دونالد ترامپ کمپانی اپل را بابت رد کردن درخواست دادگاه محکوم کرد !

نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، دونالد ترامپ و همچنین سناتور آمریکایی، مارکو روبیو کمپانی اپل را به خاطر رد کردن دستور دادگاه محکوم کردند. همانطور که می‌دانید پس از حمله‌ی تروریستی، قاضی دادگاه از اپل خواست گوشی آیفون ۵C یکی از متهمان به نام Syed Farook را هک کنند. آقای تیم کوک نیز نامه‌ای سرگشاده فرستاد که از این اقدام افراد مختلفی مانند ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، حمایت کردند. حال به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ و سناتور آمریکایی از اقدام اپل خوششان نیامده و معتقد هستند که امنیت ملی بر نقض حریم شخصی کاربران ارجحیت دارد. در ادامه با گحت نیوز همراه شوید.

اپل از قاضی فدرال پرونده‌ی تروریستی دستوری دریافت کرده تا اطلاعات گوشی یکی از متهمان پرونده را هک کند. مسئولان پرونده نیز معتقد هستند که اطلاعات درون گوشی برای پیشرفت پرونده حیاتی است. آن‌ها معتقد هستند که با استفاده از اطلاعات درون گوشی می‌توان به نام و مشخصات چند تروریست و گروه‌های آن‌ها پی برد و متوجه اهدافی که دارند شد.

تیم کوک نیز در جواب گفته که چیزی که دادگاه از آن‌ها خواسته غیرقابل انجام است. دادگاه از اپل خواسته تا یک در پشتی برای سیستم امنیتی خود قرار دهند تا مسئولین هر زمان که خواستند بدون شکستن قفلی به راحتی بتوانند به اطلاعات دستگاه‌های مختلف دسترسی پیدا کنند. اپل نیز از این موضوع نگران است که چنین شاه کلیدی در دستان افراد سودجو بیفتد. در این صورت امکان به خطر افتادن اطلاعات شخصی میلیون‌‌ها نفر وجود دارد.

دونالد ترامپ، میلیاردر معروف که در زمینه‌ی ساخت و ساز فعالیت دارد و یکی از کاندیدای ریاست جمهوری است، گفته که تلف کردن وقت دولت برای یافتن چنین اطلاعاتی که در نهایت از حملات احتمالی جلوگیری می‌کند مسخره است. وی ادامه داده:

حقیقت این است که در این مواقع وقت باارزش است و شما در مورد یک حمله‌ی تروریستی احتمالی صحبت می‌کنید.

البته باید بدانید که امکان دارد اطلاعات خاصی در گوشی آیفون ۵C متعلق به Syed Farook وجود نداشته باشد.

این واقعا مسخره است که دولت را در وضعیتی قرار داده شود که اگر شانسی برای یافتن اطلاعاتی در مورد حمله احتمالی وجود دارد، ما ثانیه‌ای را هدر دهیم، زیرا امکان دارد ثانیه‌ای باشد که جان کسی گرفته ‌می‌شود. – دونالد ترامپ

سناتور روبیو با خشونت کمتری سخن گفته:

در نهایت فکر می‌کنم یک شهروند خوب بودن مهم‌تر باشد. مشکلات بوجود آمده با اپل نشان می‌دهد که چقدر همکاری میان دولت و کمپانی‌ها می‌تواند لزومیت داشته باشد.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*