تحویل خودروهای رنو

تحویل خودروهای رنو سایپا ممکن نیست؛ تکلیف خریداران ساندرو چه می‌شود؟

شرکت سایپا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد امکان تحویل خودروهای رنو یعنی رنو ساندرو، ساندرو استپ وی، تندر 90 و پارس تندر به علت مشکل تامین قطعه وجود ندارد و مشتریان می‌توانند آن‌ها را با خودروهای دیگر شرکت سایپا جایگزین کنند.

پس از خروج شرکت خودروسازی رنو به بهانه پیروی از تحریم‌های آمریکا، خودروسازان داخلی به خاطر مشکل تامین قطعه و تولید، دیگر قادر به انجام تعهدات خود نخواهند بود. از این رو گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای عنوان کرد مشتریانی که برای خرید خودروهای رنو سایپا ثبت نام کرده‌اند، به علت مشکل تامین قطعه و تولید، قادر به دریافت خودروهایی نظیر رنو ساندرو، ساندرو استپ وی، پارس تندر و تندر 90 نخواهند بود و می‌توانند یکی از گزینه‌های معرفی شده را انتخاب کنند.

تحویل خودروهای رنو

توضیح مدیرعامل سایپا درباره تحویل خودروهای رنو

محمدرضا سروش، مدیرعامل سایپا در خصوص تحویل ندادن محصولات رنو مانند خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی عنوان کرد در حال حاضر تعهدات شرکت سایپا بیشتر از موجودی قطعات سی کی دی بوده و شرکت سایپا با مشکل تامین این قطعات روبرو است. در خصوص این مشکل شرکت پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) با همکاری وزارت صنعت به دنبال تمهیدات مناسبی جهت حل این مشکل است.

مدیرعامل سایپا در ادامه عنوان کرد تعهدات شرکت سایپا در خصوص تحویل خودروهای رنو ساندرو و ساندرو استپ وی مربوط به قبل از اردیبهشت 97 بوده و در این زمان شرکت رنو همچنان در ایران فعالیت داشته و در دوره‌های تحریمی گذشته نیز به تعهدات خود پایبند بوده است. به همین جهت احتمال وقوع چنین مشکلاتی پیش‌بینی نشده است. در شرایط فعلی تصمیم داریم با استفاده از طرح‌های جایگزینی، برخی از مشکلات مشتریان را حل کنیم.

تحویل خودروهای رنو

اطلاعیه سایپا برای تعیین تکلیف خریداران

شرکت سایپا در شرایط فعلی و برای پایبند بودن به تعهدات خود از طرح تعویض خودرو استفاده کرده است. از این رو خریداران شرکت پارس خودرو به جای خودروهای رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی، تندر90 و پارس تندر می‌توانند یکی از خودروهای شرکت سایپا که در اطلاعیه معرفی شده است را انتخاب کنند. البته مشتریانی که تمایلی به تعویض خودرو نداشته و قصد دارند فقط خودروهای رنو خود را تحویل بگیرند می‌توانند تا اطلاعیه‌های بعدی منتظر بمانند. در ادامه، بند‌های این اطلاعیه را بررسی خواهیم کرد.

تحویل خودروهای رنو

1.‌ تکلیف مشتریان منتظر برای تحویل خودروهای رنو

آن دسته از مشتریانی که تنها به دریافت خودروهای رنو ثبت نامی خود تمایل دارند، تا زمان تحویل خودرو می‌توانند از سود 27 درصدی که شامل 15 درصد سود مشارکت و 12 درصد سود تاخیر می‌شود، برخوردار شوند، اما بهای محصولات به قیمت زمان تحویل خودرو به مشتری و بر اساس قرارداد محاسبه خواهد شد.

2. طرح تعویض خودرو

شرکت سایپا در شرایط فعلی و برای پایبند بودن به تعهدات خود از طرح تعویض خودرو استفاده کرده است و مشتریانی که خودروهای ساندرو و ساندرو استپ وی ثبت نام کرده‌اند می‌توانند به جای این دو خودرو از گزینه‌های انتخابی یعنی یک دستگاه X100 (پراید 131 یا پراید وانت 151) و یک دستگاه X200 (تیبا، تیبا2 یا ساینا) را انتخاب کنند. البته این دو خودرو یکی در بهمن‌ماه 1397 و بر اساس قیمت روز و دیگری نیز در آذرماه 1398 و با قیمت روز به خریداران تحویل داده می‌شود. البته تا زمان تحویل هر یک از این خودروها حدود 27 درصد سود به مشتریان اختصاص می‌یابد.

مشتریانی که برای خودروهای رنو تندر 90 و پارس تندر ثبت نام کرده‌اند می‌توانند به جای این دو خود از خودروهای خانواده X100 (پراید 131 یا پراید وانت 151) و X200 (تیبا، تیبا2 یا ساینا) یک خودرو انتخاب کنند. تحویل خودروی جایگزین در بهمن‌ماه 1397 بر اساس قیمت روز انجام می‌شود.

3. انصراف با سود بیشتر

شرکت سایپا و پارس خودرو در حالت عادی وظیفه دارند تا زمان تحویل محصولات رنو به مشتریان خود سود 27 درصدی را به خاطر تاخیر‌های پیش آمده، اختصاص دهند. اما شرکت سایپا در این اطلاعیه عنوان می‌کند اگر کسانی که برای محصولات رنو ثبت نام کرده‌اند، تا تاریخ 30 آبان 1397 از خرید خود انصراف دهند، سود مشارکت 36 درصدی به ودیعه آن‌ها اختصاص می‌یابد. اگر انصراف شما بعد از 1 آذر 1397 باشد، سود 30 درصدی لحاظ خواهد شد.

توجه داشته باشید که بر اساس اعلام مدیران شرکت سایپا و پارس خودرو، یکی از اهداف اصلی این شرکت‌ها پایبند بودن به تعهدات و تحویل خودروهای رنو مشتریان است و این اطلاعیه شامل حال افرادی می‌شود که دیگر به دریافت خودروهای رنو تمایلی ندارند.

تصویر اطلاعیه شرکت سایپا برای تحویل خودروهای رنو

تحویل خودروهای رنو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

42 دیدگاه

  1. به شخصه بارها دیدم که ماشین های مخصوص حمل خودروهای صفر ساندرو و ساندرو استپ وی در اتوبان ها جابجا میکنن،پس حتما اون ها از مریخ میاد،بی شرف ها

  2. چند نکته را شرکت سایپا باید باید در نظر بگیرد
    1در زمان ثبت نام دلار3600،بوده است
    2این که 50درصد پول خودرو در زمان ثبت نام پرداخت شده
    3شما چندین راه برای خرید با واسطه قطعه دارید به تعهدات خود پایبند باشید
    4اگر خودرو تحویلی اماده بود و مشتری پول واریز نمیکرد حرکت شرکت چه بود؟؟
    5شما قیمت را در زمان تحویل خودرو طبق قرارداد یعنی مثلا تحویل شهریور را باید در ماه شهریور 97محاسبه کنید نه هر موثع که توانستید تحویل دهید
    واقعا جای تاسف هست که شما فگر می کنید قدرت تفکر را خدا به مردم نداده است
    چرا در همان زمان ثبت نام قطعه یا خودرو را تهیه نکردید و بازهم ثبت نام و باز هم و باز قرازداد شما که متعلق به همین چند ماه اخر نبوده است
    و اما اینکه شما تصمیم ندارید به ایروی شرکت بعد از نابود کردن رابطه درست و.معامله درست با مردم فکر کنید و بعد از مدتی محصولات رنورا با قیمت سیاه به بازار می فرستید؟
    وای با شما کم فروشان
    ایا مفسد فی الارض بودن غیر از این روش معامله شما با مردم هست
    حداقل انهایی که چندمین خریدشان هست حذف کنید به خرید اولی. ها بدهید

  3. سلام دوستان بنظرم باید از طریق شکایت قانونی یه نتیجه رسید من کسی رو می‌شناسم به نتیجه رسیده …. ابتدا یک اظهارنامه برا سایپا و پارس خودرو بفرستید بعد شکایتی به استناد ماده ای که حقوق مصرف‌کننده هست تنظیم و پیگیری کنید مجبور میشن ماشینو تحویل بدهند اونم قیمت روز تحویل….. از فردا باید دادگاه

  4. انصافم خوب چیزیه لااقل cکراس برلیانس یا چانگان جایگزین کنین تقریا همه هم راضین

  5. بله یکم انصاف داشته باشید حد اقل بجای پراید لگن ،c3کراس برلیانس و چانگان تحویل بدید

    بعله یکم انصاف داشته باشین حداقل بجای پراید بی کیفیت cکراس برلیانس و چانگان تحویل بدید باور کنید خیلیا راضین

  6. هموطنان عزیز.حرف اخر این هست که،اینا کلی پول از ملت گرفتن و خرج دزدیهاشون کردن مثل قبل. الان پول ندارن قطعه بخرن.هدف فقط دزدی بوده.چهل سال دارن دزدی می کنن، وگرنه برجام بهانه هست،میدونید این همه پول جمع میشه چقدر میشه؟؟؟؟؟پول ما رو خوردن و فقط تنها راه دستان این دزدها رو قطع کنیم. اون خودروهای جایگزین بخوره تو سرتون.الهی درد ب جون بچه هاتون بیوفته.

  7. وای به حالتون وای وای .فویل للمطففین وای بر کم فروشان لعنت خدا برشما .آه این خانواده ها پشت سرتان باشه .سودتون بشه درد وبلا .شما انسانید یا حیوان پول مارو پارسال گرفتین حالا اگه با 200 در صد هم به ما سود بدید باز ما ضرر کردیم خدایا برس به داد ما هبشکی پاسخگو نیست .کجا هستن مسوولان درس حسابی چی بر سر اینا اومده؟!!!!!

  8. این چند ین بار استدکه بهرسایپار پیغام میدم ولی ثبت نمی کنند بز هم تکرار می کنم اگه خودروی ثب نامی منو ندادن یا بخوان به جاش خوردی حلبی بدن به شرافتم قسم قید همه چی را می زنم من دیگه چیزی واسه از دست دادن چیزی ندارم و خودمم مبتلا به سرطان هستم اگه اون لحظه برسه می ام اونجا اول طرفو شقه شقش میکنم بعد خودممو من دیگه پام لب گوره ولی یه کمی بهخودتون بیاین با عداطف مردم بازی نکنین اگه میخواین کسی پیش خانوادش شرمنده نباشه یه خودرو هم رنجه ساندرو بهش تحویل بدین تمام .

  9. سلام به هم وطنانی که ساندرو و ساندرو استپ وی ثبت نام کردن به عقیده من تبق قرداد شرکت م معضف است خودرو های مارا از هر کجا که تامین میکنه تحویل نماید آقاجان الان ترکیه پر از قطاعات ساندرو و استپ وی هستش شرکت میتونه از ترکیه وارد کته پس چطور قبل از برجام سالانه پنجاه الی صد هزار تندر از کشور فرانسه تحریمو دور می زدند و وارد می کردن ماها به نیر از خودروی مورد نظرمون هیچ خودرویی را نمی خواهیم اگ راست میگین چرا به جای ساندرو آریو و سرا و نمی دین این حرکت توهین به مشتری و توهین به خانوادهای مشتریان است من خودم در آذر نودوشش به ساندرو استپ ثبت نام کردم هنوز هیچ خبری نشده به خدا وندی خدا اکه به جای خودروی ثبت نامی بخوان لکن تحویل بدن به شرافتم قسم از هر چی میگذرم می آم تهران قید و زن بچه را می زنم طرفو اب کشش می کنم به زار سر من بره بالای دار ؟

  10. چرا شرکت فقط میگه پول ماشینو به روز محاسبه میکنیم. یه بار نمیگه پول مردمم به روز محاسبه میکنیم. اخه چرا انقد ….

  11. ما اگه میخواستیم پراید بگیریم همون پارسال میگرفتیم نه اینکه امسال واسه ما زحمت بکشید جایگزین بدید واااقعا جای بسی خجالت و تاسف داره….

  12. محمد فرشاد خالویی

    خاک تو سر اون ناظرهایی که فقط پول مفت میگیرن غلط کردین نداشتین پول مردومو گرفتین

  13. باسلام خدمت همه دوستان خیلی برام جالب است من ویکی از دوستانم در 96/09/19باهم ساندرو استپ وی ثبت نام نمودیم طبق قرداد شرکت بایدد رخرداد97ماشین راتحویل می دادند که این کار میسر نشد تااینکه شرکت دعوت نامه قسط دوم رابرای من در 97/06/1صادرشد ومن تکمیل وجه نمودم ولی برای دوستم در 97/07/12 دعوتنامه برای قسط دوم صادر شدیعنی 42روز دیرتر ازمن جالب اینکه دوستم در مهر ماه ماشین تحویل گرفته ولی برای من هیچ خبری نیست تنها تفاوت من ودوستم این بود که اوبه صورت ااینترنتی از اصفهان ثبت نام نمود ومن د ریکی از نمایندگیهای شهرستانهای خراسان جنوبی دنیای طبعت قوی پرور ومظلوم کش است هرچی هم به نمایندگی مراجعه می کنم هیچ کس حوابگو نیست

  14. اگه تولید نیست ، پس این همه خودرو صفر تو نمایشگاهها از کجا میاد..!؟ بسه دیگه کم سر مردمو شیره بمالید..! قیمتا رفته بالا ، نمیخاین بدین دست مردم ، از زیر توسط واسطه ها با قیمت آزاد میفروشین ، از این طرف تلاش میکنید مزدم اتصراف بدن ، یا پراید ببرن ،. دیگه مردم این بازیها رو گذروندن ، ولی یه خدایی هم هست که حقو بده ، انشاا…

  15. با سلام . آقا اگه نمی تونستی تولید کنی غلط کردی ثبت نام کردی . بی همه …………..ماشین ها را می فرستی بازار آزاد توسط دلالان می فروشین بعدا می گین تولید نداریم.

  16. آقا یکی نیست بدادمون برسه
    بریم به کی شکایتمون رو بگیم بکسال پول رو گرفتن الان هیچی به هیچی
    انصافه بخدا نامردیه با این مردم ایجوری رفتار کردن
    یه نگاه به کشورای دیگه مثل فرانسه بندازید و قدر این مردم رو بدونید

  17. گلابی برجام را دوستان شیخ حسن روحانی چیدن و لذتش بردن و حقوق شهروندی را چقدر قشنگ به مردم دادن وقتی دولت این شد دیگه از ملت چه انتظاری باید داشته باشیم.با موافقت شیخ حسن روحانی تمام قیمت ها را گران کردن و مردم را مسخره کردن و منتظر بودجه و افزایش قیمت بنزین باشید که در سال بعد یه شوک قیمتی دیگه در راه است.

  18. این حق نیست مردم سال قبل پول بدن بر اساس دلار 3600 الان پول بگیرن با دلار 11000 تومان، ارزش پولشون یک سوم شده، اون روز 206 بود 32 تحویل فوری، الان شده 65 اون روز با پیش پرداخت میتونستن 206 بگیرن الان چی با پولشون پرایدم نمیدن،یه سرانگشتی حساب کنی 48000*26000000=1248000000000 نقد گرفتن از مردم دلار هم که 3600 بود، تحریمم که نبود چرا قطعات وارداتیش رو نگرفتن؟اصلا پول رو چیکار کردن؟ چی گرفتن؟ هر چی گرفته باشن الان حداقل 3 برابر شده،حالا مردم بیان همون پولشون بگیرن؟ خدا رو خوش میاد پول زحمت کشی کارگری که یا طلا زنش فروخته بتونه ماشین عاقبتی بگیره یا وام گرفته یا ادم هست ماشینش فروخته چند ماهه پیاده است.
    حالا پولش بهش بر میگردونن؟
    خواهشی دارم مسئولین محترم سایپا خودشون بزارن جا مشتری

  19. خوشحال ترین افراد از تحریم ها مدیرهای دزد شرکت سایپا هستند که با وجود احتکار قطعات در انبارها میگن قطعه نداریم. خدا لعنت شون کنه… می خوان بازار آزاد چند برابر قیمت مصوب بفروشن

  20. باسلام خدمت دوستان . بزرگترین اشتباه زندگی من ثبت نام خودرو از سایپا یا همون پارس خودرو خراب شده بود و سایپا غیر قابل اعتماد و دروغگو . ماشین دارن ولی به قیمت آزاد کاردکسی هر تعداد به فروش میرسه . خدا لعنتشون کنه

  21. اینها که ما قطعه نداریم همه بازی این نامرداست است که منو وتو رو ترکه کنند وگرنه تمام خودرو ها را هم که بدهند باز خودرو برا ثبت نام جدید هم دارند

  22. شرکت محترم متاسفم که یا خود را خر حساب کرده ای یا دیگران را . شما می توانید پیشنهاد دهید بر مبنای قیمت ساندرو تحویلی کارخانه موقع ثبت نام مشتریان درصدی از قیمت خودرو را پرداخت نموده اند و الباقی درصد بدهی خود را بر اساس نرخ روز خرید نمایند . یا اینکه خود کارخانه بقیه قطعات مورد نیاز را با تامین ارز 9000 تومان از سایر کشورها وارد و اختلاف ارز را از خریدار مطالبه کنید . ایرانی اهل حساب و کتاب است کاری نکنید که موجب خشم کسانی بشوید که به گویند عجب غلطی کردیم و عجب دزدانی مدیران این کارخانه ها هستند . بعضی ها برای تامین همین مبلغ پیش پرداخت طلا و جواهر های خانواده خود را فروخته اند تا بتوانند با توکل به خدا صاحب خودروی مناسبی شوند نه بورسی هستند نه از قبل این کارخانه قبلا خیری دیده اند و نه سودی عاید آنها شده که این بار ضرر بدهند خدا شاهد بگیرید و از کلاه گذاشتن سر این افراد دست بر دارید اگر توان مالی داشتند از بازار آزاد در آن زمان یک ساندرو را 50 میلیون تومان می خریدند و به شما اعتماد کرده اند . چرا این مدیران شایسته به این فکر نمی افتند که بر اساس پولی که دتدید ارز یا طلا با قیمت روز ثبت نام به شما می دهیم یا حداقل بگویند با این پول شما این قطعات را از خارج وارد کرده ایم که الان ارزش آن اینقدر می باشد یا پول قطعات را به روز بدهید یا خود قطعات را بدهید . ما که نزول خور نیستیم که آلان که کارخانه با پول ما قطعاتی را وارد کرده که ارزش آنها دو الی دو و نیم برابر قیمت شده و ارزش 25 میلیون پول ما 50 الی 62/5 میلیون تومان شده فریب بخوریم و شما بخواهید 36 درصد یا 30 ذزصد سود بدهید

  23. باسلام و احترام خدمت ملت شریف و شهید پرور ایران مشتریان محترم در این کشور هیچ ارزشی برای حقوق از دست رفته مشتری قایل نیستند مشتریان محترم صبر کنید متحد باشید رمز پیروزی در اتحاد ماست این دزدهای سر گردنه دوباره میخوان پا روی خرخره مردم زحمت کش ایران بگذارند امام حسین(ع) به ما درس آزادگی آموخت هرگز زیر بار زور ذلت نروید اینها میخواهند بعدا ماشینهارو باشرایط جدید ثبت نام کنند وپول بیشتری به جیب بزنند متحد باشید و اصلا انصراف ندهید تا یا ماشین ثبت نامی خودمان را همان ساندرو هست بدهند یا جایگزین آن ماشین بهتر کنند چانگان یا برلینس یا آریو بدهند رمز موفقیت در اتحاد ماست خاک بر سرشون صادرات هم که ندارند حتی کشورهای دوست ماشین های اونا رو نمیخرند باز پارو خرخره مردم شهید پرور و خوب ایران میخوان بزارن موفق باشید

  24. اره اینا خیلی پدر ….. ند اگه همه با هم باشیم مجبورن ماشینا رو بدن

  25. تحریم ها هم که اصلا اثر نداره که !!!

  26. سایپا مشکلش فقط قیمته حالا شورای رقابت هم حذف شد منتظرند قیمت و ببرند بالا بعدش ماشین دارند وتحویل هم میدند الان چرا سراتو یا ماشینهای چینی نمیدند (در حد ثبت نامی که انجام شده) دوستان سایپا تعداد مدیراش بیستر ار کارگراشه و حقوق نجومی این مدیران مفت خور باید ازجیب من و شما تامین بشه مدیران مفت خور سایپا چوب خدا صدا نداره بخوری دوا نداره منتظر باشید

    • احسنت

      نه تنها مدیران هیچ کاری انجام نمی دهند، بلکه مهندسینش هم فقط یک مدرک دارند و هیچ کاری از دستشون برنمیاد که بخوان انجام بدن

  27. کسی انصراف میده ایا ؟ما موندیم چیکاار کنیم اگه انصراف نمیدنی ما هم‌ ندیم به نظر من اگه همه اعتراض کنن بهتره نمیشه همینجوری ساکت بمونیم

  28. من آبان۹۶ساندروثبت نام کردم هنگامی که قیمت بازارآزاد۵۴ملیون بود.اون زمان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپاچه گهی میخوردکه قطعه نخریده الان یادش اومده ماشین پیش فروش کرده بی وجدان بی همه چیز

  29. من نمی دونم چرا شرکت سایپا شرف نداره!!!

    خب عزیز من، ملت پولشون رو برای خرید ساندرو و تندر ۹۰ خرج کردند، حالا اگر قطعه نیست و رنو از ایران رفته، چرا شرف ندارید!!! و یک خودرو مثل آریو، برلیانس، چانگان و خودروی رهام رو جایگذین نمی کنید!!!

    اگر خودروهای نامبرده را جایگذین می کرد، شاید خریداران ناراحت می شدند، اما حالا اومدن خون به دل خریدار کردند!!!

    ساندرو رو نمی دیم، پراید ببرید و حال کنید!!!

    با چاشنی کمی خنده!!!، باید گریست

    با سپاس

  30. شرکت سایپا داره سر تمام مردم کلاه میذاره…اینا زمانی از ما پول گرفتن دلار 3600تومن بود..یکی نیست بگه سایپا تا زمان شروع تحریما که برج 3بوده چه غلطی میکرد که تو چهار ماه قطعه رو تامین نکرد..البته بگم که قطعه خریدن…خیلی بیشتر از مورد ثبت نامی هم خریدن..منتها تو بازار ازاد خودشون میفروشن..خودشونم قیمت ماشین رو بردن بالا..وگرنه مردم عادی تعیین کننده قیمت بازار نیستن..اگه یه مثقال شرکت سایپا دزد نبود..یه جایگزین بهتر برای ساندرو معرفی میکرد..مثل حداقل برلیانس یا چانگان..نه پرایییید….

  31. تا کی این روند ادامه داره ؟؟؟

  32. زمان ثبت نام یکی تو اون شرکت عقلش نرسید به تعداد خودرو ثبت نامی سفارش قطعات ckdرو انجام بده با اون پولی که از مردم جمع کردین اگر خودرو آماده از فرانسه وارد می کردین هم باز به نفعتون بود

    • اینا کارشون همینه دقیقا حرفت درسته

    • ..اینا زمانی از ما پول گرفتن دلار 3600تومن بود..یکی نیست بگه سایپا تا زمان شروع تحریما که برج 3بوده چه غلطی میکرد که تو چهار ماه قطعه رو تامین نکرد..البته بگم که قطعه خریدن…خیلی بیشتر از مورد ثبت نامی هم خریدن..منتها تو بازار ازاد خودشون میفروشن..خودشونم قیمت ماشین رو بردن بالا..وگرنه مردم عادی تعیین کننده قیمت بازار نیستن..اگه یه مثقال شرکت سایپا دزد نبود..یه جایگزین بهتر برای ساندرو معرفی میکرد..مثل حداقل برلیانس یا چانگان..نه پرایییید….

  33. کار خوردی ملی تمومه

  34. خخ یکی یکی دارن تولیدو متوقف مکنن