عجیب ترین اختراعات

با عجیب ترین اختراعات سال 2018 آشنا شوید

هر ساله وسایل مختلفی برای آسان‌تر کردن زندگی مردم طراحی می‌شوند که در میان آن‌ها اختراعاتی وجود دارد که علاوه بر کاربردی بودن، بسیار عجیب به نظر می‌رسند. در ادامه با عجیب ترین اختراعات سال 2018 آشنا می‌شویم.

همه ساله نوآوری‌های مخترعان از حد و مرز خود می‌گذرد و افراد یا شرکت‌های مختلف، وسایل مختلفی را برای آسان‌تر کردن زندگی مردم طراحی می‌‌کنند. در سال 2018 نیز محصولات جدیدی با کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند و در بین آن‌ها اختراعاتی وجود دارند که علاوه بر کاربردی بودن، بسیار عجیب به نظر می‌رسند. در ادامه با عجیب ترین اختراعات سال 2018 آشنا می‌شویم.

معرفی عجیب ترین اختراعات سال 2018

اسکوتر الکتریکی

عجیب ترین اختراعات

این اسکوتر الکتریکی عجیب توسط شرکت ریدروید (RidRoid) ساخته شده و با نام کانگورو (CanguRo) شناخته می‌شود. این وسیله جالب در ردیف اسکوترهای خودران قرار می‌گیرد که کاربران می‌توانند روی آن قرار بگیرند و مانند خودرو به مقصد برسند. اسکوتر الکتریکی کانگورو از تعداد زیادی حسگر و سیستم آنبرد هوش مصنوعی بهره می‌برد که به همین دلیل می‌تواند شبیه یک حیوان خانگی کاربر مورد نظر خود را دنبال کند. همچنین می‌توان موقعیتی را برای آن تعیین کرد تا این اسکوتر الکتریکی در آن محل حاضر شود.

پیوند هنر با آبشش مصنوعی

عجیب ترین اختراعات

امروزه با تغییرات اقلیمی شدیدی مواجه هستیم که به واسطه آن در سال‌های آینده سطح آب دریاها بالا آمده و شهرهای ساحلی به زیر آب می‌روند. از این رو مخترعان به جای روش‌هایی برای کاهش آثار مخرب کربن، وسیله‌ای ساخته‌اند که انسان‌ها می‌توانند با آن مانند آبزیان در آب تنفس کنند. پژوهشگران ژاپنی دستگاه آبشش مصنوعی را با نام آمفیبیو (Amphibio) طراحی کرده‌اند که به وسیله پوشش چاپ سه‌بعدی تولید شده است.

عجیب ترین اختراعات

کاربران با استفاده از چنین اختراعی می‌توانند به‌راحتی در زیر آب تنفس کنند. هرچند این اختراع در مراحل آزمایشی قرار دارد و سرعت پردازش آب را به کندی انجام می‌دهد که به همین دلیل فقط در آب‌های کم عمق کاربرد خواهد داشت. با وجود این، قطعا آبشش مصنوعی جزو عجیب ترین اختراعات سال 2018 محسوب می‌شود.

صابونی که لیز نمی‌خورد

عجیب ترین اختراعات

صابون‌ها به دلیل ساختارشان بسیار لغزنده هستند و هنگام شست‌وشو از دستتان لیز می‌خورند. از این رو مخترعان صابونی را با نام تترا (Tetra Soap) طراحی کرده‌اند که ظاهری شبیه به موج‌شکن یا تتراپاد دارد و به همین دلیل به راحتی در دست جای می‌گیرد و مانند صابون‌های معمولی از دست لیز نمی‌خورد.

استخر متحرک

در سال 2018 مخترعان استخر ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان به شنا طراحی کرده‌اند. یک طراح فرانسوی، استخری را ساخته‌ است که مانند یک آکواریوم متحرک است و می‌توان آن را به خودرو متصل کرده و به هرجایی که دوست دارید حمل کنید. هرچند حمل این استخر با آب بسیار دشوار خواهد بود.

عجیب ترین اختراعات

اسکیت برقی

عجیب ترین اختراعاتیکی دیگر از عجیب ترین اخترعات سال 2018 ، این اسکیت‌ برقی عجیب است که توسط شرکت سگ وی‌ (Segway) ساخته شده و با نام Drift W1 شناخته می‌شوند. زمانی که کاربران روی این اسکیت برقی قرار می‌گیرند، این دستگاه به حفظ تعادل آن‌ها کمک کرده و کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری حرکت کنند.

بطری هوشمند

عجیب ترین اختراعات

محققان برای حل مشکل باز کردن در بطری نوشیدنی و جلوگیری از آلوده شدن آن، وسیله هوشمندی به نام بطری‌های لید (Lyd) اختراع کردند. درِ این بطری هوشمند فقط زمانی باز می‌شود که کاربر با لب‌های خود دهانه بطری را لمس کند.

چکشی که میخ را در خود جای می‌دهد

عجیب ترین اختراعات

یکی از عجیب ترین اختراعات سال 2018 چکشی است که میخ را در درون خود جای می‌دهد. مخترعان برای جلوگیری از آسیب‌هایی که هنگام کوبیدن میخ به انگشتان دست وارد می‌شود، محفظه‌ای را درون یک چکش قرار دادند که کاربر می‌تواند میخ‌ها را داخل آن قرار دهند و هنگام ضربه زدن به چکش، میخ از درون محفظه بیرون می‌آید. این وسیله در مرحله تولید آزمایشی بوده و ممکن است سال آینده به بازار عرضه شود.

عینکی که تبلیغات را حذف می‌کند

عجیب ترین اختراعات

در شهرهای بزرگ مانیتورها و صفحه های نمایش متعددی قرار دارد که تبلیغات زیادی را پخش می‌کنند و برای بسیاری از افراد آزاردهنده هستند. از این رو محققان یک عینک هوشمند به نام IRL Glasses را طراحی کرده‌اند که این توانایی را به کاربر می‌دهد تا صفحه تلویزیون‌های LCD و LED را به صورت خالی و بدون هیچ تبلیغاتی ببیند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همشون عالی بودن ولی اسکیت برقی رو از همه بیشتر دوست داشتم

  2. اون استخره از همش با حال تر بود

  3. چکشه رو دوست داشتم با استخره