گوگل تبلت اندرویدی و قدرتمند Pixel C را معرفی کرد

گوگل دیشب پس از معرفی دو نکسوس ۵X و ۶P ، کروم کست ۲.۰ و کروم کست صوتی از تبلت اندرویدی ۱۰.۲ اینچی خود با نام پیکسل سی ( Pixel C ) و با قیمت ۴۹۹ دلار رونمایی کرد. این تبلت که ترکیبی از لپ تاپ و تبلت می باشد بر خلاف لپ‌تاپ‌های سری Pixel دارای سیستم عامل اندروید بوده و از مشخصات سخت افزاری قدتمندی برخوردار است.

گوگل در تبلت اندرویدی خود سعی داشته تا برخلاف لپ‌تاپ Pixel که در سال ۲۰۱۳ از آن رونمایی کرده عمل کند. در عوض می‌توان شباهت‌های بسیاری را در این تبلت و تبلت‌های سرفیس مایکروسافت و آیپد ایر اپل پیدا کرد.

Google-Pixel-C-1

پیکسل سی ظاهری بسیار جالب توجه دارد ، ترکیبی از تبلت و کیبورد جدا شونده ؛ گرچه هیچگونه پورت و رابطی برای اتصال این دو قطعه به هم وجود ندارد. تبلت و کیبورد از طریق آهنرباهای بسیار قوی به هم متصل می شوند.ارتباط بین کیبورد و پیکسل سی از طریق بلوتوث برقرار می شود و تبلت به محض اتصال به کیبورد فیزیکی ، کیبورد مجازی اندروید را مخفی می کند. اما ارتباط بین این دو قطعه به همین جا ختم نمی شود. کیبوردهایی که با بلوتوث کار می کنند ، برای عملکرد خود نیاز به باتری دارند. ولی هیچ نیازی به شارژ کیبورد نیست ، کیبورد به طور خودکار توسط تبلت شارژ می شود

پیکسل سی از پردازنده چهار هسته ای Tegra X1 انویدیا و پردازنده گرافیکی Maxwell و ۳ گیگابایت رم بهره مند است. نمایشگر این تبلت ۱۰.۲ اینچی است و از رزولوشن ۲۵۶۰x1800 پیکسل برخوردار است که تراکم ۳۰۸ ppi را ایجاد می کند. همچنین گفته می شود که روشنایی نمایشگر می تواند تا ۵۰۰ نیت برسد که کار در نور مستقیم خورشید را نیز تسهیل می کند.

همانطور که گفتیم ، این تبلت اندرویدی است و آخرین نسخه این سیستم عامل یعنی اندروید ۶.۰ مارشمالو بر روی آن نصب شده است. جالب تر اینکه گوگل وعده به روزرسانی های منظم و در فواصل شش هفته ای را نیز داده است.

پیکسل سی گوگل احتمالا همزمان با تعطیلات سال نو میلادی عرضه می شود . قیمت تبلت ۳۲ گیگا بایتی ۴۹۹ دلار و ۶۴ گیگا بایتی ۵۹۹ دلار خواهد بود. متاسفانه کیبورد جداگانه و به قیمت ۱۴۹ دلار به فروش می رسد.در ادامه گالری تصاویر این تبلت جدید را تماشا خواهد کرد :

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*