انتشار گزارش مالی آلفابت: چگونه مادر گوگل با ارزشترین کمپانی جهان شد

شاید در گذشته اگر از شما سوال می‌شد که باارزش‌ترین کمپانی جهان کدام است؟ بی درنگ پاسخ می‌دادید اپل، اما کمپانی آلفابت (کمپانی مادر گوگل) توانست با افزودن به ارزش سهام خود به باارزش‌ترین کمپانی جهان تبدیل شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بنابر گزارش مالی کمپانی آلفابت، این کمپانی توانسته با رسیدن به ارزش مجموع ۵۵۸ میلیارد دلار از کمپانی ۵۳۵ میلیارد دلاری اپل پیشی گرفته و به باارزش‌ترین کمپانی جهان تبدیل شود. البته ما به شما قبلا اطلاع داده بودیم که این اتفاق رخ داده است. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم که چطور این میزان محاسبه می‌گردد باید بگویم که برای محاسبه‌ی ارزش یک کمپانی میزان پول نقد موجود را از کل میزان دارایی کمپانی کسر کرده و بدهی‌های کمپانی را به رقم باقیمانده اضافه می‌کنند تا در نهایت میزان خالص ارزش یک کمپانی مشخص شود.

جالب است بدانید که منتشر شدن گزارش مالی سه ماهه چهارم آلفابت ( Alphabet ) نیز باعث شد تا ۵ درصد به ارزش سهام آلفابت افزوده شود. درآمد ۲۱.۳ میلیارد دلاری کمپانی حتی از از پیش‌بینی ۲۰.۸ میلیارد دلاری وال استریت نیز بیشتر بود که باعث شد ارزش سهام به ۸.۶۷ دلار به جای میزان مد نظر ۸.۰۹ دلاری وال استریت برسد.

در سالی که گذشت گوگل توانست ۷۴.۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. ۲۳.۴ میلیارد دلار نیز تولید درآمد عامل بوده که این درآمد شامل تبلیغات و همچنین اندروید می‌شود. البته کمپانی کسب و کار‌های دیگری نیز داشته که شامل گوگل X، گوگل فیبر ( Google Fiber )، خودرو‌های هوشمند (خود راننده)، و دیگر پروژه‌های گوگل می‌شود. تمام این فعالیت‌ها توانسته اند ۴۴۸ میلیارد دلار درآمد و همچنین ۳.۵ میلیارد دلار ضرر برای کمپانی در بر داشته باشند. بیشتر درآمد از فعالیت‌های گوگل نیز از Nest، گوگل فیبر، و Verily بوده است.

Ruth Porat، یکی از مدیران گوگل در این زمینه گفته:

رشذ بالای کمپانی در سه ماهه چهارم سال مالی بخاطر طراوت و گستردگی تجارت ماست، که شامل جستجوگر موبایل، یوتوب، و تبلیغات برنامه‌ریزی شده می‌شود. این‌ها تمام زمینه‌هایی هستند که ما در آن‌ها سال‌ها سرمایه‌ گذاری کرده ایم. ما بخاطر فرصت‌هایی که با گوگل و دیگر فعالیت‌های‌مان داریم هیجان‌زده هستیم تا به کمک تکنولوژی بتوانیم سطح زندگی میلیارد‌ها انسان را ارتقا دهیم.

درآمدهای دیگر آلفابت شامل سود و درآمد از گوگل پلی می‌شود. کمپانی اعلام کرده که گوگل پلی توانسته در سه ماهه چهارم به درآمد ۲.۱ میلیارد دلاری برسد و یک رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

در سه ماهه چهارم، تبلیغات کلیکی در سایت‌های گوگل نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته اند. جالب است بدانید که این تبلیغات بر اساس ترتیبی از سه ماهه سوم به سه ماهه چهارم، ۲۲ درصد افزایش یافته.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*