اتحاد مایکروسافت و شیائومی بر علیه اندروید !

ظاهرا غول نرم افزاری دنیا  ، مایکروسافت بسیار از پیشرفت و نفوذ اندروید در میان کاربران ناراحت شده و برای کنار زدن این این سیستم عامل و اعمال نفوذ خود در دنیای موبایل از هیچ حربه ای فروگذار نیست.این شرکت در جدید ترین اقدام خود ، اتحادی با شرکت چینی شیائومی تشکیل داده و می خواهد با عرضه‌ی یک رام ویژه از ویندوز 10، گوشی‌های اندرویدی شیائومی را ویندوزفونی کند !

مایکروسافت اعلام کرده که گروهی از کاربران گوشی‌های Mi4 شیائومی می‌توانند طی چندماه آینده ویندوز 10 را به شکل رایگان بر روی گوشی‌های خود دانلود کنند.

در اطلاعیه مایکروسافت آمده است:

“مایکروسافت در شراکتی با شیائومی و به عنوان بخشی از برنامه «ویندوز اینسایدر»، ویندوز 10 را به شکل رایگان برای گروهی از کاربران Mi4 ارائه خواهد کرد. کاربران Mi4 می‌توانند گوشی‌های خود را با ویندوز 10 فلش کنند و نظراتشان را به شیائومی و مایکروسافت ارسال کنند.”

ارائه این رام از سوی مایکروسافت به معنای وجود بوت دوگانه (ویندوز/اندروید) نخواهد بود. ویندوز 10 برای گوشی Mi4 یک رام ویژه بر پایه ویندوز است که عملکردی مشابه با دیگر رام‌ها مانند سیانوژن دارد.

ارائه چنین رامی از سوی مایکروسافت در چین با توجه به محبوبیت نصب رام در این کشور بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند باعث افزایش دامنه‌ی کاربران ویندوز در چین باشد. مایکروسافت به وبسایت The Next Web گفته که شیائومی قدم اول است و ویندوز 10 در آینده برای گوشی‌های دیگر نیز عرضه خواهد شد !

منبع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض خسته نباشید به مدیر عزیز
    اگه خود گوگل هم بخواد اندروید رو جمع کنه نمیتونه چون الان طی امار گیری های فراوان ۷۶ درصد مردم جهان از سیستم عامل اندروید بهره میبرند بعد اپلیکیشن های اندروید زیاده و برنامه نویسی بسیار اسانی داره این اندروید :Smile: