طراح افسانه‌ای هالیوود قرار است لباس فضانوردی SpaceX را طراحی کند!

طراح افسانه‌ای هالیوود قرار است لباس فضانوردی SpaceX را طراحی کند!

ایلان ماسک مدیر ارشد کمپانی SpaceX در گذشته هم نشان داده است که دیدگاه متفاوتی نسبت به اکثر چالش‌های دنیای تکنولوژی دارد و گویا این دیدگاه متفاوت را در بحث تولید لباس فضانوردی SpaceX هم حفظ کرده است! شاید زیبایی پوشش فضانوردان کم‌اهمیت‌ترین نکته‌ی این لباس پیچیده باشد.

ابر سازمان‌هایی نظیر ناسای آمریکا و تشکیلات فضایی روسیه، سال‌هاست که لباس‌های فضانوردان خود را تولید می‌کنند و معمولا تنها چیزی که به آن توجه دارند، کارایی بدون نقص و مطابق برنامه‌ریزی این پوشش‌های پیشرفته است، اما ایلان ماسک جور دیگری فکر می‌کند و عقیده دارد که اهمیت زیبایی لباس فضانوردی SpaceX ، کم‌تر از کارکرد مناسب و کارایی آن نیست!

برای این‌که این زیبایی منحصربه‌فرد حاصل شود، کمپانی SpaceX از یکی از برترین طراحان لباس تاریخ هالیوود و حتی کل دنیای سینما کمک گرفته است. خوزه فرناندز (Jose Fernandez) همان طراح افسانه‌ای مرموزی است که مدتی از او خبری نبود و حالا مسئولیت طراحی لباس فضانوردی SpaceX را بر عهده گرفته است.

طراح افسانه‌ای هالیوود قرار است لباس فضانوردی SpaceX را طراحی کند!

اگر آقای فرناندز را نمی‌شناسید بهتر است بدانید که لباس‌های شخصیت‌های اصلی فیلم‌های محبوبی نظیر بتمن در برابر سوپرمن، مردان ایکس، ترون، مرد آهنی و چندین و چند اثر مهم دیگر در دنیای ابرقهرمانان هالیوود بر عهده‌ی او بوده است. از آنجایی که طراحی لباس کاراکترهای این‌گونه فیلم‌ها نیازمند خلاقیت و تلاش زیادی است، تقریبا طراحی اکثر آثار مهم این ژانر بر عهده‌ی این طراح مشهور بوده است.

همین شهرت و تجربه‌ی درخشان هم باعث شده است که او مورد توجه آقای ماسک قرار بگیرد و مسئولیت طراحی لباس فضانوردی SpaceX به او سپرده شود. ایلان ماسک درباره‌ی طراحی این لباس نظر جالبی دارد:

طراحی لباس فضانوردی ما در حال تکمیل شدن است و طی ماه‌های آینده در سال جاری، سرانجام از این لباس رونمایی خواهیم کرد. ما تنها به کارکرد توجه نمی‌کنیم و برای زیبایی ظاهری این لباس هم تلاش زیادی انجام داده‌ایم. ما می‌خواهیم این لباس هم متعلق به قرن بیست و یکم باشد و هم عملکرد بدون نقصی ارائه دهد.

البته روشن است که آقای فرناندز در زمینه‌ی طراحی لباس‌های واقعی برای فضانوردان واقعی تجربه‌ای ندارد و در علم نجوم هم صاحب دانش خاصی نیست، در واقع کاری که او انجام می‌دهد این است که یک لباس جذاب را طراحی کند و آن‌طور که خودش می‌گوید، متخصصان SpaceX قرار است بر مبنای این طرح ظاهری و با استفاده از نوعی مهندسی معکوس، کارایی و کارکرد موردنظرشان را در آن تزریق کنند.

طراح افسانه‌ای هالیوود قرار است لباس فضانوردی SpaceX را طراحی کند!

طراح لباس فضانوردی SpaceX از بین پنج گزینه‌ انتخاب شده است

گویا برای انتخاب یک طراح مناسب که لباس فضانوردی SpaceX را طراحی کند، چهار گروه دیگر نیز به همراه خوزه فرناندز انتخاب شده بودند تا طرح اولیه‌ی خود را برای ایلان ماسک ارسال کنند. باقی ماجرا را از زبان خود طراح می‌خوانید:

آن‌ها (کمپانی SpaceX) دو هفته مهلت برای ارسال مدل اولیه در نظر گرفته بودند و من به آن‌ها گفتم که دو هفته برای طراحی یک لباس کامل، زمان کمی است و من تنها می‌توانم کلاه این لباس را برایتان بفرستم. همین‌طور هم شد و من کلاه را برای آن‌ها فرستادم و ۴ گروه دیگر نیز که هم‌زمان با من بر روی این طرح کار می‌کردند، طرح‌های خود را ارائه دادند؛ نتیجه هم این شد که ایلان ماسک از تمام طرح‌ها به غیر از کلاهی که من فرستاده بودم، بدش آمد!

بعد از انتخاب اولیه، من به مدت ۶ ماه برای او کار کردم و سرانجام توانستیم یک طرح مناسب را برای لباس فضانوردی SpaceX طراحی کنیم. حالا نوبت متخصصان این شرکت است که با استفاده از مهندسی معکوس، آن را به یک ایده‌ عملی تبدیل کنند.

از آنجا که سابقه‌ی این طراح در خلق لباس‌های جذاب، بسیار پربار است و ۶ ماه نیز زیر نظر یکی از سخت‌پسندترین مدیرهای دنیا فعالیت کرده است، به نظر می‌رسد که باید منتظر زیباترین و «خفن‌ترین» لباس فضانوردی‌ای باشیم که بشر تا به حال به خود دیده است! هرچند که تا لحظه‌ی رونمایی رسمی آن‌که تا چند ماه دیگر توسط SpaceX اتفاق خواهد افتاد، هیچ تصویر و اطلاعاتی درباره‌ی ظاهر آن منتشر نخواهد شد.

جالب است بدانید که کمپانی‌های قدیمی‌تر نظیر ناسا نیز چند وقتی است که به فکر زیبایی ظاهر لباس‌های فضانوردی خود افتاده‌اند و قصد دارند که دستی به سر و روی این لباس‌های قدیمی اما مطمئن بکشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*