تست دستگاه های سامسونگ

انتشار تصاویری از فرآیند پیچیده تست گوشی های سامسونگ

تست گوشی های سامسونگ توسط گروهی خاص و طی چندین چرخه مختلف صورت می‌گیرد. این شرکت به تازگی تصاویری از نحوه تست و عیب یابی گوشی های هوشمندش منتشر کرده است تا کاربران را با این فرآیند پیچیده آشنا کند.

سامسونگ به تازگی تصاویری از نحوه تست دستگاه‌های مختلف اعم از گوشی های هوشمندش منتشر کرده است. با این حال در این مطلب تصمیم داریم تنها به بررسی عکس‌های چرخه‌های مختلف فرآیند تست گوشی های سامسونگ بپردازیم.

گروهی تحت عنوان گروه تست قابلیت اطمینان (The Reliability Test Group) از اولین مراحل تولید یک دستگاه درگیر فرآیند بوده و موارد مختلف را بررسی می‌کند. بعد از این که ویژگی‌های هر محصول مشخص شد، این گروه دست به کار شده و هم‌گام با فعالیت خط تولید دستگاه، برنامه‌ریزی درباره نحوه انجام تست بر روی آن‌ را آغاز می‌کند.

تعدد چرخه‌های تست گوشی های سامسونگ

در ادامه تست گوشی های سامسونگ حلقه گرفتن بازخورد ایجاد می‌شود. سایت تولید، دستگاه‌ها را برای گروه تست قابلیت اطمینان ارسال می‌کند تا آن‌ها بعد از ارزیابی، نکاتی که به منظور بهبود محصول می‌بایست رعایت شوند را اعلام کند. اگرچه نحوه تست گوشی های سامسونگ مدل به مدل متفاوت است، اما بیشتر آن‌ها باید از نزدیک به دوازده چرخه متفاوت عبور کنند. در ادامه به برخی از آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

آزمایشگاه کیفیت تصویر

در این آزمایشگاه، کیفیت دوربین مورد بررسی قرار می‌گیرد. تست‌ها در شرایط کنترل شده صورت گرفته و شرایط محیط داخلی و همچنین محیط بیرونی با استفاده از مدل‌های مقیاس‌پذیر برگرفته از دنیای واقعی، شبیه‌سازی می‌شوند.

تلاش می‌شود تست گوشی های سامسونگ در شرایط نزدیک به حالت واقعی صورت بگیرد، به طوری که در تست کیفیت تصویربرداری در طول روز و در محیط بیرون، یک پرتودهنده، نوری شبیه به نور خورشید ایجاد می‌کند. تست‌ها در شرایط کاملا گوناگونی صورت می‌گیرند که به عنوان نمونه دیگری از آن‌ها می‌توان به عکاسی در خیابان‌های مملو از چراغ‌های نئون اشاره کرد.

با وجود شبیه‌سازی محیط‌های بیرونی و درونی داخل آزمایشگاه، گروه مسئول تست، اقدام به عکاسی از محیط‌های خارج از شرکت نیز می‌کند. در نهایت نحوه نوردهی، شفافیت رنگ‌ها، نویز تصاویر و دیگر فاکتورهای مهم مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

آزمایشگاه حرارت

افزایش قابلیت‌های گجت‌های هوشمند و زیادتر شدن تعداد قطعات به کار رفته درون آن‌ها، با کاهش ابعاد همراه بوده است، به همین دلیل امروز وسایل الکترونیکی همچون گوشی های هوشمند، در صورت عدم انجام تست‌های حرارتی، ممکن است حرارت بسیار بالایی تولید کنند.

در این قسمت تست گوشی های سامسونگ، گروه تست قابلیت اطمینان با استفاده از دوربین‌های حرارتی اقدام به بررسی دقیق دستگاه حین کار کردن آن می‌کند. در این تست نه تنها پی بردن به میزان حرارت، بلکه یافتن قسمت‌های تولیدکننده آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

آزمایشگاه ضد آب

در حال حاضر تعداد زیادی از گوشی های سری گلکسی سامسونگ، از استانداردهای مقاومتی IP67 و IP68 پشتیبانی می‌کنند، به همین دلیل باید بتوان آن‌ها را برای حدود نیم ساعت، در حداکثر عمق یک و نیم متری آب نگه داشت. در این چرخه، ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی بیشتر مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا از ایمن باقی ماندنشان حین شنا کردن کاربر اطمینان حاصل شود.

آزمایشگاه تست سقوط

در این مرحله از تست گوشی های سامسونگ تلاش می‌شود با سقوط دادن مدل‌های مختلف از ارتفاع‌ها و زاویه‌های مختلف بر روی سطوح گوناگون، نقاط ضعفشان مشخص شود. در اینجا از دوربین‌های دارای توان فیلم برداری با نرخ فریمی بالای استفاده می‌شود تا به خوبی نحوه آسیب دیدن یا حتی متلاشی شدن دستگاه به محض برخوردش با سطح مشخص شود.

آزمایشگاه مقاومت

این قسمت تست گوشی های سامسونگ جزو مراحلی است که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. به عنوان نمونه باید به ارزیابی میزان خسارت وارد شده بر اساس ضربات مختلف در شرایط گوناگون اشاره کرد.

گروه در این مرحله اقدام به فشردن دکمه‌ها، وارد کردن و بیرون آوردن جک هدفون و باز و بسته کردن درگاه سیم کارت می‌کند. به عنوان یکی دیگر از بخش‌های جالب این مرحله تست گوشی های سامسونگ باید به ارزیابی نحوه فشار آمدن به دستگاه و آسیب دیدن آن در صورت نشستن کاربر حین قرارگیری گوشی درون جیب پشت شلوار اشاره کرد!

آزمایشگاه محیط زیست

فشار دادن دکمه‌ها در شرایط آزمایشگاهی، که در آن همه چیز بر وفق مراد است، کافی نیست. گروه تست باید اطمینان پیدا کند در صورت تغییر دما و یا رطوبت، عملکرد صحیح گوشی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. از آنجایی که برند سامسونگ جهانی بوده و کاربران محصولات آن در شرایط محیطی متفاوتی زندگی می‌کنند، در این آزمایشگاه، شرایط محیطی نقاط مختلف دنیا به منظور تست گوشی های سامسونگ شبیه‌سازی می‌شود. یک فرد در این شرایط مختلف با گوشی کار می‌کند تا نحوه بازخورد گوشی به دستورات انسان در آن وضعیت مشخص شود.

آزمایشگاه آکوستیک

در این آزمایشگاه به کمک کامپیوترها و آدمک‌های ساختگی، همه موارد مرتبط با صوت بررسی می‌شوند. به عنوان نمونه باید به مکالمه با گوشی، هندزفری و یا هدست بلوتوث و همچنین بررسی نحوه پخش آهگ زنگ اشاره کرد. در این مرحله، تست گوشی های سامسونگ در دو موقعیت مختلف صورت می‌گیرد. یک مورد در دنیای خارج از آزمایشگاه و محیط بیرونی بوده و دیگری، در یک محیط شبیه‌سازی شده اما بسیار طبیعی و دارای نویزهای محیط بیرون، انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. سامسونگ مثل قبل دیگه خلاقیت نداره و داره جیگاه فروش گوشی هارا از دست میده .اما در مقابل شرکت های مثل هواوی و وان پلاس و شیائومی و اوپوپو تغیرات چشمگیری داشته اند وهمان پرچم داران که سامسونگ میزند آنها با قیمت کمتر و با خلاقیت بیشتر به فروش میرسونن

  2. میگم note7 هم این قدر تست شده بود ؟؟؟؟!!!!🤔
    گمون نکنم !
    وسط تست یقینا ازمایشگاه سامسونگ منفجر شده بود …😁

  3. همشونو اینچجوری میکنن ؟؟

  4. خخخخخخخخخ
    آزمایشگاه جی ال ایکس از این پیشرفته تره!!

  5. فقط سامسونگ و بس

  6. فوق‌العاده بود ایوووول به این شرکت غول آسا سامسونگ!!
    😉