گوشی ZTE Nubia Z9 معرفی شد : طراحی زیبا با نمایشگر بدون حاشیه و مشخصاتی مناسب

مدت زیادی است که اخبار و اطلاعات گوشی ZTE Nubia Z9 منتشر می گردد.امروز کمپانی چینی ZTE رسما این اسمارت فون جدید را با مشخصاتی خوب ، طراحی زیبا و بدنه ای آلومینیومی در چین معرفی نمود.مهمترین ویژگی این گوشی صفحه نمایش تقریبا بدون لبه ( بی حاشیه ) آن می باشد که مدت زیادی است درباره آن می شنویم.

The-Nubia-Z9_002

گوشی موبایل ZTE نوبیا Z9 به یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی فول اچ دی مجهز شده که لبه های این نمایشگر تنها ۰.۸ میلیمتر از بدنه آن فاصله داشته و در واقع می توان گفت که بی حاشیه است.حاشیه‌ی کم دور ZTE نوبیا Z9 تنها به منظور یک نو‌آوری در طراحی ظاهری این محصول نیست؛ بلکه گوشی‌ای ترین نقطه‌ از صفحه‌ی نمایش این گوشی قابلیت دریافت سیگنال‌های لمسی را دارد و هنگام عکاسی کاربرد بسیار زیادی دارد. به این فن‌آوری FIT گفته می‌شود.

The-Nubia-Z9_015

به کمک FIT می‌توانید با فشار دادن یا کشیدن دست روی کناره حاشیه‌های زد ۹ تعدادی از عملیات یا میانبرهای مشخص را اجرا کنید. برای مثال، اگر کناره حاشیه را با دو انگشت به سمت پایین بکشید، نمایشگر خاموش می‌شود، درحالی که با فشار دادن دو طرف گوشی می‌توانید عکس بگیرید. این موارد تنها نمونه‌هایی از این فناوری است و هنوز مشخص نیست آیا کاربران می‌توانند موارد سفارشی را ایجاد کنند یا خیر.برخی از قابلیت های این ویژگی را در تصاویر متحرک زیر مشاهده می کنید :

FIT-in-action_005 FIT-in-action_006    FIT-in-action_010  FIT-in-action_002

در بخش مشخصات سخت افزاری گوشی ZTE نوبیا Z9 مجهز به یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ به همراه پردازش گر گرافیکی آدرنو ۴۲۰، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که البته یک مدل ویژه هم از این گوشی به نام الایت (Elite) با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حفاظه‌ی داخلی عرضه خواهد شد.

The-Nubia-Z9_007

دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی با لنز ۱/۲.۶” و گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و در قسمت جلو هم از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.انرژی مورد نیاز این دستگاه هم به وسیله یک باتری نسبتا ضعیف ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد.

The-Nubia-Z9_024

از دیگر مشخصات این گوشی می توانیم به پشتیبانی از دو سیم کارت ، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱ ، رابط NFC و همچنین یک چیپ صوتی AKM AK4961 Hi-Fi برای کیفیت بهتر صدا اشاره کنیم.ناگفته نماند ZTe این گوشی را به رابط کاربری Nubia Ui 3.0 مجهز نموده است.

در آخر بد نیست بدانید که ظاهرا مدل ویژه دیگری از این گوشی وجودد دارد که از دو حسگر اثر انگشت، یکی روی کلید روشن و خاموش و دیگری که در قسمت وسط پایین گوشی قرار دارد بهره می‌برد.اطلاعات بیشتری از این نسخه نوبیا Z9 در دست نیست.

کمپانی ZTE نسخه‌ی کلاسیک این گوشی را با رم ۳ گیگابایت و حافظه ۳۲ گیگابایتی در رنگ مشکی و به قیمت ۵۶۴ دلار و نسخه‌ی الایت (Elite) آن را با ۴ گیگابایت رم و حافظه ۶۴ گیگابایتی در رنگ طلایی به قیمت ۶۴۵ دلار روانه بازار خواهد کرد.

 منبع  : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*