باتری آیفون 7

ظرفیت باتری آیفون 7 تنها کمی بیشتر از آیفون 6 اس خواهد بود

شایعاتی در ارتباط با باتری آیفون 7 به گوش می‌رسد. طبق اخبار جدید، باتری نسل آینده‌ی گوشی‌های هوشمند اپل نسبت به آیفون 6 اس نسل قبلی پیشرفت چندانی نداشته و حدود 20 میلی‌آمپر افزایش خواهد داشت. هرچند اپل هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

در مقایسه با برخی گوشی‌های اندرویدی باتری آیفون اپل معمولاً حرفی برای گفتن ندارد؛ اگرچه طی سال‌های اخیر این کمپانی سعی کرده تا قدرت و ظرفیت باتری محصولات خودش را افزایش دهد. حال باید انتظار داشت که باتری آیفون 7 بتواند پیشرفت چشم‌گیر اپل در زمینه‌ی ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند را به رخ رقبا بکشد. اما واقعاً چنین چیزی رخ خواهد داد؟

باتری آیفون 7 و احتمال افزایش بسیار محدود در ظرفیت

گزارشی از چین رسیده است که طبق آن باتری آیفون 7 اپل نسبت به نسخه‌های پیشین این محصول از افزایش نسبی برخوردار خواهد بود. بر اساس این شایعه باتری آیفون 7 دارای ظرفیتی معادل 1,735 میلی‌آمپر است و مدل پلاس این گوشی هوشمند نیز به یک باتری با ظرفیت 2,810 میلی‌آمپری مجهز می‌شود. هرچند که این پیشرفت بسیار کم بوده ولی نسبت به دو باتری آیفون 6 اس و 6 اس پلاس که دارای ظرفیتی به ترتیب 1,715 و 2,750 میلی‌آمپر هستند، ظرفیت بیشتری را برخوردار خواهند بود.

با وجود این که تفاوت کم است اما می‌توان حدس زد که هر تغییر کوچکی نیز به پیشرفت کمک خواهد کرد. در حالی که آیفون بعدی اپل از سخت افزار مدرن‌تری نسبت به نسل‌های گذشته بهره خواهد برد، این قضیه تعجب برانگیز است که اگر چنین خبری درست باشد چگونه ظرفیت باتری این محصول جوابگوی یک سیستم قدرتمند خواهد بود. البته باید به این نکته اشاره کرد که همه‌چیز ظرفیت باتری نیست. ظرفیت باتری دستگاه یک مسئله مهم است؛ اما مهم‌تر از آن تطبیق پذیری باطری با سخت افزار و نرم افزار جهت کارآمد بودن در طول یک روز پرمصرف است.

با توجه به افزایش قدرت در تراشه‌های A10 آیفون 7 اپل، این قضیه امکان پذیر است که اپل حتی از باتری‌هایی با ظرفیت و قدرت بیشتری در این محصول بهره ببرد. به هر حال باید برای آن که بتوانیم با اطمینان در این رابطه نظر دهیم تا تابستان و رونمایی از این محصول منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*