تماشا کنید: رکورد جهانی پرواز با هاوربورد شکسته شد

تماشا کنید: رکورد جهانی پرواز با هاوربورد شکسته شد

احتمالا بازی Subway Surfers را حداقل برای یک بار هم که شده تجربه کرده‌اید. در این بازی وسیله‌ای به نام هاوربورد وجود دارد که با قرار گرفتن بر روی آن، در هوا معلق می‌شوید و می‌توانید پرواز کنید؛ بله هاوربورد در دنیای واقعی هم دقیقا همین کاربرد را دارد.

هاوربوردها همان وسایل نقلیه‌ای هستند که قرار است امکان پرواز شخصی برای تمام انسان‌ها را در آینده‌ای نزدیک فراهم کنند؛ همان‌هایی که در رویای اکثر ما و شما وجود داشته است و با سوار شدن بر روی آن، به تمام نقاط دنیا سفر کرده‌ایم! پس حتما هیجان‌زده خواهید شد اگر بدانید که این آرزو در آینده‌ای نه‌چندان دور محقق خواهد شد.

فرانکی زاپاتا (Franky Zapata) و گروه فنی زاپاتا ریسینگ (Zapata Racing) افرادی هستند که پیشروان این صنعت محسوب می‌شوند و ویدیوهایی از هاوربوردهای آبی آن‌ها در سراسر دنیا پخش شده است. هاوربوردهای پیشین این گروه همگی با استفاده‌ از نیروی پیشران آب پرواز می‌کردند و با اتصال یک لوله‌ی بلند و انعطاف‌پذیر به انتهای آن‌ها، آب دریا با فشار زیادی به پایین پمپاژ می‌شد و سوار را بر روی هوا معلق نگه می‌داشت.

اما در ویدیوی جدیدی که از این گروه خلاق منتشر شده است، نه خبری از آن لوله‌ی بلند است و نه خبری از پمپاژ آب به سمت پایین! هاوربورد جدیدی که این گروه طراحی کرده است، به معنای واقعی کلمه پرواز می‌کند و با موتورهایی شبیه به موتور جت (حداقل صدایشان که شبیه به هم است)، سوار را در هوا معلق نگه می‌دارد و او می‌تواند پرواز لذت‌بخشی را تجربه کند.

تماشا کنید: رکورد جهانی پرواز با هاوربورد شکسته شد

در تست آزمایشی این هاوربورد که حدود دو هفته‌ی پیش در یوتیوب منتشر شد، خیلی از کاربران شگفت‌زده شدند و بیش از ۲۵۰۰ سوال برای تیم سازنده ارسال شد که آیا این محصول واقعی و قابل استفاده است یا خیر؟ بعد از نزدیک به ۴ میلیون بازدید و انتشار فوق‌العاده سریع این کلیپ در شبکه‌های مجازی، تیم سازنده به رهبری فرانکی زاپاتا تصمیم گرفت که این موضوع را رسمی کند و آزمایشی را زیر نظر مسئولان گینس برگزار کند.

بعد از انجام این آزمایش که در آن از محصول جدید این گروه یعنی هاوربورد Flyboard Air رونمایی شده است، رکورد طولانی‌ترین پرواز با یک هاوربورد در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. در این پرواز که بر روی دریاچه‌ای واقع در بخش جنوبی فرانسه انجام شده است، فرد پرواز کننده مسافتی حدود ۲۲۵۲ متر را طی می‌کند و این پرواز به‌صورت بی‌وقفه و کاملا بر روی هوا انجام می‌شود (پرواز بر روی آب به‌منظور امنیت بیشتر انجام شده است).

در طول این پرواز که توسط شخص خود فرانکی زاپاتا انجام می‌گیرد، هاوردبورد تا ارتفاع ۵۰ متر هم بالا می‌رود و با چالاکی و قدرت مانور بسیار مناسب، حرکات مارپیچ انجام می‌دهد و یا در جهت مستقیم حرکت می‌کند. برای این‌که بیشتر با این محصول جذاب و جادویی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم ویدیوی تست اولیه‌ی هاوربورد Flyboard Air را تماشا کنید. البته دقت داشته باشید که این ویدیو مربوط به همان آزمایش اول است و ویدیوی ثبت رکورد هنوز در یوتیوب منتشر نشده است:


حتما شما هم بعد از مشاهده‌ی ویدیو هوس کرده‌اید که یک پرواز با این وسیله انجام بدهید و خود را در میان زمین و هوا معلق ببینید! اما باید بدانید که این محصول هنوز در مراحل اولیه‌ی تست و عیب‌یابی قرار دارد و هنوز به‌صورت عمومی قابل خریداری نیست.

این هاوربورد قادر است با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند

آنطور که تیم سازنده ادعا می‌کنند گویا Flyboard Air قادر است به مدت ده دقیقه پرواز مداوم داشته باشد و با حداکثر سرعت ۹۳ مایل بر ساعت (۱۵۰ کیلومتر بر ساعت) پرواز کند. همچنین شاید برایتان باورنکردنی به نظر برسد اما به لطف موتورهای بسیار قدرتمند، این وسیله قادر است حداکثر تا ارتفاع ۱۰ هزار فوت (۳۰۴۸ متر) در آسمان بالا برود! کنترل سرعت و ارتفاع نیز از طریق یک کنترل دستی شبیه به جوی استیک که در دست سوار قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

بنابراین تا به اینجای کار، عنوان مورد انتظارترین هاوردبوردی که برای واقعیت بخشیدن به رویای پرواز انسان‌ها در حال پیشرفت و تولید است، به همین هاوربورد Flyboard Air تعلق دارد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، ویدیوهای هیجان‌انگیز‌تری از این وسیله‌ی نقلیه‌ی فضایی را مشاهده خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*