تحویل خودروهای رنو ساندرو

سایپا: تحویل خودروهای رنو ساندرو مشروط به تامین قطعه خواهد بود

شرکت سایپا با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص تحویل خودروهای رنو ساندرو به مشتریان خود اعلام کرد تحویل خودروهای ثبت‌نامی مشروط به تامین قطعات خواهد بود و مشتریان باید تا آن زمان منتظر بمانند.

بسیاری از مشتریان سایپا منتظر اعلام شرایط جدید تحویل خودروهای رنو ساندرو هستند تا بتوانند قبل از اعلام قیمت‌های جدید، خودروهای ثبت‌نامی خود را تحویل بگیرند. از سویی تعدادی دیگر از مشتریان نیز از منتظر ماندن خسته شده‌اند و فرم انصراف از تحویل خودروهای رنو ساندرو را پر کرده‌اند، اما مشتریان حتی برای دریافت پول پرداختی خود نیز با مشکل روبه‌رو هستند.

تحویل خودروهای رنو ساندرو

شرط تحویل خودروهای رنو ساندرو

مشکل اصلی شرکت سایپا برای تحویل خودروهای رنو ساندرو از زمان خروج شرکت فرانسوی رنو به دلیل تحریم شکل گرفت. اخیرا بانک کنلن چین نیز صنعت خودرو ایران را تحریم کرد و رابطه بانکی آن با ایران به صورت موقت تا اردیبهشت‌ماه سال 98 ادامه خواهد داشت. از این رو شرکت سایپا در اطلاعیه‌های قبلی سعی کرد با استفاده از طرح‌های تبدیل و جایگزینی آن‌ها با خودروهایی همچون پراید و تیبا قسمتی از تعهدات خود را انجام دهد، اما این شرکت در روزهای گذشته پیامکی را برای مشتریان خود ارسال کرده که بر اساس آن مشتریان محصولات رنو تا زمان تامین قطعات باید منتظر بمانند. در ادامه متن پیامک شرکت سایپا را مشاهده می‌کنید:

تحویل خودروهای رنو ساندرو

وضعیت مشتریانی که پیامکی دریافت نکرده‌اند

چیزی که از پیامک ارسالی شرکت سایپا متوجه می‌شویم، این است که سایپا نمی‌تواند از شرکت رنو قطعات اصلی خودروهای رنو ساندرو را تامین کند و به همین دلیل قصد دارد با استفاده از روش‌های تولید داخلی این مشکل را برطرف کند. به نظر می‌رسد این فرایند زمان‌بر خواهد بود و مشتریان نیز نباید انتظار محصولات با کیفیتی را نداشته باشند، زیرا خودروهایی را تحویل خواهند گرفت که قطعات آن داخلی خواهد بود و خبری از قطعه اصل فرانسه نیست. از طرفی آن دسته‌ از مشتریانی که پیامک سایپا درباره منتظر ماندن تا تامین قطعات را دریافت نکرده‌اند، وضعیت دشوارتری دارند؛ چرا که خودرو رنو ساندرو ثبت‌نامی این مشتریان آماده نیست و آن‌ها باید به اجبار خودروهای جایگزین را انتخاب کنند.

تحویل خودروهای رنو ساندرو

سروش، مدیرعامل جدید سایپا در خصوص تحویل خودروهای رنو عنوان کرد برای اینکه از منافع مشتریان دفاع کنیم، طرحی را برای تامین قطعات تهیه کرده‌ایم، اما این طرح تاکنون به نتیجه نرسیده‌ است و اگر این طرح عملی نشود، حتما خودروهای دیگری را به عنوان جایگزین ساندرو به مشتریان تحویل می‌دهیم. مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که چرا تمهیداتی برای مقابله با شرایط فعلی و تامین قطعات اندیشیده نشده است، گفت:

تمامی این خودروها قبل از اردیبهشت‌ماه سال 97 پیش فروش شده‌اند که ما در شرایط تحریم قرار نداشتیم. از سویی شرکت رنو در دوره‌های تحریم گذشته نیز همچنان در ایران حضور داشته و به فعالیت خود ادامه داده بود و به همین دلیل در خصوص احتمال خروج این شرکت از ایران اقدام‌های لازم انجام نشده است.

به طور کلی نمی‌توان مشکلات پیش آمده برای مشتریان را به دلیل بدقولی شرکت رنو دانست یا سایپا را به دلیل پیش‌بینی نکردن چنین شرایطی مقصر اصلی دانست، اما در نهایت این مشتریان هستند که متضرر شده‌اند. آن‌ها در حالت خوش‌بینانه باید خودروهای رنو ساندرو را با قطعات داخلی و با چند ماه تاخیر تحویل بگیرند یا گزینه‌های جایگزین مانند پراید و تیبا را انتخاب کنند که قیمت این محصولات نیز نسبت به سال گذشته به مقدار چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بله جایگزین به شرطی که خودروی ذلخواهمو انتخاب بکنم بدلیل اینکه پانزده ماه پیش سکه یک ملیونو دویست هزار تومن بود ولی الان سر به فلک کشیده بنال اخوی .چنین گفت رستم به اسفندیار . که من فوتبالیستم برو توپ بیار .

  2. تف به این همه بی شرفی و پستی خدا لعنت کنه شرکتهای دزد و کلاه بردار سایپا و ایران خودرو رو تا کی مسولین میخوان از این دوتا دزد حمایت کنن.والا بخدا حمایت از اینها خیانت به مملکت و ملت هست به غیر از دزدی های آشکارشون به نگاهی به آمار تلفات این ملت به خاطر کیفیت پایین محصولات این دوتا دزد بندازین.بخدا حق این ملت این نیست

  3. من آبانماه ۹۶ساندروثبت نام کردم هنگامیکه قیمت بازارآزاد۵۲ملیون بودمن۲۵ملیون دادم .اون مدیردزد وکلاه بردارتواین یکسال با پول ماچکارمیکرده که بعداز یک سال یادش اومده که ماشین فروخته.آخه مردیکه دزدوکلاه بردارخجالت نمیکشی اینطورسرهموطنان خودآگاه می زاری بعدباکمال پررویی میایی میگی مابه تعهدات خودپایبندیم و مشتریان ماازسایپارضایت دارند.ننگ برتووهمکاران دزدت

  4. اگه سایپایی ها از مرام علی بویی برده باشن در حمایت از مردم خودشون باید دست از کار بکشن نه اینکه اسرار به موندن در شغلی رو داشته باشن که حقوقش اول تو خون و عرق مردم میخوره بعد نوش جان زن و بچشون میشه که البته مطمئنا نتیجش رو در زندگی آیندشون میبینن.

  5. واقعاً خجالت نمی کشید؟ جواب مصرف کننده اینه؟ مگه ما دلالیم آقای سروش ؟!! باید تیبا و پراید بنجل بگیریم
    لااقل یه خودرو اتومات بدین

  6. خنده داره بخدا