از نسخه امگرند 7 در طراحی این خودرو الگو گرفته‌اند. از طرفی تغییر لوگو امگرند با نماد قبلی شرکت جیلی، موجب استقبال بیشتری شده و تاثیرگذاری خوبی به همراه داشته است.

در بخش‌های کناری، این خودرو با تغییر زیادی مواجه نبوده و تنها آینه‌های جانبی بازطراحی شده است. البته بخش‌های کناری مانند فرم‌ طراحی درها و عدم تطابق جلوی خودرو با کناره‌ها، انتقاد برخی از کارشناسان را به همراه داشت. نمای عقب خودرو به اندازه نمای جلویی متحول نشده و تنها طرح و گرافیک چراغ‌های عقب بهبود یافته که به همین دلیل این خودرو برای سلیقه جوانان ایده‌‌آل نیست. در مجموعه تمامی تغییراتی که خودرو جیلی GC6 با آن همراه بوده، معنای واقعی یک نسخه فیس لیفت را نشان می‌دهد که باید خودروسازان داخلی از آن به خوبی الگو بگیرند.

جیلی GC6 اکسلنت

بخش داخلی خودرو:

طراحان برای داخل خودرو جیلی GC6 نیز تغییراتی را لحاظ کرده‌اند. طرح کلی داشبورد همان است، اما با برجسته کردن جزئیات به زیبایی کابین افزوده‌اند. دریچه‌های تهویه مرکزی، نمایشگر و پنل مقابل آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شباهت زیادی با خودروهای شورولت به خصوص نسخه شورولت کروز دارد. طراحان تریم کرم-خاکستری که در نسخه الیت وجود داشت را حذف کرده و به جای آن از تریم مشکی-مارون استفاده کرده‌اند و نوارهای کرومی هم در تمامی بخش‌های کابین قرار گرفته است. از طرفی این خودرو از لحاظ طراحی اجزای پشت آمپر از فرمی ساده و فاقد جذابیت بهره می‌برد. فرمان D شکل نیز به نوعی نقطه قوت این خودرو محسوب می‌شود. البه بنا بر دلایلی نامشخص، خودروسازان داخلی، دکمه‌های روی فرمان را حذف کرده‌اند.

کابین خودرو جیلی GC6 از سایز بسیار خوبی بهره می‌برد و به اندازه یک خودروی شهری است، اما زمانی که روی صندلی راننده می‌نشینید، متوجه می‌شوید که فضای بسیاری توسط داشبورد و رودری‌ها اشغال شده. از طرفی ارتفاع خودرو کم است و فاصله کمی بین سر شما و سقف وجود دارد. پلاستیک‌هایی که برای بخش‌هایی مارون‌رنگ خودرو استفاده شده نیز از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و بسیار خشک به نظر می‌رسد، اما چرم‌هایی که برای صندلی خودرو تعبیه شده حس خوبی را برای سرنشینان به همراه دارد و انگار در یک خودرو لوکس نشسته‌اند. جانمایی فضاهای متفاوت برای نگهداری اشیا، جزو دیگر نقاط مثبت کابین محسوب می‌شود. در مجموع بخش کابین خودرو جیلی GC6، رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

جیلی GC6 اکسلنت

مشخصات فنی جیلی GC6 اکسلنت

خودرو جیلی GC6 اکسلنت به یک موتور 1.498 سی سی مجهز بوده که قادر به تولید قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن متر است. به طور استاندارد این خودرو از یک گیربکس 5 دنده دستی بهره می‌برد، اما شرکت کرمان موتور این خودرو را با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک که در نزد مشتریان محبوبیت بیشتاری دارد به بازار عرضه می‌کند. با توجه به مشخصات فنی، جیلی GC6 به عنوان یک خودرو پرشتاب محسوب نمی‌شود، اما در جاده‌های شهری و مسافرت‌های خانوادگی مناسب است.

بر اساس آمار رسمی شرکت جیلی، این خودرو سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 13.5 ثانیه طی می‌کند که برای کورس گذاشتن با خودروهای دیگر مناسب نبوده و نهایت سرعت آن نیز حدود 170 کیلومتر بر ساعت است. از طرفی مصرف سوخت این خودرو 5.6 لیتر بوده که از این حیث یک گزینه اقتصادی شناخته می‌شود و با توجه به طرح دو نرخی کردن بزنین و بازگشت مجدد کارت سوخت، می‌تواند برای مالک آن بسیار کارآمد باشد. خودرو جیلی GC6 اکسلنت به امکاناتی نظیر نمایشگر 7 اینچی کنسول وسط، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی 4 حالته راننده، چراغ روشنایی روز، چراغ‌های مه‌شکن، دو کیسه ایمنی هوا، ترمز‌های دیسکی در چهار چرخ، سنسور و دوربین دنده عقب، سانروف و سیستم ارتباطی موبایل با سیستم چند رسانه‌ای خودرو مجهز است.

جیلی GC6 اکسلنت

جیلی GC6 اکسلنت بخریم یا نخریم؟

در شرایط فعلی انتخاب یک خودرو اقتصادی و خانوادگی که به یک جعبه دنده اتوماتیک مجهز باشد، کمی مشکل است. برای مثال خودرو آریزو 5 در نسخه‌های معمولی و موتور توربو، همانند خودرو ام جی 360 با قیمتی بالغ بر 150 میلیون تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که البته نسبت به جیلی GC6 فول آپشن‌تر هستند. خودرو بسترن B30 نیز که به عنوان بهترین خودرو در این کلاس شناخته می‌شود که با قیمت حدود 120 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. خودرو بی وای دی F3 که تنها با مدل جعبه دنده دستی در بازار موجود است به عنوان یک خودرو هم رده، با قیمت حدودی 110 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین دنا پلاس با قیمت حدودی 100 تا 110 میلیون و تندر پلاس اتوماتیک حدود 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

با وجود مدعی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، خودرو جیلی GC6 اکسلنت برای تبدیل شدن به یک خودرو پرفروش راه دشواری را باید طی کند؛ چرا که این خودرو با نقاط ضعفی همراه بوده و برای کاهش قیمت تمام شده، شرکت جیلی بسیاری از امکانات آن را حذف کرده است. هر چند این خودرو در بازار جهانی همچنان با فروش خوبی همراه است. جیلی جی سی 6 فیس لیفت از نظر کیفیت و دوام در مقایسه با سایر خودروهای چینی از سطح خوبی برخوردار بوده و نسخه فیس لیفت آن از نظر ظاهری متحول شده است. خودرو جیلی GC6 اکسلنت در شرایط کنونی با قیمت 90 تا 110 میلیون تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که نسبت به رقبای خود، خودروی ارزان‌تری به شمار می‌رود. تصمیم نهایی برای خرید این خودرو به خودتان بستگی دارد، اما با توجه به مجموع نکاتی که اشاره کردیم، پیشنهاد می‌کنیم این خودرو را جزو 3 اولویت خود در هنگام خرید ماشین لحاظ کنید.

تصاویر خودرو جیلی GC6 اکسلنت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. سلام من چندروزه میخوام بخرم امامیترسم نمیدونم چیکارکنم.کسایی ک دارن واقعا جداازتعصب ماشین خوبیه؟!من بابدبختی پول جورکردم خواهشاعین حقیقت روبگید
    ممنون

  2. سلام،یکسان ونیم است این خودرودستمه پارس تی یوفایوداشتم اصلاقابل قیاس نیست باخودروهای داخلی کشورمان سازندهامون بجای پیشرفت سعی میکنند آ پشن کم کنند ولی شرکت جیلی روسرمشق خودشون قراربدن بدنمیشه برای صحت حرفهام ازتون میخوام محصولات دیگه این شرکت روتوسایت دنبال کنید

  3. من خودم جیلی اکسلنت خریدم و استفاده هم میکنم واقعا ماشین عالی بی صدا کم مصرف به معنای واقعی* ۳سال هم گارانتی موتور گیربکس داره گیربکس ژاپنی داره موتورشم تحت لیسانس ولوو هستش خودرو هم مهن موتور گیربکسشه *ظاهری خشکل و داخل کابین هم عالیه طراحیش .هر کس بخاد بخره به هیچ عنوان شک نکنه بخره عالیه عااااالی

  4. یکساله دارم ، عالیه . هم نرم ، هم گیربکس عالی .خیلی راضیم

  5. من دارم و واقعا ازش راضیم
    اصلا با ماشینای داخلی قابل قیاس نیست

  6. سلام.‌من چند روزه ماشینو تحویل گرفتم. شتابش در حد جک s3 که قبلا داشتم است. بی صدا و نرمه من خیلی راضیم.

  7. من دارم،خیلی خیلی ازش راضیم.فوق العادست.دست سازندگانش درد نکنه.

  8. بین اینو برلیانس کدوم بهنر

  9. به نظرم تو این رنج قیمت ماشین مناسبی و امکانات خوبی داره

  10. عالی_نرم _پر شتاب_کم مصرف_ تو بازار ایران و کیفیت ماشینهای هم قیمت یه سر و گردن بالاتر_کلا برند جیلی جزو با کیفیت ترین برندهای چینی است

  11. ماشین با کیفیتی هستش

    با سپاس

  12. والا با این قیمت های بالا ما پرایدم از اولویتامون خارج کردیم چه برسه به این