گوگل پیکسل 3 لایت

گوگل پیکسل 3 لایت : هرآنچه باید از گوشی میان رده گوگل بدانید

گوشی گوگل پیکسل 3 لایت (Google Pixel 3 Lite) به زودی معرفی خواهد شد. در نسخه لایت پیکسل 3، از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده شده تا قیمت آن مهار شود. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی و قیمت این گوشی معرفی نشده، آشنا شوید.

گوگل پیکسل 3 لایت دیوایسی است که ما انتظارش را نداشتیم. اخبار جدیدترین عضو خانواده پیکسل 3 در روسیه افشا شده است؛ جایی که شایعات دو عضو دیگر این خانواده یعنی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیز برای نخستین بار از آنجا به بیرون درز کرد. هرچند این موارد به بیرون درز کرده را نمی‌توانیم کاملا تایید کنیم، اما هرچه که هست این می‌تواند نخستین اخبار مربوط به گوشی گوگل پیکسل 3 لایت باشد که می‌شنویم.

در زیر می‌توانید مجموعه اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از گوشی گوگل پیکسل 3 لایت را مطالعه کنید.

گوگل پیکسل 3 لایت – شایعات و اخبار

طراحی

از آنجایی که پیکسل 3 و 3 ایکس ال از طراحی خوبی بهره می‌برند، انتظار می‌رود مدل لایت نیز دنباله رو آن‌ها باشد. با این حال این مدل به جای قاب شیشه‌ای در پشت، از جنس پلاستیک استفاده می‌کند تا بتواند در کنار کاهش هزینه‌ها، همچنان ارائه کننده‌ی قابلیت پشتیبانی از شارژ‌ بیسیم باشد. در سمت منفی قضیه، پلاستیک از شیشه مقاومت کمتری دارد. همین باعث می‌شود تا شما همواره نگران شکسته شدن قاب گوشی‌تان باشید.

گوگل پیکسل 3 لایت

آیفون ایکس در چپ، پیکسل 3 لایت در وسط،‌ آیفون 5 اس در راست

با نگاهی به تصویر سه گوشی خانواده پیکسل 3، مدل لایت کمی کوتاه‌تر از مدل ایکس ال بوده و تقریبا با اندازه‌ی آیفون ایکس آر اندازه‌ی یکسانی دارد. نباید حرف «لایت» باعث اشتباه افتادن شما شود، گوگل پیکسل 3 لایت یک دیوایس کاملا جمع و جور نیست. این دیوایس می‌تواند پاسخ مستقیم گوگل به آیفون ایکس آر اپل باشد که گوشی قدرتمند اقتصادی آی او اس اپل است.

خوشبختانه نسخه لایت پیکسل 3 بخش ناچ مدل ایکس ال این خانواده را در بر نمی‌گیرد و دنباره رو طراحی مدل اصلی پیکسل 3 است. این گوشی به حاشیه‌های بالایی و پایینی معمولی با تمام سخت افزارهای مورد نیازی که زیر آن‌ها قرار دارد، مجهز است. تقریبا تمام موارد باید متعادل و خوب باشند.

گوگل پیکسل 3 لایت

متاسفانه این گوشی از پیکربندی اسپیکرهای استریویی مشابه رقبا بهره نمی‌برد. البته این به معنای عدم حضور اسپیکر استریو نیست، بلکه قرار نیست در جلوی گوشی جای بگیرد. در عوض شما یک اسپیکر پایینی را در اختیار خواهید داشت که با صدای اسپیکر بالایی ادغام می‌شوند و حالت کنسرتی را به ارمغان میاورند. احتمال دارد گوشی جدید گوگل دارای یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز باشد که به اندازه‌ی کافی برای برخی کاربران جذاب است، زیرا پیکسل 3 و 3 ایکس ال فاقد آن بودند.

نمایشگر

به نظر می‌رسد نمایشگر گوگل پیکسل 3 لایت یک پنل 5.56 اینچی با وضوح 1080×2220 پیکسل باشد که می‌تواند تراکم پیکسلی 444ppi را ارائه کند. این میزان روشنایی، بیش از آنچیزی است که فکرش را می‌کنید. لازم به ذکر است که نمایشگر این گوشی بر خلاف پیکسل 3 و 3 ایکس ال، از نوع LCD است.

گوگل پیکسل 3 لایت

آیفون ایکس آر در چپ، پیکسل 3 لایت در راست

عملکرد

در زیر قاب پیکسل 3 لایت، یک تراشه کمی فراتر از میان رده قرار دارد. تراشه 8 هسته‌ای اسنپدراگون 670 که مشابه تراشه‌های مدرن پرچمدار نظیر اسنپدراگون 845 مبتنی بر فناوری 10 نانومتری به تولید می‌رسد،‌ می‌تواند در حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتزی فعالیت کند. این تراشه همچنین از مودم Snapdragon X12 LTE بهره می‌برد که به معنای ارائه‌ی سرعت دانلود حداکثری 600 مگابیت بر ثانیه‌ای و سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه‌ای باشد.

گوشی جدید گوگل همچنین از یک رم 4 گیگابایتی بهره‌مند خواهد بود که برای یک گوشی میان رده‌ی رو به بالا در پایان سال 2018، مناسب باشد. در بخش حافظه، شما 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار خواهید گرفت. این مقدار خیلی زیاد نیست و بدتر اینکه گوگل اسلات کارت حافظه میکرو اس دی را در این گوشی تعبیه نکرده است. با این حال، سرویس‌های ابری گوگل می‌توانند کمک کننده باشند.

از نظر باتری، این گوشی از یک باتری 2915 میلی‌آمپر ساعتی انرژی لازم را دریافت می‌کند که احتمالا برای یک روز کامل بدون نیاز به نزدیک شدن به پریز برق،‌ کافی خواهد بود.

دوربین

مهار هزینه در گوشی گوگل پیکسل 3 لایت ، تاثیری در بخش دوربین گوشی نخواهد گذاشت. انتظار می‌رود این دیوایس از دوربین‌هایی مشابه با دو عضو دیگر خانواده پیکسل 3 بهره‌مند باشد. شما می‌توانید انتظار حضور یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و تثبیت کننده‌ی اپتیکال عکس در قسمت پشتی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی را در جلوی گوشی داشته باشید. برخلاف پیکسل 3 و 3 ایکس ال، در اینجا خبری از دوربین دوگانه سلفی نیست.

با توجه به نرم افزار دوربین، ما انتظار داریم عملکرد این دوربین مشابه دو گوشی دیگر خانواده پیکسل 3 باشد. حالت شب (Night Sight) که در گوشی‌های جدید گوگل به خوبی محبوب شده است نیز به نظر می‌تواند در نسخه پلاستیکی آن‌ها حضور داشته باشد. ما امیدواریم حالت زوم (Super Zoom) را نیز در کنار آن ببینیم. در زیر می‌توانید عکس‌هایی را ببینید که گفته می‌شود نمونه تصاویر مربوط به دوربین گوشی گوگل پیکسل 3 لایت است.

قیمت و زمان عرضه

سایت روسیه‌ای Wylsa که منتشر کننده‌ی نخستین شایعات مربوط به نسخه‌ی لایت گوشی پیکسل 3 گوگل است، عنوان می‌کند که این گوشی می‌تواند با قیمتی بین 400 تا 500 دلار عرضه شود. این می‌تواند قیمت منطقی برای یک گوشی میان رده باشد که از سوی گوگل به فروش خواهد رسید.

ما حدس می‌زنیم که گوگل می‌خواهد این گوشی را در اوایل سال 2019 میلادی معرفی کند. در حالی که گوگل معمولا گوشی‌هایش را در چنین رویدادهایی معرفی نمی‌کند، اما می‌توان انتظار داشت که این مرتبه نمایشگاه CES یا MWC میزبان خوبی برایشان باشد.