سامسونگ گلکسی ای 9 پرو

گلکسی A8s با نام گلکسی ای ۹ پرو عرضه‌ی جهانی خواهد شد

اخیرا اعلام شده بود که سامسونگ به زودی گلکسی A8s را در موطن خود عرضه خواهد کرد؛ حالا کمپانی کره‌ای با معرفی این گوشی هوشمند تحت نام گلکسی ای ۹ پرو (Galaxy A9 Pro)، مقدمات عرضه‌ی جهانی آن را نیز فراهم کرده است.

گلکسی A8s در دسامبر سال 2018، به عنوان اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر حفره‌دار Infinity-O معرفی شد. فروش این محصول در ابتدا تنها محدود به بازار چین بود؛ اما اکنون با نام متفاوت گلکسی ای ۹ پرو (مدل 2019) به کشور کره ورود پیدا کرده است و ظاهرا با همین نام، راهی بازارهای بین‌المللی نیز خواهد شد.

گلکسی ای ۹ پرو 2019

گلکسی ای ۹ پرو نخستین گوشی با پنل Infinity-O است که در کره جنوبی عرضه می‌شود

همانند گلکسی ای 8 اس، این گوشی تازه معرفی شده نیز یک صفحه نمایش 6.4 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد. وجود حفره‌ای که به جای ناچ از دوربین سلفی دستگاه میزبانی می‌کند، نسبت تصویر 19.5 به 9 را برای آن به ارمغان آورده است.

در قاب پشتی گلکسی ای 9 پرو نیز، مجموعه دوربین سه‌گانه‌ای تعبیه شده که متشکل از یک سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 2x است. همچنین یک سنسور عمقی 5 مگاپیکسلی نیز برای اِعمال افکت بوکه وجود دارد. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی هم می‌توانند روی یک دوربین 24 مگاپیکسلی حساب باز کنند.

کمپانی سامسونگ برای تامین قدرت پردازشی این محصول، از همان تراشه اسنپدراگون 710 استفاده کرده که در گلکسی A8s نیز به کار بسته بود. همچنین وجود حافظه رم 6 گیگابایتی و 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی هم در گلکسی ای ۹ پرو 2019 به تایید رسیده است. از سایر مشخصات دستگاه باید به وجود حسگر اثر انگشت در پشت آن و دستیار مجازی Bixby اشاره کنیم. البته در این گوشی هم خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست.

گوشی سامسونگ گلکسی ای ۹ پرو در در کشور کره جنوبی با قیمتی معادل 534 دلار و در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی عرضه می‌شود. البته فروش فیزیکی آن با اندکی تاخیر و از تاریخ 27 فوریه (هشتم اسفند ماه) آغاز خواهد شد. در مقطع فعلی، هنوز مشخص نیست که سامسونگ برای عرضه این محصول در بازارهای جهانی، دقیقا چه برنامه‌ای دارد.